Jeg har litt problemer med bass uten for sweetspot, det er fullstendig dødt i alle deler av rommet bortsett fra et par steder utenfor sweetspot. (men det er umulige sitteplasser)

Så derfor vurderer jeg en sub til, jeg har bass nok i utgangspunktet.
Men rett som det er så er vi mer en 3 stk. som ser film, og da av høflighets grunner ender jeg på siden, noe som er j%€"#&g kjedelig.
Jeg har ikke brukt X antall kr. på å sitte og være sur og grinte i 2 timer av slengen, nesten så jeg vurdere og be gjesten og dra til H&%*#€ så jeg kan se FILM.

Siden det er litt problematisk å låne en subb av samme type som den jeg har fra før lurte jeg på et par ting. Hvis jeg låner en subb av noen kjente men den har helt andre spesifikasjoner en min, for å teste litt rundt i rommet.

Kan jeg da risikere å få et godt resultat (ikke noe som er bedre enn det forøvrig) men når jeg får The_ONE_and_only_sub nr 2 så får jeg et helt annet
resultat. Den beste (mest praktisk) plaseringen i rommet er vertikalt av dagen sub, det er forøvrig samme sted som sweetspot. Er det noe "regel" på at det i utgangspuntet er en dårlig ide.

Jeg har også kikket litt på muligheten til å montere et par elementer under sofaen, men synes det er litt "harry" for å si det forsiktig. Men for all del, hvert til sitt bruk.