Plassering av sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av sub

Trenger noen råd om plassering av subwoofer i forhold til høyttalerne. Har flyttet anlegget i påvente av plasma som skal monteres på vegg.

Jeg bruker ikke sub til musikk. Den er koblet til surround receiver og brukes bare til film. Frontene drives av en integrert forsterker. Ønsker å finne en god posisjon til subben uten å ødelegge stereolyden. Stereo er høyest priotert. Subben er forresten en Infinity Kappa som har et eget kalibreringsverktøy som fungerer bra tror jeg.
    Legger ut noen bilder både uten sub og med sub på to forskjellige plasser. Også et bilde av sittegruppen. Har et L-formet rom.

http://omholt.blogspot.com/

Frontene står ca. 48cm til bakvegg. Høyre høyttaler kan ikke stå lenger lenger til høyre hvis den skal ha bakvegg.

Hvor bør jeg plassere subben? Blir kort avstand mellom sub og høyttaler hvis subben plasseres imellom høyttaler og rack.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må du nok finne ut selv, men det finnes et par fremgansgmåter.

Sett subben i din lytteposisjon og gå rundt til du finner stedet det høres best ut, sett subben der. Om du skal fasevende subben eller ikke er det flere meninger om i det den står i godstolen (dvs der stolen skulle stått.)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Dette må du nok finne ut selv, men det finnes et par fremgansgmåter.

Sett subben i din lytteposisjon og gå rundt til du finner stedet det høres best ut, sett subben der. Om du skal fasevende subben eller ikke er det flere meninger om i det den står i godstolen (dvs der stolen skulle stått.)
    Målet er egentlig ikke å finne beste posisjon for subben, men å plasere den et sted som ikke ødelegger for stereolyden. Plasserer jeg den enten imellom høyttaler og rack eller imellom vegg og høyttaler, synes jeg dette forringer stereo lyden.
    Selvfølgelig greit med en posisjon som er noelunde for subben også. I mitt forrige oppsett hadde jeg subben bak sofaen, synes ikke det var så bra for subwoferen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •