Koble romperister til bass-forsterker?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer andrull sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble romperister til bass-forsterker?!

Hei, jeg lurte på om det var noe Subwoofere ute på markedet som jeg kunne koble min romperiser til, slik at den innebygde forsterkeren på subwooferen både sender lyd til bassen og til romperisteren.

Jeg har en romperiser ifra før av, (passiv subwoofer) og bruker da vanlige høytalerkabler til den, som jeg kobler vanligvis inni 6.1 høytalerutgangen på forsterkeren (Pioneer vsx D812). Har 5.0 høytalersystem ifra før av, og bruker da den siste høytalerutgangen på forsterkeren, og har da valg at denne skal være passiv sub.

Dette har fungert utmerket, men jeg har lyst til å kjøpe meg en ny bakhøytaler og en Bass.

Spørsmålet er om jeg må ha et Y-ledd ifra bassutgangen på forsterkeren, som sender lyd til subwooferen og til en ny Mono forsterker (som igjen sender lyd til romperiseren)?
    Eller finnes det utgang på noen subwoofere som jeg kobler romperiseten i?

Jeg spør siden det hørtes ut som en slik utgang på Cerwin Vega CL15 (tror jeg) :???:

Tusen takk på forhånd :grin:

MVH Andreas S. Berg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt om noen romperistere som har innebygde forsterkere. Jeg har heller ikke hørt om noen aktive subwoofere som har utgang til å drive flere passive subwoofere. Jeg har derimot hørt om aktive subwoofere som har linjeutgang for å koble til flere subwoofere i serie, og det er kanskje dette denne CV-suben har (?).

Det greieste er et Y-ledd og en dedikert forsterker til romperisteren. Gjerne en eldgammel brukt integrert. Med en integrert får man også volumkontroll, slik at man kan avpasse rumperisteren etter ønske.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har ikke hørt om noen romperistere som har innebygde forsterkere. Jeg har heller ikke hørt om noen aktive subwoofere som har utgang til å drive flere passive subwoofere. Jeg har derimot hørt om aktive subwoofere som har linjeutgang for å koble til flere subwoofere i serie, og det er kanskje dette denne CV-suben har (?).

Det greieste er et Y-ledd og en dedikert forsterker til romperisteren. Gjerne en eldgammel brukt integrert. Med en integrert får man også volumkontroll, slik at man kan avpasse rumperisteren etter ønske.
    Nei jeg vet at romperistere ikke har innebygde forsterkere. (var bare jeg som uttrykte meg litt feil)

Ja jeg tror det var linjeutgang som stod på subben. Og da vet jeg ivherfall hva det betyr. Tja, får vell karnskje finne meg en brukt forsterker eller noe.

Men er det noen som har link elelr vet hvor jeg kan få kjøpt meg et Y-ledd. (husker jeg prøvde å lage mitt eget Y-ledd, men lyden ble ikke akkurat den beste :P)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrull
    Nei jeg vet at romperistere ikke har innebygde forsterkere. (var bare jeg som uttrykte meg litt feil)

Ja jeg tror det var linjeutgang som stod på subben. Og da vet jeg ivherfall hva det betyr. Tja, får vell karnskje finne meg en brukt forsterker eller noe.

Men er det noen som har link elelr vet hvor jeg kan få kjøpt meg et Y-ledd. (husker jeg prøvde å lage mitt eget Y-ledd, men lyden ble ikke akkurat den beste :P)
    Ja, du trenger absolutt ikke noe dyrt og nytt til en vanlig romperister.

Clas O. har vel helt sikkert det til en rimelig penge... muligens biltema. Sjekk websidene deres.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du trenger absolutt ikke noe dyrt og nytt til en vanlig romperister.

Clas O. har vel helt sikkert det til en rimelig penge... muligens biltema. Sjekk websidene deres.
    Ok, det skal jeg gjøre.

Takker så meget. :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de "høytaleringangene" for noe bakpå denne subben?
    http://lsound.webcat.no/webedit_imag...6_original.jpg

De er tatt bakfra denne subben ifra svs: http://www.lsound.no/index.php?side=...up=240&id=1580

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrull
    Hva er de "høytaleringangene" for noe bakpå denne subben?
    http://lsound.webcat.no/webedit_imag...6_original.jpg

De er tatt bakfra denne subben ifra svs: http://www.lsound.no/index.php?side=...up=240&id=3333
    Det er et alternativ til å bruke linjeinngangen. I de fleste tilfellene vil linjeinngangen være et bedre valg. Legg merke til at dette er innganger, ikke utganger. Ergo, du kan ikke koble rumperisteren din inn på disse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et alternativ til å bruke linjeinngangen. I de fleste tilfellene vil linjeinngangen være et bedre valg. Legg merke til at dette er innganger, ikke utganger. Ergo, du kan ikke koble rumperisteren din inn på disse.
    Ahhh I see

(uansett langt utenfor min prisklasse) :???:

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet deg i mål? Har du en fungerende rumperister? Gi meg gjerne noen tips, er i samme prosessen nå selv:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ea-salong.html

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg tok bare en kabel fra out på sub forsterkeren og inn på aux på en gammel forsterker,enkelt og greit:-D funker bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •