Dali Factory Tour

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Factory Tour

Nå har Dali lagt ut en "Factory tour" på sine hjemmesider: http://www.dali.dk/int/page192.aspx?sub=201

Morsomt å se hvordan det gjøres

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda..men må nesten spør hvilken idiot som har konvertert den fila. 50% forvrengning på all bevegelse. fin tour!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    joda..men må nesten spør hvilken idiot som har konvertert den fila. 50% forvrengning på all bevegelse. fin tour!
    Bra Dali driver med lyd, og ikke bilde

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det var en fin presentasjon, gøy å se att jentene var involvert ;-)

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å se ja, imponert over hvor kjapt det var å legge vinyl på MDF'en

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett denne videoen nekter jeg å tro at det kan koste stort mye å lage disse høyttalerene. Det så jo nesten rent for lett ut.

Nå har jo garantert de som jobber med det en STOR grad av erfaring, men samtidig synes jeg han bare stappet dempemateriale ned i helicon 400'n, som om det bare var å dytte det litt på plass..

På den annen side var det spennende å se prosessen, men samtidig sitter jeg igjen med en følelse at man hadde vært enda nøyere og pirkete hvis man hadde bygget høyttalerene selv...

hmmm

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Etter å ha sett denne videoen nekter jeg å tro at det kan koste stort mye å lage disse høyttalerene. Det så jo nesten rent for lett ut.

Nå har jo garantert de som jobber med det en STOR grad av erfaring, men samtidig synes jeg han bare stappet dempemateriale ned i helicon 400'n, som om det bare var å dytte det litt på plass..

På den annen side var det spennende å se prosessen, men samtidig sitter jeg igjen med en følelse at man hadde vært enda nøyere og pirkete hvis man hadde bygget høyttalerene selv...

hmmm
    Når man bygger selv, har man jo "et hav" av tid. Hvis produksjonsarbeiderne skulle bruke like lang tid, med skandinaviske lønninger, ville det fort ha blitt veldig dyre høyttalere. Det er viktig at de er effektive og har gode rutiner.
    Jeg ble faktisk beroliget (har jo dali selv :smile: ) av å se produksjonsprosessen. Det ser ut til at de har veldig gode kontrollrutiner og de tester hvert enkelt produkt.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi se hvor basselementa bevega seg når dem testa høytalern, og alle innspillingsfantaster som sier at det er faaali og kjøre på litt før høytalern er "innspilt"

hehe :lol:

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

In admiration of music

Til å være så store "beundrere av musikken" synes jeg ironisk nok at de er direkte rævva til å plukke ut musikk for sin egen presentasjon. Den mølja i bakgrunnen ødela jo hele greia...hørtes ut som det var tatt rett ut av en elendig spansk såpeserie. Ellers var det jo morro å se hvor kjapt og lett det går å sette sammen en slik høyttaler. Hadde i grunn sett for meg at trengtes mye lenger tid og mye grundigere testing for hver enkelt høyttaler.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så skrekkelig spennende, men godt å se hvordan høyttalerne testes før de forlater fabrikken. Får håpe dette endelig kan sette sluttstrek for debatten om hvorvidt man kan spille høyt med nye høyttalere eller ei!

Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Hadde i grunn sett for meg at trengtes mye lenger tid og mye grundigere testing for hver enkelt høyttaler.
    Har vel noe med å gjøre at høyttalerne produseres etter eksakte spesifikasjoner, så testen som vises i filmen er nok mest for å sjekke at høttaleren måler innen referansen. Og det er begrenset hvor mye tid man har råd til å bruke på å teste en høyttaler til noen få tusenlapper...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt at de gjør alt (etter hva jeg kunne se) selv og. De har egne avd. for kabinett, elektronikk, kontroll etc. Mener jeg har hørt at de lager elementene selv også. Når det også ser ut som om de er ganske grundige i arbeidet, kan man jo være sikrere på at sluttproduktet er bra

Skjønt, alt foregår ikke på fabrikken i Danmark. Mener at Consept blir produsert i Kina, men regner med at også disse blir kontrollert i Danmrk før de blir solgt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •