Anbefaling av sub (eks. Cerwin vega?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer andrull sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av sub (eks. Cerwin vega?)

Hei, jeg har nå skaffet meg noen penger å akter å la Mine Athena høytalere få en hjelpende hånd med bass gjenngivelsen, og lurte på om dere har noen varme anbefalinger av Subwoofere i rundt 4000'-kr klassen.
    (Det er ikke et krav til at den er ny, da jeg ikke ville tro det er så stor forskjell på lydkvaliteten om man kjøpte noe som var pent brukt, og ikke altfor gammelt)

Så jeg har tenkt litt i de grader av "SVS PB10-NSD" elelr f.eks en Cerwin Vega CL15. Cerwin vegaen så jo bare helt rå ut. :razz:
    Men har hørt at den kun er partibass og ikke egner seg til hjemmekino.

Så jeg lurte på om dere kan anbefale noen av dem, eller anbefale noen andre i ca samme prisklasse. :-P

For det meste bruker jeg anlegget til pcen og hjemmekino, men har også et anlegg med 5.0+ romperister, hjemmekino anlegg. (athena speakers classic series)
    Så det blir altså brukt mye til spilling, og en del rock musikk, men er også viktig an bassen klarer litt dype scener i filmer på hjemmekinoen.

Takk på forhånd!

Mvh Andreas S. Berg

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du har penger, kjøp svs pb10, ikkje kjøp cw15. begge to er gode subber i SIN prisklasse, men du vil vinne masse på å velge svs`en. cw`en er god på film men ikkje musikk. den går ikkje like dypt så svs`en, den går "bare" ned til 25hz ( trur eg), den rister bra, men den romler litt for masse for meg ivertfall. så hadde eg vert deg, hadde eg kjøpt svs`en uten å tenke meg om, uansett kva du hører på.

det er min meining. ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har svært godt omdømme, og ser ut til å gi mye for pengene i den prisklassen. Da spesielt til hjemmekino. Det er et sikkert valg. Den får du også enkelt solgt til god pris på bruktbørsen dersom oppgraderings-monsteret skulle banke på døren en dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrull
    Cerwin vegaen så jo bare helt rå ut. :razz:
    Men har hørt at den kun er partibass og ikke egner seg til hjemmekino.
    Det er vel til film den egner seg mest. Har denne selv og vurdere og selge den. For så og gå over til svs. Hører ganske mye på musikk, å cv suben funker ikke så bra på den musikken jeg spiller. Men om det kun er party musikk du hører på, så vil cv funke bra:wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    viss du har penger, kjøp svs pb10, ikkje kjøp cw15. begge to er gode subber i SIN prisklasse, men du vil vinne masse på å velge svs`en. cw`en er god på film men ikkje musikk. den går ikkje like dypt så svs`en, den går "bare" ned til 25hz ( trur eg), den rister bra, men den romler litt for masse for meg ivertfall. så hadde eg vert deg, hadde eg kjøpt svs`en uten å tenke meg om, uansett kva du hører på.

det er min meining. ;-)
    Ok, ja. Cerwinen har vist bare 25HZ (kan komme litt lengere ned, men da med å minste litt lydtrykk)
    Mens svs'en kan vist komme ned i 12HZ eller noe sånt! (selv tror jeg ikke at jeg hører dypere enn 20-18HZ eller noe i den duren:-?)

har en venn av meg som har SVS'en, og vil nødig herme :P, men må man så må man! :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja. Cerwinen har vist bare 25HZ (kan komme litt lengere ned, men da med å minste litt lydtrykk)
    Mens svs'en kan vist komme ned i 12HZ eller noe sånt! (selv tror jeg ikke at jeg hører dypere enn 20-18HZ eller noe i den duren:-?)

har en venn av meg som har SVS'en, og vil nødig herme :P, men må man så må man! :wink:
    Cerwin`en kommer nok litt dypere med hjelp fra rommet. Lyd under 20hz skal i utgangspunktet ikke høres dersom sub`en spiller "rent" og forvrengningsfritt. Personlig så har jeg ikke et stort behov for et anlegg som spiller så voldsomt under 20hz, men det er selvølgelig artig når ting i rommet begynner å flytte på seg uten at man hører noe. Uansett ville jeg tatt SVS fremfor CV`en.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det er vel til film den egner seg mest. Har denne selv og vurdere og selge den. For så og gå over til svs. Hører ganske mye på musikk, å cv suben funker ikke så bra på den musikken jeg spiller. Men om det kun er party musikk du hører på, så vil cv funke bra:wink:
    Hmm, jeg tro karnskje jeg"må" gå for den, da "SVS PB10-NSD" kostet 5600kr med MVA og frakt! :-? + sub ledning.

Jeg hører på litt av hvert, og litt partymusikk. Men til musikk holder mine to fronthøytalere egentlig. (selv om de kunne trengt litt ekstra hjelp på de dypere stedene. (de går kun ned til 40HZ))

Men hvis det er slik at SVS'en spiller mye renere og bedre, så er det ikke umulig å bruke 5600kr. :?

Newcomer Mad Silence sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Cerwin Vega

Sier bare Cerwin Vega! hehe
    Nå vet jeg jo ikke hva slags ører du har da, men jeg ville sagt at CV! subben gir mye mer for pengene enn SVS en. Har hørt en SVS, Bra lyd Spess kvaliteten. men det syns jeg er å bli himla kresen. Ikke stygt ment men, jeg digger jo CV! lyden. og det folk sier om at den ike henger etter i musikk er tull. Det kommer an på hva an liker. Jeg hører på endel techno. og der er det ofte klappe basstoner. 15"en henger med den og lager Woooofff lyder som jeg syns er råe, CLSCen går også dypt nok mener jeg=)

Men hei, det er min mening, 10000000 andre meninger her sikkert=)
    Men har hørt mye oppigjennom og jeg velger bare CV! jeg=) hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hørt den nye classic subben i det hele tatt?! Eller bare svarer de i hytt og gevær?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det noen her som har hørt den nye classic subben i det hele tatt?! Eller bare svarer de i hytt og gevær?
    Snakker kanskje om den litt eldre modellen:wink: (jeg vertfall)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg mente CV så tenkte jeg også på den eldre modellen 15"'ern, men er selvfølelig åpnen for de nye modellene!?

Hvor mye koster CV sin 15", siden prisen har jo også noe å si her..SVS'en koster ca 5200kr uten frakt. (jeg håpet på litt billigere, rundt 4000kr klassen, men men) :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg mente CV så tenkte jeg også på den eldre modellen 15"'ern, men er selvfølelig åpnen for de nye modellene!?

Hvor mye koster CV sin 15", siden prisen har jo også noe å si her..SVS'en koster ca 5200kr uten frakt. (jeg håpet på litt billigere, rundt 4000kr klassen, men men) :-?
    Hvorfor ikke gå for cv da? Får mye mer punch ut av den cv suben en svs sin sub. Men så går svs litt dypere... Om du har 4k og du ikke har så lust å bruke så mye mer tror jeg du vil bli fornøyd med cv suben;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i Stavanger området eller rogaland, så kan du jo kanskje kjøpe min cv clsc 15s om du vil? Da får du den for under 4k + forsikring..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •