Cv 15" vs. SVS PB 10? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Uansett ville eg ha prøv ein PB10 "just for fun". Om ikkje du er fornøyd, så har jo L-sound returfrist. Da kan du eventuelt kjøpe deg ein ny CV sub om du meinar den var bedre.
    Er helt klart det jeg vil. Men da må jeg først selge suben jeg har nå. Så spare opp litt penger. Så kjøpe svs, muligens sende den tilbake for så og kjøpe en ny cv sub. Helt klart mye slit, og penger tapt om jeg ikke blir fornøyd. Så derfor ville jeg høre litt meninger først. Og muligens høre om noen her i Stavanger kunne gi meg en liten demo..?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det var det ja. 0 og 180 grader bryter står bak på. Er litt rusten på slik.. Den tror jeg står på 0. Har aldri merket no særlig forskjell når jeg tar den på 180. Så du kan kanskje si meg hva den gjør? Heh:-?
    Bryteren bytter egentlig bare om + og - på elementet. Dvs at den slår 180 grader senere. (en halv bølgelengde hvis ikke jeg tar helt feil).

Hvis du har receiver så kan du justere avstand til sub i setup'en.
    Det riktige her kan være feks. 10 meter mens i virkeligheten så er det bare 2 meter. Lek litt med lengdeinstillingene, kanskje du får noe bedre lyd.

Hvis du ikke har receiver eller mulighet til å stille inn lengde til suben, så har du vel egentlig bare 3 valg, 0 grader, 180 grader eller flytte sub'en igjen og prøve med ny fasetest.

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Tror jeg fatta hva de gradene har og si nå. Det stilles vel inn etter hvordan suben er plassert? Eller kanskje ikke..? Hehe. Men virker jo logiskt da, at hvis den står med ryggen til så vipper man bryter over til 180 grader?
    Gradene stilles ikke inn etter om du har sub foran eller bak, det er hvor langt suben står ifra lytteposisjon i forhold til fronthøyttalerene.
    Lyden fra fronthøyttalerene og suben skal treffe øret ditt på samme tid. (i fase)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Bryteren bytter egentlig bare om + og - på elementet. Dvs at den slår 180 grader senere. (en halv bølgelengde hvis ikke jeg tar helt feil).

Hvis du har receiver så kan du justere avstand til sub i setup'en.
    Det riktige her kan være feks. 10 meter mens i virkeligheten så er det bare 2 meter. Lek litt med lengdeinstillingene, kanskje du får noe bedre lyd.

Hvis du ikke har receiver eller mulighet til å stille inn lengde til suben, så har du vel egentlig bare 3 valg, 0 grader, 180 grader eller flytte sub'en igjen og prøve med ny fasetest.

Gradene stilles ikke inn etter om du har sub foran eller bak, det er hvor langt suben står ifra lytteposisjon i forhold til fronthøyttalerene.
    Lyden fra fronthøyttalerene og suben skal treffe øret ditt på samme tid. (i fase)
    Ok
    Ble vel litt klokkere. Har stillt inn alt med avstand og slikt på reciveren. Men får se på dette imorgen. Takk for svar!
    Nå blir det bare og spekulere i om jeg skal selge cv suben. For så og kjøpe svs da...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin

Har selv en Cerwin Vega clsc15s på mellomlanding nå, den spiller veldig rommlete bass. Så den egner seg dårlig til musikk synes jeg, men pomper bra på film, så jeg er rimelig sikker på at en SVS har mye mer kontroll og presis bass. Løp å kjøp, rimelig sikker på at du blir fornøyd !! Skal selv ha en SVS når skattpenger kommer på konto. Gleder meg som en onge til 2X julaften :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Har selv en Cerwin Vega clsc15s på mellomlanding nå, den spiller veldig rommlete bass. Så den egner seg dårlig til musikk synes jeg, men pomper bra på film, så jeg er rimelig sikker på at en SVS har mye mer kontroll og presis bass. Løp å kjøp, rimelig sikker på at du blir fornøyd !! Skal selv ha en SVS når skattpenger kommer på konto. Gleder meg som en onge til 2X julaften :razz:
    Hehe. Synes heller ikke cv suben gjør noe god jobb på musikk. Så tror nok den skal ut av hus. Så satser jeg på PB10. Kan heller kjøpe en til senere om det skulle bli litt i det minste laget med bare en:razz: Om jeg har penger til en PB10 uten og selge cv`en, så ken det jo være jeg beholder den som en liten romperister:grin:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •