Cerwin vega VE-8F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega VE-8F

Heihei!
    Lurte litt på de nye cv høytalerene... og da spesielt VE-8F... noen som har hørt dem? Ser at det kun er 8" bass, og 1,25" diskant, og ingen mellomtone... Kan det bli noen som helst lydkvalitet ut av dette? vil ha lydkvalitet samtidig med bra trøkk på liten plass...

Tror dere en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed vil kunne drive disse bra? tenkte å ha resten av anlegget(center og bakhøytalere) i samme serien... har lyst til å unngå å ha sub, derfor jeg kikker på CW... Veldig greie priser da... 6000 for alle 5 høytalerene...

Takk for svar

Mvh Espen Ruud

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Heihei!
    Lurte litt på de nye cv høytalerene... og da spesielt VE-8F... noen som har hørt dem? Ser at det kun er 8" bass, og 1,25" diskant, og ingen mellomtone... Kan det bli noen som helst lydkvalitet ut av dette? vil ha lydkvalitet samtidig med bra trøkk på liten plass...

Tror dere en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed vil kunne drive disse bra? tenkte å ha resten av anlegget(center og bakhøytalere) i samme serien... har lyst til å unngå å ha sub, derfor jeg kikker på CW... Veldig greie priser da... 6000 for alle 5 høytalerene...

Takk for svar

Mvh Espen Ruud
    Hehe. Det er Bass/mellomtone i ett element. Så der er mellomtone så klart. Er ikke en høyttaler uten :wink: Hva mener du med lydkvalitet forresten? CV er vel ikke akkurat det rette og gå etter viss du skal ha skikkelig lydkvalitet da. Helt greit for pengene. Men ikke noe mer. Spiller sikkert ganske greit med bass med tanke på størrelsen. Og pris så klart :wink: Men skal du ha noe skikkelig surround oppsett med VE serien burde du heller gå for VE-12F. Ikke så fryktlig store de heller. Men mye bass(Dyp bass som er bra for hjemmekino) Men da burde du kanskje satse på noe litt større en den forsterkeren der også. Men viss lydkvalitet er viktigere for deg enn bassen så er jo Dali blue 3003 ett ganske bra alternativ også :grin: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alere_Sort.htm

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Helt greit for pengene. Men ikke noe mer. Spiller sikkert ganske greit med bass med tanke på størrelsen. Og pris så klart :wink:
    Ja som jeg skrev i den "VE-tråden", en kamerat kjøpte disse VE-8F nå i helga, og dem spilte ikke så verst synes jeg, mer bass enn jeg hadde forventa meg og ..

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt dem, de verken overasket eller skuffet. Grei bass, grei lydkvalitet.... med andre ord greie høyttalere. Men ikke noe mer en greit liksom.

Hvis du ikke skal ha sub er jeg veldig enig med CerwiN-, spar til noen større fronter og vær så snill! IKKE Eltax forsterker, har de i det hele tatt målekrav? Hadde heller sett på NAD surround Reciver på hifiklubben, de billigste modellene koster jo ikke sjorta. Men CV er superkult, gå for det ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •