Cls-serien til cerwin vega har kommet til hifiklubben! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Igjen beviser du hvor lite peiling du har på lyd. Å forresten da. Hva mener du med at jeg ikke har hørt gammel CV siden jeg var under 10 år? Hva vet du om det?? Jeg kjenner jo flere folk som har gammel CV som er helt strøkne. Og nesten alle på rundt min alder i slekta har jo noe fra DC serien. Har selv DC-10. Så der dreit du på draget. Selfølgelig vil fronstoff påvirke lyden. Blir jo dårligere spredning når det er noe foran elementene. Det er jo logisk. Men det blir ikke noe dårligere lyd. Men det har jeg ikke sagt. Begynner å bli lei av gnålet ditt nå :grin: Var jo rundt 13år når jeg hørte ett nesten helt nytt par 1515 og mange andre CV høyttalere som AL-1000. Og da hadde jeg holdt på med hifi en stund.

"gammel CV" som er helt strøkne!?"
    Om dem ser bra ut så vet da vel du ikke hvordan dem har vært kjørt.. siden det har så stor innvirkning som du påstår..hehe
    du forstår ikke hva jeg mener. Du skriver hele tiden at lyden er dårlig pga. at høytalerne blir eldre :grin: da må du sammenligne klin nye høytalere med cls da, og når dc15 var nye i f.eks '96 så var du 7 år gammel, kan ikke se for meg at du lytta kritisk til lyden, og du var vel neppe gammel nok da til å vurdere noe lyd da.

That was my point kjære cerwin

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Om dem ser bra ut så vet da vel du ikke hvordan dem har vært kjørt.. siden det har så stor innvirkning som du påstår..hehe
    du forstår ikke hva jeg mener. Du skriver hele tiden at lyden er dårlig pga. at høytalerne blir eldre :grin: da må du sammenligne klin nye høytalere med cls da, og når dc15 var nye i f.eks '96 så var du 7 år gammel, kan ikke se for meg at du lytta kritisk til lyden, og du var vel neppe gammel nok da til å vurdere noe lyd da.

De DC-15 som for eksempel brudern har er jo ikke mye gamle og har blitt fint brukt siden han kjøpte de. Og lyden har ikke forandra seg mye som vi har merket ivertfall. Men når jeg snakker om aldern på høyttalere snakker jeg om 10-20 år da. Ikke nødvendigvis 5år. Men det spørs hvordan de har blitt brukt. Har testet de mot Classic 215. Og lyden var bedre i DC-15.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å huske lyd, bare så det er sagt.... derimot en test med 2 ulike høytalerpar i samme rom og med samme elektronikk er noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er vanskelig å huske lyd, bare så det er sagt.... derimot en test med 2 ulike høytalerpar i samme rom og med samme elektronikk er noe annet.
    Jepp.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

hvorfor tror du de fleste har mest lyst til å kjøpe nytt a?? det er dyrere, men mange folk velger det alikevel

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    hvorfor tror du de fleste har mest lyst til å kjøpe nytt a?? det er dyrere, men mange folk velger det alikevel
    nja, det er vel fordi "nytt er jo best".. altså ingen har brukt høytalern før og den har ingen skrammer, du får og garanti.
    Det er vel neppe fordi folk er redd for at høytaleren skal låte dårligere.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det.. men man føler seg ganske mye tryggere på å kjøpe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mrfrekkas. jeg hadde clsc-12 for ett halvt år siden ca. Når jeg skulle sette på gitteret igjenn etter å ha tatt det av fikk jeg det heller ikke til Men jeg fant fram ei klypetang å lagde kantene beine slik de passet. Jeg har nettopp tatt av gitteret på mine clsc-215 nå får håpe jeg slipper å ta de på igjenn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •