JMlab + Rotel = sant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden du har såpass god elektronikk - ville jeg heller ha droppet JMlab og heller satset på noe annet. Evt. dra til Hifihuset og låne med deg høyttalere derfra. Passer de ikke - ville jeg droppet det - ellers blir det fort dyrt. Mye enklere å bygge opp et anlegg rundt noe du har fra før av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rotel-jmlab

noen meninger om electra 926-36-46 og 900-01 serien med rotel 1080-90??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Siden du har såpass god elektronikk - ville jeg heller ha droppet JMlab og heller satset på noe annet.
    Hvorfor det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jm lab og effekttrinn

Hva med Midgard og rotel da?? Føler digitale effekttrinn også kan bli lyst?
    Eller?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok teste ut JMLab, men enig at det er tungvint å bytte ut alt, ikke så veldig lønsomt heller. Er godt fornøyd med Rotelen, uten å ha det store sammenliknings grunnlaget, så å selge "all" elektronikken er ikke så veldig uaktuelt. Om det ikke da skulle vise seg at jeg faller hodestups forelsket i JMLab når jeg tester de på f.eks HIFI huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvorfor det?
    Det finnes x-antall gode høyttalere - funker ikke JMlab ville jeg heller testet noe annet. Hvis man ikke er ubegrenset bemidlet da. Det å finne en god match er ikke lett - men det er lettere når du tar utgangspunkt i noe og ikke må begynne helt på scratch.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Det finnes x-antall gode høyttalere - funker ikke JMlab ville jeg heller testet noe annet. Hvis man ikke er ubegrenset bemidlet da. Det å finne en god match er ikke lett - men det er lettere når du tar utgangspunkt i noe og ikke må begynne helt på scratch.
    Ok. Jeg tror jeg leste igjennom tråden litt dårlig, trodde han hadde Focal, og skulle ha Rotel/ny elektronikk.... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte slik at man kan få dilla på en ting, pga. utseende, tester, finish etc. Slikt er litt farlig - man kan fort gjøre bomkjøp, halvgode kjøp eller kjøp som koster ekstra i utbytting av andre ting for å få det til å funke.
    Jeg er litt sånn selv, JMlabene mine ble kjøpt litt fordi jeg fikk dilla. Strengt tatt tror jeg Audiovector låt bedre, men der likte jeg ikke finishen helt.
    Nå har jge brukt mye penger på kabler for å få til høyttalerne på anlegget. Kanskje kunne det ha vært spart om jeg hadde kjøpt noe som hadde matchet enda bedre med en gang.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra innspill her folkens. Takk. En del av dere har sikkert testet en del, så utenom å gå for langt utafor tråde, hvordan vil en B&W /Rotel høres ut i forhold til nevnte kombinasjon. Vil det vøre mørkere og varmere?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du begynner å bli i tvil på hva du vil ha, er det letteste å låne noe utstyr.
    På Hifi huset er det ihvertfall lett å få testet det hjemme, det kan i enkelte tilfeller være værre på klubben, men en får det alltid til. De bruker bare alltid veldig lang tid for å betale tilbake pengene jeg har lagt i depositum. Sist jeg lånte noe der brukte de mere enn 4 uker på å betale tilbake depositum på air-kabler til 50.000,- :-(

Det viktigeste er at du selv gjør deg en oppfatning av lyden. Det er ofte jeg er uenig hvordan høytalere og elektronikk låter iforhold til hva andre folk synes. Og det er jo tross alt mine ører som teller på mitt utstyr.

Jeg har hatt mye JmLab og hjemme hos meg, og det har aldri vært spiss lyd ; Noe som mange sier JmLab har. Men siden jeg aldri har opplevd det har jeg heller ingen dårlige erfaringer med det. (og jeg misliker veldig spiss lyd)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å ta en tur inn dit nå, får å få en smakebit på hva JMLab står for, så får heller hjemlån komme senere.Skal få lånt med meg senteren seinere og, så det kan jo og gi en formening og JMLab /Rotel. Er i de samme tankebaner som deg tralltrall med å finne ut hva jeg selv liker. Flott hjemmekino du har forresten tralltrall, og fin reportasje. Da drar jeg straks inn å prøver å finne butikken, så skal dere ikke se bort ifra at det kommer noen tilbakemeldinger etterhvert. Burde kanskje lagt de på min hjemmekino tråd eller noe?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vørt innom HIFI huset en tur. Han var tom! Ingen modeller å lytte til! Likevel ingen bomtur. Han var selvsagt full av lovord om BE høytalerne, og er lovet en demo i august, og med ferien for dør så klare jeg å vente på det. Dessuten så så han ingen problemer med kombinasjonen Rotel JMlab. Så var det bare å se om økonomien strekker til i august,

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble forresten annbefalt Focal electrabe 1027 til demo pris. FAnt ett annet sted Focal.JMlab Micro Utopia Be brukt med stativer til under halve prisen av utsalgspris. Noen formeninger om sammenlikning mellom disse to?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Jeg ble forresten annbefalt Focal electrabe 1027 til demo pris. FAnt ett annet sted Focal.JMlab Micro Utopia Be brukt med stativer til under halve prisen av utsalgspris. Noen formeninger om sammenlikning mellom disse to?
    Micro Utopia er vel stativhøyttalerne til Mezzo Utopia, som begynner å bli rimelig gamle nå, tror disse kom i 1999.
    Vil tro at 1027 vil spille ringer rundt disse, men det er bare gjetninger da, men den nye Beryllium-diskanten skal visstnok være helt vanvittig, og av det jeg har hørt fra Focal tidligere så ville ikke dette overraske meg.
    Tåler lommeboken din Electra Be 1027, så er ihvertfall det min anbefaling ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blander litt her, Vetteman - Micro Utopia Be er ikke gamle, de er en del av nåværende serie.
    Har selv reflektert over den annonsen, Hanspf - vurderte dem som bakhøytalere, men har vel funnet ut at jeg rett og slett ikke har plass.

Tror ikke du kan gå feil med noen av disse, enten 1027 eller Micro Utopia Be. Prisen Microene går for er ihvertfall fantastisk bra.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Du blander litt her, Vetteman - Micro Utopia Be er ikke gamle, de er en del av nåværende serie.
    Har selv reflektert over den annonsen, Hanspf - vurderte dem som bakhøytalere, men har vel funnet ut at jeg rett og slett ikke har plass.

Tror ikke du kan gå feil med noen av disse, enten 1027 eller Micro Utopia Be. Prisen Microene går for er ihvertfall fantastisk bra.
    Sorry, du har selvfølgelig helt rett SEB ops:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm noen som har erfaring med micro høytalerne?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig med disse trendene. I 2003-2004 var JMlab + Rotel = match made in heaven, men de siste to åra har det vært motsatt, nå går det absolutt ikke an å kombinere dem.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JM Lab

Har selv nu i oppsettet mitt Cobalt 816s +meridian557+ 502pre amp+hegel cdp 2a+ Kappa sub, balansert kabel veg, detta har virkelig blitt en Match made in heaven.Meridian med kraft og kontroll,Hegel,Cobalt dynamik,oppløsning.Jm lab krever en god match, men herregud før ett resultat det kan bli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

match

Nå var jeg på hifihuset på fredag og hentet 926 og 901. Deilig med svære tunge esker.
    Omsider når alt var koblet opp ble jeg sittende langt ut på natt og spille musikk. Dette spiller meget lovende. spesielt merker jeg at diskanten er så bra.
    Utstyret jeg har er Rotel prosessor976
    Rotel 1080 på front
    Rotel 993 på center og bak
    Denon 3910
    Div Kimber-kabler.
    Jeg er ihvertfall superfornøyd.
    Høyttalerne står nå med musikk døgnet rundt, men det tar vel ganske mange timer før de er spillt inn uansett

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •