"Lyttet" til Klipsch RF-5, RF-7 og RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Lyttet" til Klipsch RF-5, RF-7 og RF-82

Hadde lyst til å høre RF-7 og RF-83 så jeg ringte opp Klipsch Nederland for å få adresser. Fikk høre at RF-83 tar de ikke inn før RF-7 er utsolgt. Jaja. (Men RF-82 og RF-5 selger de parallelt??)

Etter en ringerunde har ingen disse høyttalerne. Klipsch Nederland (deres eget lytterom er under oppføring) gir meg addressen til deres største kunde . Ringer og får bekreftet at alle høyttalerne er permanent i demorommet deres.

Kaster oss i bilen og kommer fram etter to timer. Viser seg at demorommet ER butikken, 3m bredt og 8m langt, alle høyttalerne stilt opp som soldater langs langveggen.

Vel, når vi først er her...

Først hører vi på RF-5. I all verden, det høres jo ekstremt mørkt ut. Høres ut som om noe er veldig feil. Men kom ikke for disse likevel, så la oss gå videre.

RF-7, her kommer godlyden ut slik jeg har hørt KG og KLF tidligere.

La oss høre på RF-82 også, for å se om den "nye" generasjonen høres anderledes ut. Hmm, her står det bare en høyttaler.... Neiognei, der kommer de og pakker ut den andre. Mindre innspilt går det jo ikke an å få til.

Men to timer i bil skal ikke være forgjeves, så vi fyrer opp RF-82 også. Den høres mere tilbaketrukkent og dempet, men er jo fullstendig uinnspilt.

Fikk likevel goodfeelingen med RF-7 som tok meg tilbake til en storforelskelse til KG den gang jeg var student og blakk.

Så bestilte RF-7 (1598€) og RC-7 (499€) hos favorittbutikken. Skal komme i begynnelsen av denne uka. Tvinne, tvinne tomler....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på åssen mine RF82 låter etter jeg har fått spillt de inn jeg ^^ finner vel ikke ut av det før langt ut på høsten..

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , og gratulerer med rigtige go høytalere .

Angående lyden i Rf høytalerene , så MÅ disse være lenge nok innspillt for og høre hvordan di låter . Første gang jeg kobla opp RF7ene mine , ble jeg ganske skuffa , men etter som elementene og diskanten fik myka seg litt opp ,ble det knall bra .

Samme med RF5 , har 2 kompiser med slike høytalere , di trenger også mange timer på seg før di spiller som di skal.(Får utroligt mye for pengene på RF5,kjempe høytaller ).

Vet ikke hvilken forsterker du skal kjøre på disse , men for guds skyld kjøp rør om du skal skifte forsterker . Når jeg kjøpte min mcintosh til RF7ene ble lyden dobbelt så pen , og mye mer power i bunn . Forskjellen var natt og dag , fra transistor til rør.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så lenge Denon 3806, vil ha effektforsterker men må vel spille inn RF-7'ene før vi kan begynne å prøve ut forskjellige ting.

Hvor lang innspillingstid trenger de, sånn omtrent, forutsatt at jeg spiller mye og ofte?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt at rørforsterkere gjør underverker med Klipsch... verdt å teste ut i allefall.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de kunne låte litt vel tørt og tynt til tider mine rb35 iallefall, så rør med lav dempefaktor og en levende fyldig mellomtone passer bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •