Cv 15" vs. SVS PB 10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cv 15" vs. SVS PB 10?

Sorry folkens! Nok en tråd, med BÅDE cv og svs:-?
    Jeg har en CV clsc 15s som jeg nå vurdere sterkt og selge. Men alle pengene som jeg har spart på ryker opp i syden tur. Så den store drømmen om plus/2 får vel fortsette og være enn drøm. Når jeg får solgt CV suben sitter jeg antaglivis med 5k. Derfor tenkte jeg en svs PB10 kunne være noe...

Anlegget blir brukt 50/50 til musikk og film. Nå er det ikke helt sikkert at jeg selger suben. Det er jo den første aktive suben jeg har hatt, så er litt redd for og gå fra en 15" til en 10" med tanke på at jeg ikke tror det blir like mye risting. Nå er det jo ikke bare risting jeg er ute etter, da hadde jeg jo beholdt cv subben. Men er litt redd film opplevelsen ikke blir det samme uten det store elemente mitt. Spørsmålet er vel egentlig om jeg bør selge suben å gå for svs, eller kanskje kjøpe enda en cv sub...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?? Beste hadde vert om noen her i Stavanger har en PB10 jeg kunne fått en liten demo på..? Må egentlig finne ut om det er vert slite og selg cv suben for så og kjøpe svs. Har en intresert kjøper liksom..:???:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg kjenner ikke så godt til CV sine suber, men jeg tipper SVS spiller dypest mens CV har mest punch i bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hei. Jeg kjenner ikke så godt til CV sine suber, men jeg tipper SVS spiller dypest mens CV har mest punch i bassen.
    Hei hei.
    Du har nok rett der. Men jeg er litt redd jeg kommer til og savne den punchen om jeg selger cv suben. Men på en anen side vil jeg jo ha en sub som kan spille litt dypere..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten velge hva som er viktigst. Hva slags bass har du i frontene dine? Når det gjelder dypbass er PB10 helt sinnsyk, du må ikke la deg lure av at elementet er 10", for det er et langslagselement som flytter vannvittig mye luft. Hele leiligheten min på 50m2+ rister når jeg ser på film :wink: PB10 er har dog ikke så mye "punch" i bassen. Det kommer en PB12 NSD til høsten som skal være helt lik som PB10 bare med 12" element. Denne tror jeg skulle ligge på ca 6000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hei hei.
    Du har nok rett der. Men jeg er litt redd jeg kommer til og savne den punchen om jeg selger cv suben. Men på en anen side vil jeg jo ha en sub som kan spille litt dypere..
    Du må få deg en demo av PB10. Her er det snakk om 2 ganske forskjellige sub'er.
    Da vet du hva begge er gode for og så slipper du kanskje å gruble på hva du skal gjøre... ;-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten velge hva som er viktigst. Hva slags bass har du i frontene dine? Når det gjelder dypbass er PB10 helt sinnsyk, du må ikke la deg lure av at elementet er 10", for det er et langslagselement som flytter vannvittig mye luft. Hele leiligheten min på 50m2+ rister når jeg ser på film :wink: PB10 er har dog ikke så mye "punch" i bassen. Det kommer en PB12 ISD til høsten som skal være helt lik som PB10 bare med 12" element. Denne tror jeg skulle ligge på ca 6000,-
    6000 sier du? hmm. Hørt om den, men trodde den skulle koste litt mer. Er bare det at jeg vil kjøpe no nytt så fort som mulig. Om jeg kjøper ny sub tror jeg ikke jeg klarer vente så altfor lenge. Selv om kanskje det er det lureste...
    Frontene mine er Dali consept 8. Vet ikke om du har vert borti de. Men vil tro svs gjør en bedre jobb sammen med dali en det cv gjør. Føler jeg kan merke og høre cv suben slå ganske lenge etter htene har slått.. Og det er jeg ganske lei av. Blir nesten som om musikken jeg hører på hakker. Hehe. Er nok litt mer fart i svs..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Du må få deg en demo av PB10. Her er det snakk om 2 ganske forskjellige sub'er.
    Da vet du hva begge er gode for og så slipper du kanskje å gruble på hva du skal gjøre... ;-)
    Er demo jeg vil ha. Men er litt vanskelig og få. Eneste måten jeg kommer på er og kjøpe en, og heller sende den tilbake om jeg ikke blir fornøyd... Kanskje det er det lureste også..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et litt kjapt spm.
    Er svs suben vanskelig å plassere? Cv suben har endt opp bak sofaen, som ikke gjør at det er så kult å bruke den til musikk.. Den har jeg hatt store problemer med og plassere. Og hvis svsen blir letter er jo det et stort + for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Bare et litt kjapt spm.
    Er svs suben vanskelig å plassere? Cv suben har endt opp bak sofaen, som ikke gjør at det er så kult å bruke den til musikk.. Den har jeg hatt store problemer med og plassere. Og hvis svsen blir letter er jo det et stort + for meg!
    Den kan være vanskelig men jeg føler at jeg fikk mine greit til selv om jeg måtte flytte sweetspot litt.
    Hva slags problemer har du nå med CV'en? Har CV'en variabel fasekontroll?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser ut til at CV'en har variabel fasekontroll. Det er jo greit.
    Satt opp en Dali subwoofer her om dagen og den hadde 0 og 180 graders bryter. Blir litt vanskeligere å integrere da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan være vanskelig men jeg føler at jeg fikk mine greit til selv om jeg måtte flytte sweetspot litt.
    Hva slags problemer har du nå med CV'en? Har CV'en variabel fasekontroll?
    Variabel fasenkontroll? Er det det samme som crossover frequncy? heh. Det har den vertfall:wink: Cv`en gir meg bare ikke dybden jeg er ute etter. Punchen har den, men ikke stort mer.. Synes den slår ganske treigt.. Er ikke noe fart i den liksom. Vet ikke hvordan jeg skal forklare:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt opp en Dali subwoofer her om dagen og den hadde 0 og 180 graders bryter. Blir litt vanskeligere å integrere da.
    Det var det ja. 0 og 180 grader bryter står bak på. Er litt rusten på slik.. Den tror jeg står på 0. Har aldri merket no særlig forskjell når jeg tar den på 180. Så du kan kanskje si meg hva den gjør? Heh:-?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10 har da også variabel fasekontroll...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en bryter eller en vriknott som det står "Phase" på?

"Phase" eller "fase" på norsk er en justering for når elementet skal slå, så hvis dette ikke er stillt inn riktig, så kan det medføre at du oppfatter lyden som før eller etter fronthøyttalerene. Det kan medføre dårlig lyd som f.eks. "treg lyd".

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Phase" eller "fase" på norsk er en justering for når elementet skal slå, så hvis dette ikke er stillt inn riktig, så kan det medføre at du oppfatter lyden som før eller etter fronthøyttalerene. Det kan medføre dårlig lyd som f.eks. "treg lyd".
    Ja, det er to brytere bakpå PB10, den ene er trinnløs fasejustering og den andre er gain.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Se bort ifra denne, ser svaret nå. He He. ;-)

PB10 har da også variabel fasekontroll...
    Ja, jeg vet.;-)

Det står så uklart på Cerwin Vega sine sider ang fasekontroll på CLSC15s:
    http://www.cerwinvega.com/products/h...c/clsc15s.html
    User Selected Polarity Switch

Begynner å bli litt i tvil her jeg... Noen som kan bekrefte / avkrefte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe. Alt jeg burde vite som jeg ikke vet! Det er en bryter. Skal prøve meg litt frem imorgen om jeg kan få den til å ikke virke så treg. Men hvorfor har den en slik funksjon? Ser ikke helt vitsen med å kunne gjør elementet tregere..

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett ville eg ha prøv ein PB10 "just for fun". Om ikkje du er fornøyd, så har jo L-sound returfrist. Da kan du eventuelt kjøpe deg ein ny CV sub om du meinar den var bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fatta hva de gradene har og si nå. Det stilles vel inn etter hvordan suben er plassert? Eller kanskje ikke..? Hehe. Men virker jo logiskt da, at hvis den står med ryggen til så vipper man bryter over til 180 grader?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •