Kef iQ9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Kef iQ9?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Kef iQ9?

En stund siden jeg har vært innom sist. Jeg prøvde å gjøre et kjapt søk på Kef's iQ serie, særlig mhp iQ9, men fant lite. Sleng gjerne opp noen linker (fra forumet her eller andre steder) som er relevante.

Jeg ser meg om etter nye høytalere. Har tittet litt rundt og hørt på ikon 6, dm603s3, suite 2.8 og iQ9. Jeg syns 603'en ikke åpnet seg nok, lite mellomtone mens suite'n hadde litt lite trøkk. Ikon 6 syntes jeg spilte veldig bra og iQ9 spilte også bra (jeg har ikke fått hørt så mye da). Andre alternativer?

Jeg har marantz pm7200ki og dv6500. Vil gjerne ha noe som matcher og har ikke så mye peil (derfor jeg koser meg på forumet her). Noen som har meninger? Min musikk må ha en stram og fyldig bass i tillegg til en åpen mellomtone. Hvor får jeg hørt Kef og hvilke forsterker vil matche min forsterker på en høring hos hifiklubben? Jeg spiller forresten en del forskjellig (cullum, melua, norah jones, keane, motorhead, blink182, briskeby, coldplay osvosv, altså det er allright med noe all round.

Sist, men ikke minst: takler forsterkeren min såpass med høytaler?

Takker for all support og støtte. Godt å være tilbake på forumet! Nå spiller jeg forresten på dm600s3 (foreløpig et lite rom så det går greit, men man må jo tenke bittelitt større?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei

Her er en test av iq9, håper den hjelper:
    http://stereophile.com/floorloudspeakers/206kef/

"I'm sorry I waited so long to listen to another KEF speaker—the iQ9 gave me many hours of musical pleasure. Well done. W

Jeg har selv iq3 fra den nye iq serien til kef, den er selvsagt mye mindre, men er likevel en knall sak. Eneste "minus" er at den bruker lang tid på å spilles inn, men det er vel egentlig ikke noe minus når resultatet blir såpass bra. Regner med dette gjelder for de større modellene også.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...hvorfor måtte du starte denne tråden :-)
    Jeg har lurt på iQ7 eller iQ9 i trekvart år. Etter å ha lest den testen i Stereophile (+den i DVD&H) er jeg ikke mindre nysgjerrig...spørs om jeg må få en avtale om hjemmelytting over sommeren. Arggh... og jeg som var så fornøyd med det jeg har nå :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare stress med å velge annlegg det er så mye fint å velge mellom!
    men er det noen som vet hvor store høytaler marantz pm7200ki kan dra? går det fint med iQ9?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iq9 har en følsomhet på 91db, og kan derfor beskrives som rimelig lettdrevne.
    Marantzen vil nok kunne drive de bra, og så kan du heller fylle på med litt mer krefter etterhvert hvis du skulle føle for det.

Og komboen marantz-kef er bra, den har jeg hørt flere ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg hele pakka selv nå; iq9, iq6c og iq3 og foreløpig låter det veldig bra. Venter på ny forsterker så har ikke skikkelig nok kraft til å få testet de ennå.
    Futtet mangler derfor ennå i iq9, men iq3 har hvertfall helt fantastisk lyd til størrelsen.

Tror neppe du gjør noe galt med å gå for Kef.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forsterker har du? og hva er det du venter på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det en gammel Yamaha 5*80W tror jeg. Venter på Pioneer 1016, akkurat det budsjettet strekker til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •