lyst til å bytte ut conceptene mine. hva burde jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lyst til å bytte ut conceptene mine. hva burde jeg kjøpe?

hei, har nå hatt dali concept 6 et års tid, og har ikke vært særlig fornøyd med de, jeg har bla måtte kutte ut mye av favoritt musikken min, fordi det ble nermest ubehagelig og høre på, (stemmene skjærte i øra osv.)

jeg vil gjerne ha tak i noe med litt mer trykk og fyldigere lyd, og en litt mørkere klang enn daliene. kan godt kjøpe brukt, men hva burde jeg se etter?

skal brukes rundt 80% av tiden til musikk og resten film, (ca en film i uka.) hører på metall/rock og noe techno.

ikke mer enn 5000kr. skal brukes på en nad t753v2

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med B&W DM309 hvordan er disse i forhold til daliene?

orker som sagt ikke høyttalere som er så altfor lyse i diskantnen, heller en litt mørkere klang og med litt mer trøkk enn daliene.

for de må ikke ligne på concept 6 i lyden, syns det låter elendig, er vel sikkert bare meg på hele forumet som misliker cocept 6 :razz: syns ikke de eier bass, får ingen følelse i det hele tatt av bass i mellomgulvet, og diskanten er ubehagelig skarp, og lyden sysn jeg blir så flat og kjedelig. men har ikke tro på at alt er dalienes skyd, har vel noe med rommet og gjøre også kanskje.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB er mørke i klangen og stort sett behagelige. blir også demonstrert med NAD om det skulle ha noe å si.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303605

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, skal du selge dine concept høytalere da?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Basic serien passer vel ganske bra til det du sier du ønsker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selge conceptene ja.

men her har jeg noen høyttalere osm ligger i den aktuelle prisklassen, hvilken av de passer best til meg? spiller som sagt mye rock og noe techno.

her er noen:

Patos Basic B-410

Yamaha NS-777

Jbl Northridge E-60

eller en litt billigere, hvordan er de i forhold til de dyrere? og i forhold til coceptt?
    fikk jo veldig bra krittik av lyd&bilde.
    Patos Basic B-310

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du har som alternativer der vil jeg tørre å påstå at patosene gruser de andre :-)
    Ihvertfall min smak, og vil tro patos passer din smak veldig godt.

Edit: mente trådstarters alternativer.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å vinkle dette fra en annen kant: Hva er det du ikke er fornøyd med på conceptene dine? Hva ønsker du å oppnå ved bytte av høyttalere.
    Du skriver at du synes de er skarpe (skjærer i ørene) og at du hører hovedsakelig på Rock og techno.
    Ser du etter nytt eller er brukt også en option?
    kunne du tenke deg å gå for stativhøyttalere og sub isteden for gulvstående?
    Hvis det er en mulighet så tror jeg at jeg har noen forslag. Gode diskanter koster, derfor må du litt opp i pris for få noe som spiller luftig uanstrengt og smooth. Hva med f.eks JMlab electra 906? eller Vienna acoustics haydn?
    kanskje du kan klare å score et par B&W 805 fra den gamle serien på bruktmarkedet. Eller Proac. Det var noen som solgte sonusfaber domus stativhøyttalerene for litt siden.
    Av subber så er det jo f.eks PB10, PB12 + audiovectorsubbene gode.

det lønner seg å tenke litt out of the box...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk

men ser ut som valget kanskje vil falle på noe fra patos, men hvordan blir det med 4ohm, på nad t753? funker det fint?

men er det stor forskjell fra de billigste patosene (310) til de melomstore (410?)

og noen som har peil på hva jeg kanskje kan få for daliene? de er 100% strøkne vil jeg si, og er kun 1 år gamle.

har ikke penger helt enda, så jeg skal skjekke bruktmarkedet igjen når jeg får samlet sammen alle pengene. men har råd til de billigste patosene nuh, men det er kanskje vert det og vente?. tjener ikke akkurat så mye penger så det vil vel ta litt tid. (er bare 16)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med å vinkle dette fra en annen kant: Hva er det du ikke er fornøyd med på conceptene dine? Hva ønsker du å oppnå ved bytte av høyttalere.
    Du skriver at du synes de er skarpe (skjærer i ørene) og at du hører hovedsakelig på Rock og techno.
    Ser du etter nytt eller er brukt også en option?
    kunne du tenke deg å gå for stativhøyttalere og sub isteden for gulvstående?
    Hvis det er en mulighet så tror jeg at jeg har noen forslag. Gode diskanter koster, derfor må du litt opp i pris for få noe som spiller luftig uanstrengt og smooth. Hva med f.eks JMlab electra 906? eller Vienna acoustics haydn?
    kanskje du kan klare å score et par B&W 805 fra den gamle serien på bruktmarkedet. Eller Proac. Det var noen som solgte sonusfaber domus stativhøyttalerene for litt siden.
    Av subber så er det jo f.eks PB10, PB12 + audiovectorsubbene gode.

det lønner seg å tenke litt out of the box...
    har lyst på gulvstående, brukt er et alternativ men ikke akkurat nå, men om 1-2mnd. 6000kr er maks pris. ved bytting av høyttalere ønsker jeg og opnå kanskje litt mer trøkk og en ikke fult så lys/skarp lyd som daliene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    hei, har nå hatt dali concept 6 et års tid, og har ikke vært særlig fornøyd med de, jeg har bla måtte kutte ut mye av favoritt musikken min, fordi det ble nermest ubehagelig og høre på, (stemmene skjærte i øra osv.)

jeg vil gjerne ha tak i noe med litt mer trykk og fyldigere lyd, og en litt mørkere klang enn daliene. kan godt kjøpe brukt, men hva burde jeg se etter?

skal brukes rundt 80% av tiden til musikk og resten film, (ca en film i uka.) hører på metall/rock og noe techno.

ikke mer enn 5000kr. skal brukes på en nad t753v2
    Hvorfor ikke gå opp et hakk? Jeg har consept 8 her hjemme. Ingen problem å hørre på både techno å rock! Det er drit fett:grin: Så kan du jo bruke consept 6 bak? Jeg har selv den samme forsterkeren som deg, nå bruker jeg mono blokker på frontene da. Men den forsterkeren ga virkelig lyd i consept 8:grin: Eller du kan selge de til meg om min ide var dårlig? Jeg skal nemlig kjøpe consept 6 snart å bruke de som bak høytalere

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    concept 8 har jeg ikke råd til, og hvis/når jeg skal selge mine så skal jeg desverre selge dem til onkelen min. tenkte jeg. for 2500kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok
    Jaja, får heller kjøpe noen helt nye. Men om du pluteselig skulle få et par lapper ekstra, så kan du jo vurdere consept 8;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dynavoice M65 eller M85? Førstnevnte fikk meget bra omtale i lyd&bilde. De koster heller ikke mer enn 1785,- hos www.ebox.no . Disse knuser daliene på den musikksjangeren du nevner :-) Dynavoice lager billige høyttalere, det virker som uttrykket "du får hva du betaler for", faller litt i grus her ja :-)

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    skal selge conceptene ja.

men her har jeg noen høyttalere osm ligger i den aktuelle prisklassen, hvilken av de passer best til meg? spiller som sagt mye rock og noe techno.

her er noen:

Patos Basic B-410

Yamaha NS-777

Jbl Northridge E-60

eller en litt billigere, hvordan er de i forhold til de dyrere? og i forhold til coceptt?
    fikk jo veldig bra krittik av lyd&bilde.
    Patos Basic B-310
    Har sjølv eit par yamaha ns 777 er kjemoe fornøgd men eg villa nokk ikkje ha brukt den forsterkaren på dei..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med dynavoice m85 som en over her nevner, den de selger på komplett for 3500kr.

hvordan er den mot patos basic 410?
    og hvordan er den mot dali concept6?

ifølge mange her så skal den spille som en høyttaler som koster rundt 6000kr. og den mindre modellen fikk jo skryt langt opp i skyene av lyd og bilde.

så nå står det mellom:

nye dynavoice m85 challenger.
    nye/brukte patos basic 410.
    brukte patos basic 510.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nokk gåt for noko patos ja..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror faktisk jeg skal prøve de dynavoicene først jeg. folk skryter jo noe veldig av dem. og hvis jeg ikke skulle bli fornøyd med dem så selger jeg de igjen og kjøper patos.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vist du ikkje blir fornøgd taper du jo penger da..hadde helder gjort det omvent ..also fåre på ein butikk som selger dei å der høyrer du dei eller med private..fordi då slepper du å tape penger..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •