Cls-serien til cerwin vega har kommet til hifiklubben!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cls-serien til cerwin vega har kommet til hifiklubben!

Nå har endelig cls-serien til cerwin vega kommet til hifiklubben lurer på åssen det vil bli.. om det er helt lik lyd eller bedre:P får vel høre nå snart tenker jeg

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem skriver som så at cls har finere lyd enn VE, og har musikalske egenskaper..hehe.

Lover jo bra det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men trøkker dem lika bra?

Dei virker jo småe i forhold til dei andre seriene dei har lagd.. vist det er noen som har hørt dem så må dei jo gi beskjd da.. eg vil gjerne høre koss dei spiller i forhold til andre serier..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrFrekkas

Dei virker jo småe i forhold til dei andre seriene dei har lagd.. vist det er noen som har hørt dem så må dei jo gi beskjd da.. eg vil gjerne høre koss dei spiller i forhold til andre serier..
    Bare til og ta en tur innom HFK da:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er lettere sagt enn gjort..
    bur 4 timer unna... gidder ikkje og reise dit og dei spiller rompe.. da blir eg heima med mine CLSC-215 + CLS-15" sub

og spiller ræva av dei derre:P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har ihvertfall IKKE fått inn CLS-215 enda, for dem har jeg bestilt og dem kommer tidligst mot slutten av neste uke.............

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har sikkert ikke fått dem inn i butikkene enda, men de har vel lagt dem ut på sidene dems så folk kan bestille og lese om dem og sånne ting

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva som er små?

Er like store som den forrige CLSC serien, litt forandringer bare.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja eg trudde det va den ve serien eg:P men dei har jo bare fått gitter over hele utenom diskanten.. men er diskanten forbedret?

Ps noen som vet kossen i helvette vi får på gitteret igjen ? tok det av og fikk det ikkje skikkelig på igjen.....

noen som har noen tips om koss eg skal gjøre det?

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja eg trudde det va den ve serien eg:P men dei har jo bare fått gitter over hele utenom diskanten.. men er diskanten forbedret?

Ps noen som vet kossen i helvette vi får på gitteret igjen ? tok det av og fikk det ikkje skikkelig på igjen.....

noen som har noen tips om koss eg skal gjøre det?
    Er ikke noe problem det, bare sett det på på den ene siden først, og klem på på den andre siden, er litt spenn, men det går, bare pass så du ikke tar i for hardt, for da bøyer du gitteret, og det tar ganske lang tid og slå den fint igjen

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes denne kommentaren var litt morsom: Der er likevel ingen som vil gå så langt som å påstå at CLS-serien er ”high-end”-høyttalere – til det er de altfor underholdende.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i huleste skal man ta av gitteret?? Dette er jo der for å beskytte, og det ser jo mye mer helhetlig og penere ut med det PÅ.

Fikk forøvrig bekreftet fra klubben idag at det er ingen butikker som vil kunne levere CLS-215 før tidligst torsdag, sannsynligvis fredag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe CLS er jo så langt vekk fra High end så man kommer. Mye mer kvalitet i de gamle seriene. Men nå har jo de nye CVene renere lyd da :lol: fordi de er nye. Men det har jo ingenting med saken å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvorfor i huleste skal man ta av gitteret?? Dette er jo der for å beskytte, og det ser jo mye mer helhetlig og penere ut med det PÅ.

Fikk forøvrig bekreftet fra klubben idag at det er ingen butikker som vil kunne levere CLS-215 før tidligst torsdag, sannsynligvis fredag.
    De er jo finere uten gitter. Og mest sannsynlig får du mer åpen lyd. Sånn som når du tar av frontstoffene på fleste høyttalere. Men nå er jo det bare ett gitter da. Ikke så tykt og tett som fronstoff.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    De er jo finere uten gitter. Og mest sannsynlig får du mer åpen lyd. Sånn som når du tar av frontstoffene på fleste høyttalere. Men nå er jo det bare ett gitter da. Ikke så tykt og tett som fronstoff.
    Mer åpen lyd uten frontstoff?

..jeg vil ikke tro høytalerprodusenter leverte høytalerne sine med stofffront som påvirka lyden ?

"CLS renere lyd fordi de er nye", så kommer du med det bullet der igjen Cerwin, du har jo ikke hørt gammal CV i voksen nok alder til å vurdere dem når de var nye engang :lol:, du var jo under 10 år den gang

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    syntes denne kommentaren var litt morsom: Der er likevel ingen som vil gå så langt som å påstå at CLS-serien er ”high-end”-høyttalere – til det er de altfor underholdende.
    High-end høyttalere bør være underholdene i en eller annen form for å fortjene navnet "high-end". Å snakke om high-end og Cerwin-Vega! i samme setning er forøvrig vågalt...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

..jeg vil ikke tro høytalerprodusenter leverte høytalerne sine med stofffront som påvirka lyden ?
    Uten at jeg tror det er så spesielt relevant for lyttere av Cerwin-Vega (no offence, alle vet jo at vi snakker om morro-faktor og ikke kritisk lytting her), så har frontstoff en virkning på lyden, da spesielt diskantområdet. Dette er ikke bare hørbart, men også målbart. Hvor mye forskjell, kommer selvfølgelig ann på flere faktorer, da særlig hvordan type stoff/gitter som brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om bladet Hjemekino kunne utføre en test av de nye modellene. Bare for å se om de tar seg en høvding mer for et par "gullforgylte" terminaler ekstra.

Siden Akto er "skap CV!'er" som han sier, burde det jo være en oppgave for han. Spesielt når han ikke har hørt de store modellene av noen av seriene. "Hører" du Akto? Tar du oppgaven?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

"CLS renere lyd fordi de er nye", så kommer du med det bullet der igjen Cerwin, du har jo ikke hørt gammal CV i voksen nok alder til å vurdere dem når de var nye engang :lol:, du var jo under 10 år den gang
    Igjen beviser du hvor lite peiling du har på lyd. Å forresten da. Hva mener du med at jeg ikke har hørt gammel CV siden jeg var under 10 år? Hva vet du om det?? Jeg kjenner jo flere folk som har gammel CV som er helt strøkne. Og nesten alle på rundt min alder i slekta har jo noe fra DC serien. Har selv DC-10. Så der dreit du på draget. Selfølgelig vil fronstoff påvirke lyden. Blir jo dårligere spredning når det er noe foran elementene. Det er jo logisk. Men det blir ikke noe dårligere lyd. Men det har jeg ikke sagt. Begynner å bli lei av gnålet ditt nå :grin: Var jo rundt 13år når jeg hørte ett nesten helt nytt par 1515 og mange andre CV høyttalere som AL-1000. Og da hadde jeg holdt på med hifi en stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    High-end høyttalere bør være underholdene i en eller annen form for å fortjene navnet "high-end". Å snakke om high-end og Cerwin-Vega! i samme setning er forøvrig vågalt...
    Selfølgelig. High end er jo underholdning på en helt annen måte enn hva CV er for eksempel. Ta for eksempel Dali Grand. De spiller sykt rått og samtidig utrolig fint. Med ett utrolig lydbilde. Det er en skikkelig underholdende høyttaler.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •