dynavoice challenger m85 vs dali concept 6, noen som har hørt begge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice challenger m85 vs dali concept 6, noen som har hørt begge?

hei sitter nå på dali concept 6, som jeg tidligere har vært sterkt misfornøyd med, men nå som jeg har kjøpt en god del ordentlige cd'er er jeg blitt meget fornøyd.

men jeg vurderer sterkt og kjøpe dynavoice challenger m85 og resten av serien. (bak center og front høyttalere) så jeg lurer på om jeg gjør lurt i å kjøpe dynavoice m85? den mindre modellen og en annen høyttaler fra dynavoice har fått meget god kritikk og jeg tror dynavoice er midt i blinken for meg, lydogbilde mener at dynavoice er en høyttaller som er cipper litt emr mot party siden og passer bra på rock osv. dere kan lese testen av den mindre modellen nedenfor. jeg skal ha den større modellen.

her er en link til lydogbildes test av den.
    http://www.lydogbilde.no/index.php?id=321808

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    hei sitter nå på dali concept 6, som jeg tidligere har vært sterkt misfornøyd med, men nå som jeg har kjøpt en god del ordentlige cd'er er jeg blitt meget fornøyd.

men jeg vurderer sterkt og kjøpe dynavoice challenger m85 og resten av serien. (bak center og front høyttalere) så jeg lurer på om jeg gjør lurt i å kjøpe dynavoice m85? den mindre modellen og en annen høyttaler fra dynavoice har fått meget god kritikk og jeg tror dynavoice er midt i blinken for meg, lydogbilde mener at dynavoice er en høyttaller som er cipper litt emr mot party siden og passer bra på rock osv. dere kan lese testen av den mindre modellen nedenfor. jeg skal ha den større modellen.

her er en link til lydogbildes test av den.
    http://www.lydogbilde.no/index.php?id=321808

Det eg villa ha gjort var å enten beholde dei du har eller bytte til Dali blue serie og kjøpe heile systemet der og deretter kjøpe ein subwoofer frå www.lsuond.no Ditte vill spele masse betre en det du hadde tenkt på frå før..det kan eg love deg..

Dali blue serie er mørkere i lyden en consept 6 og har masse beir dynamikk..så eg trur den serien passer deg fin fint..

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quoter fra ein anna lignande tråd eg svarte på:

Skal eg sammenligne Dali Concept 6 med ein dynavoice høytaler så hadde det vore F6! M-85 kan man sammenligne med Concept 10! bare att det er bedre diskant i dynavoice! får UTROLIG mye for pengene! det sier alle som har prøvd dei! for ikkje så lenge siden skulle eg og kjøpe nye fronter og valget stod mellom Concept 8-10, Yamaha Ns-777, Patos Basic 510 og Dynavoice M-85. men etter og ha hørt på alle sammen falt valget på M-85. utrolig solid og vellbygd kasse, meget gode elementer.

tatt fra brukererfaring på komplett:

Disse høytalerne kan virkelig engasjere, kjøpte disse for ca 3 uker siden og nå begynner de å servere detaljerte lydopplevelser. Disse høytalerne er utstyrt med 4 bassporter bak, men til vanlig bruk vil jeg anbefale å plugge alle igjen (plugger følger med), da fungerer bassen fint og er ikke så brautende og dominerende som den blir uten. Skal du derimot se film eller ha party musikk er det greit å ta ut en plugg eler to. Denne høytaleren har to diskanter, og følsomheten for disse kan stilles inn uavhengig av de andre elementene, dette er et pluss, men jeg må bemerke at brukervennligheten her kunne vært bedre, hva som gir økt eller lavere følsomhet fremkommer ikke av instillingen på baksiden. Men jeg har valgt å la diskanten forbli som den var når jeg fikk den og synes det fungerer bra. Lydbildet er langstrukket, her har både bass mellomtone og ikke minst diskanten fått nok plass og boltre seg på, og alle gir detaljerte lydgjengivelser, sammenhengen er også bra og da kan man ikke bli annet enn begeistret. Jeg kjøpte disse for å bruke de som bakhøytalere i et hjemmekinopsett, men det er nesten synd å ikke la disse flotte høytalerne få stå i front å briljere, Jeg har et par Audiovektor M3Super i front til ca 20000, og det var med nød å neppe at disse ikke ble forvist til bakposisjonen, hadde Dynavoice høytalerne kunnet håndtere bassen bedre ville jeg nok ha hatt problemer med å bestemme meg. I blindtest ville nok disse havnet i kategori med gulvstående til ca 15000 kr (med bassportene plugget igjen), men sammenliknet med stativhøytalere vil disse klare seg langt opp i prissjiktet. Det er med andre ord ingen grunn til å kjøpe stativhøytalere med mindre du skal plassere de i en bokhylle eller montere de på veggen. Å kalle disse høytalerne for budsjett HIFI er ingen overdrivelse, utførelsen er også bra, og med tanke på størrelsen, pris og vekt, er det vanskelig for meg å forstå at man kan produsere, transportere og selge disse høytalerne på den andre siden av jorda til denne prisen. Men for oss som vil ha god lyd i stua trenger man ikke tenke på det, så her er det bare å kjøpe og glede seg til at høytalerne kommer hjem til deg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MuD
    quoter fra ein anna lignande tråd eg svarte på:

Skal eg sammenligne Dali Concept 6 med ein høytaler så hadde det vore F6! M-85 kan man sammenligne med Concept 10! bare att det er bedre diskant i dynavoice! får UTROLIG mye for pengene! det sier alle som har prøvd dei! for ikkje så lenge siden skulle eg og kjøpe nye fronter og valget stod mellom Concept 8-10, Yamaha Ns-777, Patos Basic 510 og Dynavoice M-85. men etter og ha hørt på alle sammen falt valget på M-85. utrolig solid og vellbygd kasse, meget gode elementer.

tatt fra brukererfaring på komplett:

Disse høytalerne kan virkelig engasjere, kjøpte disse for ca 3 uker siden og nå begynner de å servere detaljerte lydopplevelser. Disse høytalerne er utstyrt med 4 bassporter bak, men til vanlig bruk vil jeg anbefale å plugge alle igjen (plugger følger med), da fungerer bassen fint og er ikke så brautende og dominerende som den blir uten. Skal du derimot se film eller ha party musikk er det greit å ta ut en plugg eler to. Denne høytaleren har to diskanter, og følsomheten for disse kan stilles inn uavhengig av de andre elementene, dette er et pluss, men jeg må bemerke at brukervennligheten her kunne vært bedre, hva som gir økt eller lavere følsomhet fremkommer ikke av instillingen på baksiden. Men jeg har valgt å la diskanten forbli som den var når jeg fikk den og synes det fungerer bra. Lydbildet er langstrukket, her har både bass mellomtone og ikke minst diskanten fått nok plass og boltre seg på, og alle gir detaljerte lydgjengivelser, sammenhengen er også bra og da kan man ikke bli annet enn begeistret. Jeg kjøpte disse for å bruke de som bakhøytalere i et hjemmekinopsett, men det er nesten synd å ikke la disse flotte høytalerne få stå i front å briljere, Jeg har et par Audiovektor M3Super i front til ca 20000, og det var med nød å neppe at disse ikke ble forvist til bakposisjonen, hadde Dynavoice høytalerne kunnet håndtere bassen bedre ville jeg nok ha hatt problemer med å bestemme meg. I blindtest ville nok disse havnet i kategori med gulvstående til ca 15000 kr (med bassportene plugget igjen), men sammenliknet med stativhøytalere vil disse klare seg langt opp i prissjiktet. Det er med andre ord ingen grunn til å kjøpe stativhøytalere med mindre du skal plassere de i en bokhylle eller montere de på veggen. Å kalle disse høytalerne for budsjett HIFI er ingen overdrivelse, utførelsen er også bra, og med tanke på størrelsen, pris og vekt, er det vanskelig for meg å forstå at man kan produsere, transportere og selge disse høytalerne på den andre siden av jorda til denne prisen. Men for oss som vil ha god lyd i stua trenger man ikke tenke på det, så her er det bare å kjøpe og glede seg til at høytalerne kommer hjem til deg.
    Har sjølv eit par yamaha ns 777 og lyden frå diskanten og melomtonene er heilt klar og fin og villa ikkje ha bytta ut akkorat der men bass er der litt mindre av men fortsat nokk..kva for ein forsterker testet du dei med..? og lakerings jobben er jo heilt genial..villa ikkje ha bytta ut disse med nokon dynavoice høytalere.. og patos har jo masse av dynamik og klar og fin diskant..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal kjøpe de dynavoicene det har jeg bestemt meg for, jeg kan komme med tilbakemeldinger på hva jeg syns.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jer d du men før du bestiller sjekk ut bruktmarkedet der får du masse for veldi lite penger..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt til å kjøpe svs subwoofer også i tilegg til høyttalerne, derfor jeg ikke skal kjøpe noe dyree høyttalere, men tror jeg kommer til å bli godt fornøyd med dynavoice, får jo bra kritikk i "lyd og bilde" og det de mener om den passer meg perfekt. men hvis jeg ikke blir fornøyd så selger jeg de igjen og dropper svs subwoofern, så kjøper jeg patos basic 510 istedet ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er meir verdt å kjøpe dyre høytalere sunst eg får då slepper du å bytte dei ut på ei stond..

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Har sjølv eit par yamaha ns 777 og lyden frå diskanten og melomtonene er heilt klar og fin og villa ikkje ha bytta ut akkorat der men bass er der litt mindre av men fortsat nokk..kva for ein forsterker testet du dei med..? og lakerings jobben er jo heilt genial..villa ikkje ha bytta ut disse med nokon dynavoice høytalere.. og patos har jo masse av dynamik og klar og fin diskant..
    eg prøvde dei med min egen receiver! yamaha er fin i lakken men likte ikkje lyden så godt på dei, iforhold til M-85. eg kjøpte dei som passet meg best og det var dynavoice. eg liker passelig og fin bass og klar og tydelig diskant og mellomtone!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg trur ikkje forsterkaren din klarer å utnytte yamaha høytalerane sikkeli..eg bruker no ein vincent sp-331 og høytalerane har masse meir å gji..har kjørt på fult å lyden var klar å bestemt..virket ikkje som om det var slutt der nei.
    men dei høytalerane du valgte var nokk det rette valget for din recever..

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss en lyd om hva du synes om m-85 dersom du bestemmer deg for å kjøpe dem :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp kan gjøre det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selge daliene mine nå. noen som vil kjøpe de?
    har prøvd de hos onkelen min nå, kjempe mye bedre lyd der enn hos meg. tror det er for lite luft rundt høyttalerne hos meg, at det er derfor de ikke låter så bra her.

de kan høres hos onkelen min, der de låter bra.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •