argon 7011 - noe å anbefale?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

argon 7011 - noe å anbefale?

Kommer over argon 7011 gulvstående høyttalere på hifiklubben's hjemmesider.

Noen som kan anbefale disse høyttalerne? De så jo veldig pene ut, men lydkvaliten er vel ikke noe å skryte av?

Kommer vel aldri opp på nivået til B&W XT4.

LINK <- Informasjon om argon 7011

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet argon 7011 på hifiklubben

Heisann. Vurdere selv disse høytalerne og har testet dem på hifiklubben ganske nøye. Sammenliknet faktisk med b&w xt4/pv1 sub, samt b&w mt-10 (som er i samme prisklasse) og mt-30. Først av alt... xt4 / pv1 spiller mye bedre...Mye høyere og mye mer definert...men det skulle også bare mangle. Prisen ligger vel på 32k for høytaler og sub, sammenliknet med argon 7011 som koster 3,5k pluss sub som ligger på 3k. Hele 5,1 settet selges for 8,5k.

Da er det bedre å sammenlikne med b&w mt-10 som ligger i samme prissjikt (ca 10k for hele settet). Ettersom vi testet kun i stereo og ikke surrond, synes jeg mt-10 ble rett og slett for dårlig, ihvertfall hvis man tar vekk suben. Det hørtes rett og slett litt spinkelt ut. Noe av dette kan skyldes at testen ble utført i et stort rom.

Jeg har ikke så mye peiling, men etter min mening spiller Argon 7011 pluss sub (testet ikke uten) mye bedre. De låter ihvertfall mye større enn de ser ut til. Jeg er ingen ekspert og det er mulig jeg snur nesen i retningen av mest diskant og bass som sikkert de fleste av oss, men tror jeg kommer til å gå for argon, og da kanskje 4*7011 i surround. Eneste jeg kan kritisere 7011 på er at den sier relativt fort takk for seg hvis du trøkker på litt (for å irritere naboene etc . Da høres lyden fort vrengt ut. En ting er ihvertfall sikkert, de ser fantastiske ut og byggekvaliteten er det ingenting å si på.

Hadde vært kjekt med tilbakemeldinger fra andre som har testet 7011.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brandes også som CAV

Legger til at Argon settet også brandes som CAV TT-6000. Det er litt lettere å finne informasjon om disse på nettet. Her finner du en hjemmekino med argon + pioneer. Ser unektelig bra ut.

http://www.minhembio.com/produktbilder/71811

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&O Rip off!!

men klart de er pene...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dem ikke på hjemmesiden til HifiKlubben. Men hvis det er de som ligner på dem Sturlaj linket til så var jeg ikke veldig imponert.

En kollega kjøpte dem, sammen med en Denon stereo receiver. Og de gir lyd. Men ikke så altfor god lyd. Null Bass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •