Vil Bi-amping Gi Meg Bedre Lyd??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    I påvente av å få en ekspertuttalelse rundt Vettemans spørsmål, vil jeg skyte inn at de positive effektene ved biamping langt på vei overgår ulempene. Den totale lydkvaliteten har uten unntak blitt bedre når jeg har biampet.
    Det er sikkert flisespikkeri fra min side, men siden jeg driver og leter etter nytt effekttrinn selv, så har jeg vært i kontakt med flere som kan mere enn meg om dette. Jeg ble gjort obs på dette da jeg vurderte 4 blokker fra Marantz, 2 til hver front. Og når hele 3 selgere påpekte at dette ikke ville bli en optimal løsning p.g.a at damping factoren ville gå såpass mye ned at det ville forringe lydkvaliteten, så ble alle varsellamper slått på i hjernen min.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tolket spørsmålet feil - jeg trodde det var snakk om flere effekttrinn.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har tolket spørsmålet feil - jeg trodde det var snakk om flere effekttrinn.
    Ja, det er nettopp det jeg mener, flere effekttrinn. Ifølge ekspertisen er ikke dette en god løsning, hvorvidt det er riktig, se det må andre svare på, men det blir gjentatte ganger sagt at damping factor går så mye ned at det ikke er en bra løsning for selve lydkvaliteten, trykket og punchen blir jo noe helt annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet bi-amp på Denon 3805 sammen med B&W603S3 og jeg er ikke i tvil
    om at dette ga løft i lyden. Mer trøkk og diskanten ble mer klar, spesiellt ved høyere pådrag.

Men jeg har som mange andre også fått denne støyen/summinga i høyttalererne som Denon 3805 har.
    Er det noen som har klart å finne
    ut en måte å bli kvitt denne støyen på?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •