Noen som kan anbefale høytalere til Tag Mclaren elektronikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kan anbefale høytalere til Tag Mclaren elektronikk

Heisan

Holder på å bygge opp et hjemmekinoanlegg og som ihuga F1 og Mclaren fan falt valget på Tag Mclarens produkter. Har nå fått kjøpt en AV32R DP på Ebay i UK. Er til service og er ikke kommet enda. Plukket opp en DVD32R I Tyskland og fikk kjøpt en 100X5R forsterket på Hifihuset.

Så kommer spørsmålet om høytalere. Hva passer til Tag Mclaren? Anlegget kommer nok til å bli brukt hovedsaklig til film. Budsjett er som alltid mest mulig for minst mulig penger, men max 40 K. Har heller ikke problemer med å kjøpe brukt.

Jeg er altså på jakt etter Front, Center, Bak og Sub

Takker for alle svar
    Tor Henning

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tor Henning.

Tag McLaren er vel egentlig en opphora Audiolab. Og det er knallbra.

Mitt tips er å prøve noen engelske høyttalere. Gjerne Monitor Audio som de har på HifiHuset.

Eller Kef, Linn, Rega, Naim, Spendor. etc.

Hvordan er dine krav til størrelse?
    Hva med finish?
    Avstand til vegger?
    Stativ eller gulvstående i front?
    Greit med en stoor sub?
    Hvordan er dine krav til bass? Vil du at huset skal riste, eller bor du i leilighet.
    Kunne du tenke deg å kjøpe brukt fra Sverige?

Norskekrona er verdt 20% mer enn den svenske for tiden.

Mange engelske høyttalere er laget for å stå nærme bakvegg, og det er veldig kjekt, siden du sparer masse plass. Fint siden kvadratmeterprisen er ganske høy mange steder i landet.

En fyr på www.hifimagasinet.com selger et par Monitor Audio GR20 for 13000 svenske. De koster nye 23000SEK: (Tilsvarer 11000 norske).
    De koster forresten 23000 på HifiHuset også...

Tror dette er et godt utgangspunkt for mange år med musikk-og filmglede.

God natt.

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan og takk for svar.

Monitor Audio ser veldig interessant ut. Jeg vil ha gulvstående som fronter og stativ bak, GR20 evt. GR60 foran og GR10 bak kan se bra ut. Gold series center ser også ut til å være bra saker. Hvordan er sub'en til Monitor Audio?? Jeg vil gjerne ha litt bass, men jeg er ikke avhengig at det skal virke som et jordskjelv.

Ser forøvrig at det er kommet ny serie fra MA nå som heter GS. Er det mye forskjell fra GR til GS??

Jeg har ikke allverden med plass så jeg er avhengig av at de tåler og stå forholdsvis nære vegg. Når det gjelder finish så har jeg parkett i rosentre, så jeg vil gjerne ha høytalere i ca samme farve evt. sort pianolakk.

Jeg prøvde å sjekke litt priser i England og fant GR60 til £1145 hos http://www.ssav.com/store.asp?id=12, men de var selvfølgelig utsolgt. Vet du om noen andre steder å handle fra??

MVH
    Tor Henning

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Heisan og takk for svar.

Monitor Audio ser veldig interessant ut. Jeg vil ha gulvstående som fronter og stativ bak, GR20 evt. GR60 foran og GR10 bak kan se bra ut. Gold series center ser også ut til å være bra saker. Hvordan er sub'en til Monitor Audio?? Jeg vil gjerne ha litt bass, men jeg er ikke avhengig at det skal virke som et jordskjelv.

Ser forøvrig at det er kommet ny serie fra MA nå som heter GS. Er det mye forskjell fra GR til GS??

Jeg har ikke allverden med plass så jeg er avhengig av at de tåler og stå forholdsvis nære vegg. Når det gjelder finish så har jeg parkett i rosentre, så jeg vil gjerne ha høytalere i ca samme farve evt. sort pianolakk.

Jeg prøvde å sjekke litt priser i England og fant GR60 til £1145 hos http://www.ssav.com/store.asp?id=12, men de var selvfølgelig utsolgt. Vet du om noen andre steder å handle fra??

MVH
    Tor Henning

Kan ikke hjelpe deg så mye mer nå. Legg ut samme tråd på www.hifisentralen.no Der er det en som heter VidarP som sikkert vil hjelpe deg. Pluss at kunnskapen rundt disse og andre engelske høyttalere er høyere der...

Angående finish - nevnte høyttalere kommerbåde i rosentre/rosewood og svart pianolakk ifølge hjemmesiden deres, så det skal ikke være noe problem.

Hvorfor ikke kjøpe fra Hifi-Huset. Spør om en pakkepris, og du får mest sannsynlig en god pris på høyttalerne. André gir visst gode rabatter etter det jeg har hørt.

Subwoofer:

Kjenner ikke til Monitor Audios egne, men du burde ta en titt på SVS sine subber. De er fysisk ganske store, men gir vannvittig mye for penga. Ellers vil jeg tro vanlige subber fra MA/Rel eller lignende flytter nok luft når det trengs. SVS kan lage jordskjelv. De har også fin finish. Rosewood er et alternativ.

Hvor stort er rommet ditt?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 6-serien til Usher, der har du en del finisher å velge mellom? Låter greit også.... :smile:
    http://www.audiofast.com/main.asp?id...5&r=0&wersja=0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fin den, men den har vel refleksen på baksiden. Og skal høyttalern stå nærme bakvegg så har bassen lett for å bli boomy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •