Har endelig fått kjøpt meg leilighet og skal om ikke så lenge kjøpe nye høytalere og receiver. Eneste begrensingen ligger i hva min bedre halvdel sier om de estetiske uttrykkene til de forskjellige høytalerene. (Kikket litt på Lsound's SVS høytalere, og da mumlet det mytiske dyret WAF noe om å sove på sofaen...)
Bor i Oslo.
Budsjettet ligger på ca 15-20k for høytalere, og det må bli nytt.
Bør også kunne overleve Rabbagasut helveticus på 3år og Krapylus Norvegicus på 6år.
Slik jeg ser det an i dag så blir det 80%musikk og 20%film.

Det jeg har tenkt foreløpig å ta en høretur på sammen med fruen er:
Gallo A'diva som man finner hos Norsk Audio Teknikk for ca 15k, sammen med med stands og vegg brakketer tror jeg at dette kan bli en interessant kandidat.

En annen kandidat er Stereofils Tannoy Arena pakke

Vurderer også monitors audio RS6 + RS 1 + RS LCR disse finner man på hifihuset i Bærum hvis jeg har skjønt riktig. Her må det kanskje tilpasning med farger til fruens møbler for å få innpass, og det samme gjelder forsåvidt også det neste jeg har sett på nettet.
Kef Iq 5 + IQ1 + Iq2 Center + PSW 2500

Soundwave ser ut til å være nye på det norske markedet, men de har noen interessante sett.
Tenker da mest på M5000HT, T700F og M6000HT .
Er det forslag her som frarådes, eller er det andre sett som jeg burde høre på?
Musikk som vi hører på hjemme er fransk pop/rock (Kyo/Indochine/Pagny+++) og rock og metal i forskjellige varianter (Alt fra metallica til Led Zeppelin) + noen barnebok cd'er.

Edit: Leif var på besøk