Har sett at flere her lurer på ht fra XTZ, så jeg tenkte jeg skulle skrive noen enkle ord. Høyttalerne jeg sammenligner de med er Snell K5 monitor, meget bra høyttalere som i sin tid kostet 8500. Litt teit sammenligning, men jeg har ikke andre

Det første som slo meg når jeg trykte på play var mellomtonen, her manglet det en del, Ikke mye trykk og dynamikk i skarptrommer, gitar og mannlig vokal. Litt mørkt og litt resonans. Dette regner jeg med at har noe å gjøre med at både bass/mellomtone-elementet og kabinettet er fysisk små, og at dette kanskje går igjen i alle høyttalere i denne størrelsen. Bånddiskanten derimot, gjør en bedre jobb. Nøytral, presis, ikke mye dynamikk og jeg mener det mangler litt i toppen. Lyse kvinnestemmer høres definitivt bedre ut enn mannestemmer på denne høytaleren. Bassen er overraskende bra og dyp, imponerende til å være så små høyttalere:razz:

Jeg har ikke hørt på så mange små-høyttalere, men jeg vil tro at disse går både høyere og dypere enn mange andre. De har en lav pris, skikkelige skruterminaler og en ok finish. Hvis du har et veldig strengt budsjett så er disse kanskje noe å vurdere.