Velodyne CHT 12 R eller SVS PB10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer pesshau sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne CHT 12 R eller SVS PB10

Hei!

Er på randen til å investere i en sub. Har lest litt rundt og funnet ut at SVS er anbefalt så og si i hver eneste tråd. Men likevel vil jeg bare spørre hva dere ville ha valgt mellom disse to, evt noen andre i den samme prisklassen ~5000-6000.

En siste ting er, hvis jeg nå skulle velge SVS, er det veldig stor forskjell på PB10 og PB12-Plus v.12.2?

På forhånd hjertelig takk!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte CHT12R av flere grunner.
    -den leveres med fjernkontroll
    -den har innebygd dsp med innstillinger som faktisk passer ganske bra
    -den har innebygd delefilter som gjør at den kan brukes på pre-out fra stereoforsterkeren min
    -den kunne testes og leveres hos en lokal forhandler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei pesshau :)

Velkommen til forumet..

Jeg kan jeg har erfaring med begge disse subbene.. Hadde en PB10 først. Solgte den og kjøpte meg en PB12plus/2(Har også hatt en PBplus12 på test).

Jeg kan si at begge disse subbene er helt sjef på både musikk(min subjektive mening). Jeg har hatt alt ifra eltax sub til yamaha og dali. Ingen av dem er i nærheten av lydtrykk og lydkvalitet er nå min mening..

PB10 gir masse for pengene og LSOUND gir jo 45 dagers returrett...
    Det er en tilsalgs i avtorget link: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1

PB12plus har nesten samme lydbildet, bare med MYE mer trykk.

Jeg bare advarer deg hvis du kjøper en PBplus12 så vær forberedt på å gå ut med nabovarsel...
    Jeg bor i et eget hus med ca 15 meter til naboen og han skylder på meg at jeg har fått glass til å dette ned av hyllene hans!?!

Enig med DRKAOS ang. PB10 som mangler delefilter, men har du en receiver med innebygd delefilter så er jo ikke det et problem.
    Nå har ikke jeg hørt noen CHT12R i det hele tatt. Har du mulighet til å høre 1 eller begge disse så burde du gjøre det før du bestemmer deg 100%.

Hva er du har av anlegg ellers?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesshau
    En siste ting er, hvis jeg nå skulle velge SVS, er det veldig stor forskjell på PB10 og PB12-Plus v.12.2?
    Ja....:wink:

Har du vurdert XTZ som en kandidat?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å være en viker og IKKE velge SVS? Det hadde vært noe det, da kan du i alle fall delta på alle sub diskusjonene her uten å være main-stream....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Hva med å være en viker og IKKE velge SVS? Det hadde vært noe det, da kan du i alle fall delta på alle sub diskusjonene her uten å være main-stream....
    hehe.. Yes det hadde vært noe.. Uansett som jeg skrev i forrige post, så vill jeg hørt på så mange subber som mulig før du bestemmer deg, da vil du få et mye bedre bilde av hva slags sub du ønsker deg... Nå kjenner jeg kun til SVS av merkene som er nevnt her, men etter det jeg har lest på forum så tror jeg ikke du gjør noe dumt kjøp samme hvem av disse du velger..

Jeg valgte min sub etter hva jeg bruker den til, film film og atter film... Og litt musikk da

Hva kommer du til å bruke subben til mest? Filmtitting, musikk eller begge deler kanskje?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mye respons på så kort tid! Og takker for velkomst!

Har foreløpig et par Dali Concept 6 høytalere (planlegger å kjøpe center, bakhøytalere og sub, har først hatt råd til det nuh) og en Denon AVR-1804. Er det delefilter på den? Vet sånn ca hvordan det fungerer, men that's it!

Bruksområder er en god blanding av musikk og film, men vil gjerne ha litt trøkk! :P

Jeg er vel det man kaller en oppdatert amatør innen hi-fi

XTZ? Sleng gjerne med en link.

Tar gjerne imot forslag til både senter og bakhøytalere, selv om det gjerne skulle ha vært i en annen tråd. Tenkte egentlig jeg skulle gå for den samme serien.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt på nettet og tror jeg fant ut at Denon AVR-1804 hadde delefilter....men hvis jeg tar feil er det bare å si ifra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •