cerwin vega og infinity

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega og infinity

er det noen som vet hvorfor Cv og infinity ( ivertfall eldre modeller ) har veeeldig lik design både på kasser og på hvordan høyttalerne er plassert på kabinettet.

har de sammarbeida eller no sånt?

og kanskje de låter likt??
    noen som vet, som vil dele sine meninger...så er alle svar mer en bra nokk :wink:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel mer at Infinity ville prøve å konkurrere med CV på den tiden og hva er da bedre enn å kjøre videre på et design fra suksess høyttaleren AT-100? Man kan kanskje si at det fungerte til dels men Infinity sitt svar ble en helt annen høyttaler en hva de kanskje hadde tenkt i utgangspunktet. SM-152 og 155 (som blir de mest like) ble en høyttaler som spillte meget pent og kontrollert fremfor brutalt slik CV gjorde. De spiller meget høyt ingen tvil om det men klarer ikke å levere det lydtrykket som AT-100 gjorde/gjør. Men jeg vil uansett si at SM-155 er en ganske undervurdert høyttaler som man kan få ganske rimelig brukt. De fleste her på forumet som har disse eller har hatt dem har positive erfaringer fra de. Dog de eldre CV høyttalerene er nok av bedre kvalitet generellt. AT,DC og AL serien er tyngre, har mindre resonans i kasse. Hvem som spiller best kommer ann på hva man liker. Personlig har jeg både CV AL-1000 og Infinity SM-155 og jeg skal ikke kvitte meg med noen av dem.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Var vel mer at Infinity ville prøve å konkurrere med CV på den tiden og hva er da bedre enn å kjøre videre på et design fra suksess høyttaleren AT-100? Man kan kanskje si at det fungerte til dels men Infinity sitt svar ble en helt annen høyttaler en hva de kanskje hadde tenkt i utgangspunktet. SM-152 og 155 (som blir de mest like) ble en høyttaler som spillte meget pent og kontrollert fremfor brutalt slik CV gjorde. De spiller meget høyt ingen tvil om det men klarer ikke å levere det lydtrykket som AT-100 gjorde/gjør. Men jeg vil uansett si at SM-155 er en ganske undervurdert høyttaler som man kan få ganske rimelig brukt. De fleste her på forumet som har disse eller har hatt dem har positive erfaringer fra de. Dog de eldre CV høyttalerene er nok av bedre kvalitet generellt. AT,DC og AL serien er tyngre, har mindre resonans i kasse. Hvem som spiller best kommer ann på hva man liker. Personlig har jeg både CV AL-1000 og Infinity SM-155 og jeg skal ikke kvitte meg med noen av dem.

Godt forklart samt flott avatar du har her ja... .

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Cerwin-Vega! DC-15 og Infinity SM-255 (tror jeg de heter) med 2 midtstilte mellomtoner og 15" bass, på en fest eigang. Infinityene hadde ikke sjangs i halvmørket til å slå ut DC-15 på partytrøkk Men SM'an hadde en mye mere oppløst diskant og penere lyd generelt. Min mening..

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Jeg har samme kombinasjon av høyttalere som deg og må bare si meg 100% enig med deg i dine konklusjoner.

Jeg skal heller ikke kvitte meg med mine. 8)

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har infinity sm-152 og cv clsc-215, er enig i att infinity'ene spiller finere en cerwin.
    det er jo masse bass i sm 152 men det er jo selfølgelig mer i 215:-P.
    har ikke hørt singel 15 fra cerwin før, men tviler ikke på mer trykk fra dem sin side

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •