Høtalere i taket

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høtalere i taket

I tillegg til et hjemmekinoanlegg ønsker jeg å montere høytalere i taket for stereo-musikk i enkelte soner. Kan noen anbefale gode innbyggningshøytalere til formålet, og hvor man kan få kjøpt slike. Noen andre tips i forbindelse med å gjøre dette?

mvh
    2re

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Høtalere i taket

Tror en lytteposisjon der lyden kommer oppenifra vil være slitsom, ettersom ørene er stilt litt forover. Derfor vil nok alltid en likesidet trekant-lytte-posisjonen hvor ledd1 og ledd2 er høyttalerene mens det ledd3 er lytteren, være best. :wink:

(rett meg hvis jeg tar feil)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spredningen vil i alle tilfeller være et problem ved takmontering. Jamo (som jeg i utgangspunktet ikke er noe fan av) har vel noen takhøyttalere med spreder på. Disse sprer lyden i rommet, slik at du mister direktiviteten. Ellers tror jeg uansett du må regne med å spille lavt med slike høyttalere.

B&W har noe til det bruket. Jeg regner med at kvaliteten er jevnt god, men du får aldri en lyd som minner om konvesjonelle høyttalere.

Det med likesidet trekant er nok en grei ide. Det er jo uansett ikke så lett å eksperimentere med dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •