Plassering/Kalibrering av plus/2 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Ente opp med litt over dobbel avstand med 3805 min også.
    Kan jeg spørre om hvor man ser det? Jeg har brukt auto setup og finner ikke denne informasjonen. Beklager at dette er off topic.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner om ms. delay husker ikke regne stykke kompis av meg som gjorde det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kan jeg spørre om hvor man ser det? Jeg har brukt auto setup og finner ikke denne informasjonen. Beklager at dette er off topic.
    På hvilken receiver? Ofte kan du velge ms eller meter, og eventuelt overstyre autokorreksjonen dersom det skulle være avvik. På Denon finnes det vel under "Delay"-menyen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man finner det som regel under delay. Men det er vel du færreste recievere idag som opererer med "ms" som benevning? Jeg har bare sett m/cm/ft som benevninger. Vår 10 år gamle harman/kardon avr85 har ms som benevning, men tror man er gått vekk ifra det nå?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    På hvilken receiver? Ofte kan du velge ms eller meter, og eventuelt overstyre autokorreksjonen dersom det skulle være avvik. På Denon finnes det vel under "Delay"-menyen?
    Takker, skal prøve å finne dette. Receiveren er en Denon 3805. Beklager at jeg "kuppet" tråden din, Labbetuss.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhodet ingen problem, jeg har aldri vært noe pirkete på slik Jeg er påpasselig i andre sine tråder, men hvis jeg har startet dem så er det ikke farlig. Kjekt at du fant ut det du lurte på! Er det som teller

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har det masse å sei om at man legger inn avstand fra sub`en til lytteposisjon inne på forsterkeren for bassen i lytteposisjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Det har absolutt ALT å si! Dette må jobbes mye med, jeg jobber med det fremdelses. Det blir som regel ikke best om man putter inn reel avstand til sub fra lytteposisjon. Jeg begynner å bli veldig usikker nå faktisk, er oppe i 7,2-7,5m i delay. Jeg begynner virkelig å lure. Men vær også obs på at man også kan være uheldig å ha delay slik at dem utligner hverandre (bass - ht og sub) og dette er ikke bra

Noen som kan hjelpe meg med min delay? Fronten på sub er 1,8m fra lytteposisjon, og ca 1,8-1,9m fra lytteposisjon til midten av sub. Subkabelen er 12m lang. Må virkelig innrømme at jeg har problemer med å finne riktig delay i rommet mitt nu .....

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvordan måler man den beste delayen da? bruke en db-måler å trykke inn målingene man får med å trykke inn antall db på de forskjellige sinus-målingene i tabellen (som er på lsound-siden) åsså teste ut hva som gir den beste kurven? eller er jeg helt på jordet nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det du sier/gjør det gjør man for å se frekvensresponsen i rommet ditt ved ditt daværende oppsett. Men man må jo seff justere delay slik at den spiller bass samtidig som resten av anlegget, hvis ikke vil det jo låte utrolig rotete og dårlig etter min mening da (no offense). Det hjelper jo ikke med god frekvensrespons hvis suben spiller flere ms etter ht'ene dine Men endrer man delay endrer man også fase (er stort sett det samme), det stemmer

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jo det du sier/gjør det gjør man for å se frekvensresponsen i rommet ditt ved ditt daværende oppsett. Men man må jo seff justere delay slik at den spiller bass samtidig som resten av anlegget, hvis ikke vil det jo låte utrolig rotete og dårlig etter min mening da (no offense). Det hjelper jo ikke med god frekvensrespons hvis suben spiller flere ms etter ht'ene dine Men endrer man delay endrer man også fase (er stort sett det samme), det stemmer
    Du har ikke muligheten til å låne deg en forsterker med romkorreksjon da.. Dem pleier faktisk å stille inn delay rimelig på kornet. Selv satt jeg for en stund tilbake ca 4 meter unna subben, å receiveren min ville da ha delay på 9 meter. Men jaggu hørtes det riktig ut.

pt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ok. Jeg har foreløpig endt opp med 7,2/7,5m i delay på 1068...... Og likevel høres den ikke ut akkurat slik jeg vil ha den. Tar jeg høyere delay hører man tydelig at dem utfaser hverandre - helt til delayen er på 11,2m eller noe....

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du eksakt føler mangler? Høres den Boomy ut ?? uintegrert.. hører du dette på alt materialet du forer den med? Eventuellt istedenfor å flytte den kan du prøve å heve den tja en 5 cm eller noe. For min del temmet dette de dype frekvensene noe. Kanskje det er det du trenger for å få til det siste lille ekstra???

Skakke værra lett dette med sub. Kjenner meg godt igjen i dine problemstillinger. For min egen del ende det med proff hjelp:-)

lykke til å god natt

mvh
    pt

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte meg frem til at jeg fikk en heving på ca. 1 - 2 dB ved delefrekvens når jeg satte avstanden til omtrent dobbelt av det reelle, jeg også, for lenge siden. Men jeg 'turte' ikke å la den stå der, av 'frykt' for at det måtte være feil når det gjelder timing. Mulig jeg nå kommer til å prøve det igjen, bare for moro skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for respons! Jeg føler ikke jeg mangler noe i lydbildet, men føler jeg ikke får satt delayen slik at suben følger 100% med frontene til musikk f.eks ... skakke være lett gitt Men ingenting mangler vil jeg si

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •