DALI Concept 6 VS DYNAVOICE m85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DALI Concept 6 VS DYNAVOICE m85

Sett på begge disse høytalerene til å starte min hjemmekino med, men lurer litt på hvem av de som spiller best siden de er sånn ca i samme prisklasse? Trenger litt hjelp til å finne ut hvem av de jeg burde satse på siden jeg ikke har altfor stor peiling på sånt. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept 6 har fått veldig mye skryt, skal selv kjøpe disse høytalerne.

Jeg hadde valgt Concept

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali uten tvil!

Er ganske sikker på at Concept 6 er det beste kjøpet av disse. Langt lettere og mer finspillende. Pluss at jeg ikke helt skjønner hva det er dynavoice driver med siden de har stappa to(!) diskanter i M-85. Bare kødd etter min mening.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg vil klart påstå at concept 6 er den beste. den er fin og så på, lett å drive og ikkje minst, den spiller vanvittig bra.
    eg har den sjølv og kan fint anbefale den. :smile: :smile:

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar :grin: så ikke ut som det var så veldig stor uenighet her så da blir det concept 8)

Newcomer M(N)AD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Consept

Så fint at du har bestemt deg for noen flotte høytalere, da Har Consept 6 selv og de kan anbefales.. Enjoy

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal eg sammenligne Dali Concept 6 med ein dynavoice høytaler så hadde det vore F6! M-85 kan man sammenligne med Concept 10! bare att det er bedre diskant i dynavoice! får UTROLIG mye for pengene! det sier alle som har prøvd dei! for ikkje så lenge siden skulle eg og kjøpe nye fronter og valget stod mellom Concept 8-10, Yamaha Ns-777, Patos Basic 510 og Dynavoice M-85. men etter og ha hørt på alle sammen falt valget på M-85. utrolig solid og vellbygd kasse, meget gode elementer.

tatt fra brukererfaring på komplett:

Disse høytalerne kan virkelig engasjere, kjøpte disse for ca 3 uker siden og nå begynner de å servere detaljerte lydopplevelser. Disse høytalerne er utstyrt med 4 bassporter bak, men til vanlig bruk vil jeg anbefale å plugge alle igjen (plugger følger med), da fungerer bassen fint og er ikke så brautende og dominerende som den blir uten. Skal du derimot se film eller ha party musikk er det greit å ta ut en plugg eler to. Denne høytaleren har to diskanter, og følsomheten for disse kan stilles inn uavhengig av de andre elementene, dette er et pluss, men jeg må bemerke at brukervennligheten her kunne vært bedre, hva som gir økt eller lavere følsomhet fremkommer ikke av instillingen på baksiden. Men jeg har valgt å la diskanten forbli som den var når jeg fikk den og synes det fungerer bra. Lydbildet er langstrukket, her har både bass mellomtone og ikke minst diskanten fått nok plass og boltre seg på, og alle gir detaljerte lydgjengivelser, sammenhengen er også bra og da kan man ikke bli annet enn begeistret. Jeg kjøpte disse for å bruke de som bakhøytalere i et hjemmekinopsett, men det er nesten synd å ikke la disse flotte høytalerne få stå i front å briljere, Jeg har et par Audiovektor M3Super i front til ca 20000, og det var med nød å neppe at disse ikke ble forvist til bakposisjonen, hadde Dynavoice høytalerne kunnet håndtere bassen bedre ville jeg nok ha hatt problemer med å bestemme meg. I blindtest ville nok disse havnet i kategori med gulvstående til ca 15000 kr (med bassportene plugget igjen), men sammenliknet med stativhøytalere vil disse klare seg langt opp i prissjiktet. Det er med andre ord ingen grunn til å kjøpe stativhøytalere med mindre du skal plassere de i en bokhylle eller montere de på veggen. Å kalle disse høytalerne for budsjett HIFI er ingen overdrivelse, utførelsen er også bra, og med tanke på størrelsen, pris og vekt, er det vanskelig for meg å forstå at man kan produsere, transportere og selge disse høytalerne på den andre siden av jorda til denne prisen. Men for oss som vil ha god lyd i stua trenger man ikke tenke på det, så her er det bare å kjøpe og glede seg til at høytalerne kommer hjem til deg.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men viss du ikkje har kjøpt dei, så enno så villle eg ha gått inn på klubben og hørt på dei. hørt om du liker lyden i dei.
    for ikkje kjøp noko du ikkje er fornøyd med, uansett kva alle andre seier.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Jeg har selv Dynavoice F6 magic og de spiller som en drøm! De fikk topp karakter i lyd og bilde, og de spiller like godt som høgtalere i 4-5000 klassa sa de i testen. Jeg tror jeg har sett en test av Dynavocie M-85 også, og det skal visst vere fantastiske! Jeg villa prøvd å få hørt både Concept 6 og M-85 før jeg kjøpte.
    Jeg tipper du hadde blit positivt overrasket over Dynavoice!
    Lykke til med kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går med kjøpeplaner om Dali Concept 8, men er litt nysgjerrig på Dynavoice M-85. De har fått veldig gode kritikker, men det er såvidt jeg vet ingen steder i Norge som har de utstilt for prøvelytting. Det er egentlig ankepunktet mitt mot å kjøpe de. Men i disse ferielønn og skattepenger-tider, så blir vel løsningen å kjøpe M-85, teste, og så kjøpe Concept 8 hvis jeg ikke blir fornøyd. Så inviteres de som måtte ønske det til prøvelytting i Trondheim

mvh,

Ulyden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har veldig gode erfaringer med cocept generelt har selv et par concept høytalere. ikke concept 6 da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •