Subwoofertilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Subwoofertilkobling

Hei!

Litt flaut å spørre om dette her, men jeg er helt grønn innen dette feltet...

Er det kun èn måte å koble en subwoofer til en reciever/forsterker (med en subwoofer-kabel)? Jeg så nemlig baksiden av en Yamaha-sub her om dagen og jeg fant ikke noen tilkobling for en subwoofer-kabel...

Kan noen av dere forklare meg alt jeg trenger å vite ang. tilkobling av subwoofer?

Takker for alle svar

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant det dreier seg om en aktiv subwoofer (med innebygget forsterker) MÅ det være en audio inngang (Audioplugg- hunn) og ikke minst stikk-kontakt til strøm.

Er det snakk om en passiv sub er det kun høyttalerinngang på den...!!??

Med passiv sub bør du dobbelsjekke om forsterker/receiver har nok kraft til å drive den, alternativ bytte eller få deg en egen (sub-)forsterker.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eimelb
    Hei!

Litt flaut å spørre om dette her, men jeg er helt grønn innen dette feltet...

Er det kun èn måte å koble en subwoofer til en reciever/forsterker (med en subwoofer-kabel)? Jeg så nemlig baksiden av en Yamaha-sub her om dagen og jeg fant ikke noen tilkobling for en subwoofer-kabel...

Kan noen av dere forklare meg alt jeg trenger å vite ang. tilkobling av subwoofer?

Takker for alle svar
    Heisann! :-)

Regner med at dette er en aktiv sub..

Det du gjør er å ta en vanlig RCA-kabel og kobler fra subwoofer-utgangen bak på forsterkeren din, og til feks "low level in" (eller noe i den duren...) bak på subben din. :-)

-Beklager det dårlige bildet.. Er tatt med en sliten Nokia 6680.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •