Noen som IKKE er fornøyd med sin SVS sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som IKKE er fornøyd med sin SVS sub?

Nå har det vært ganske mange positive tilbakemeldinger og erfaringer på SVS subbene. Mange lurer på hvilke subwoofere de burde kjøpe, og svarene blir omtrent alltid SVS. Så er det noen her som har SVS sub, men IKKE er fornøyd?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe meg.......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig avhenging av rom og anna utstyr, fått SVS til å låte utrolig godt mange stedet, men ikke hos meg (selvfølgelig).. Men jeg gir meg ikke, og kjøper nok en SVS plus eller plus/2 igjen til sommern...

EDIT: før var Ron ifra SVS min hjelper over mail, men nå har jeg jo Lassensen å ringe til . Hjelper nok endel.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal lete lenge for å finne noen som er direkte misfornøyd. Mine ankepunkter mot SVS går ikke på lyden. Men det er klart: Det er lav WAF på disse tingene, og størrelse og utseende ville ihvertfall fått min kone til å gå i spinn hvis jeg dro noe slikt inn i stua. "Genistreken" til SVS er egentlig å ofre kompromisset på størrelse og utseende og å lage en stor boks som gjør at man får håndterbar lengde på bassrefleksrør som er tunet dypt i frekvens med tilstrekkelig tverrsnitt.

Noen foretrekker å legge (mye) mer penger i subwooferen og går heller for f.eks. Velodyne med servostyring og evt. innbygget romkorreksjon. Ser man bort fra de aller største Velodynene så får du da en mer kompakt og "konevennlig" pakke. Noen opplever Velodyne som mer presise, men her snakker vi stort sett en helt annen prisklasse hvis du skal ha en Velodyne som matcher SVS på maks lydtrykk og dyp bass.

Siden SVS går så dypt som de gjør med ganske kraftig nivå, så kan det også være en utfordring å få dem til å spille på lag med rommets akustikk. En god del av SVS-entusiastene har da også tatt i bruk ekstra elektronikk (f.eks. parametrisk EQ eller Behringer Feedback Destroyer) for å få kontroll på frekvenskurven.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WAF'en er nok ikke den høyeste.. men jeg syns folk legger litt mye vekt på den og. SVS i pianolakk er jo knall, men koster jo også endel mer da. Men enig i at den er en smule diger .

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hjelpe meg.......
    Kan du utdype litt? :-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg er missfornøyd, men pb10 som jeg har har nok fått litt i overkant hype, men bevares det er en bra sub.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok slik at etterhvert som tiden går og 'hypen' vokser, vil det være flere som blir misfornøyd - ikke fordi SVS er blitt noe dårligere, men fordi man kanskje får forventninger som ingen sub i verden kan matche.

Vi som var med fra starten (OK, jeg kom litt etter, men allikevel) og importerte fra USA selv, opplevde jo suber av et (til da) ukjent merke som "spillte fletta" av andre suber i prisklassen og selv et par prisklasser over, og dermed ble 'hypen' født. Vi tok litt av, kan man si, og har vel ikke landet ennå.

De som nå "kommer etter" vil kanskje ikke få den samme følelsen; nå skal SVS innfri p.g.a. det andre har sagt, og ikke som en hyggelig overraskelse.

Men når det er sagt, tror jeg det skal mye til om man kan bli direkte misfornøyd med en SVS, så lenge rommet spiller noenlunde på lag og man har gjort sitt beste med plassering/kalibrering.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder WAF så vil jeg jo påstå at de har like høy WAF som en Velodyne i pianolakk... fordi: min W vil i alle fall ikke ha en svart boks "midt i stua" - den stikker seg jo mer fram enn en SVS i Oak-finish! Skal man ha det i eget dedikert rom er det jo greit, men jeg synes at min SVS integrerer seg bedre med resten av møblementet enn en svart pianolakkbasert boks ville gjort...
    Ellers så er jo mitt "problem" også å få integrert SVS'en i resten av systemet...skulle gjerne hatt Velodyne på det punktet...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krispo
    ........................Så er det noen her som har SVS sub, men IKKE er fornøyd?
    Skulle ønske de var mindre, så hadde jeg fått plass til fler................

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Kan du utdype litt? :-)

Enda en sånn tråd....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Skulle ønske de var mindre, så hadde jeg fått plass til fler................
    Haha, lurer på når du skal bli FORNØYD! . hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Helt enig med deg.. santa claus. Det var derfor jeg la ut denne tråden. Får hvis det er NOEN nå som skulle lurer på om SVS er en bra sub så har de nå fått vite at dette er en knallbra sub men.... Disse svarene på denne tråden.. Så, hvis det er noen som lurer, så søk i avforum..

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste jeg er misfornøyd med er at jeg ikke har en, men der kan jeg vel bare klandre meg selv

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    det eneste jeg er misfornøyd med er at jeg ikke har en, men der kan jeg vel bare klandre meg selv
    men det går det an å gjøre noe med... LØP OG KJØP!!!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en som var raskere enn meg som vanlig, for de et vel det eneste jeg kommer på. Jeg mangler en slik boks jeg også, men det går det jo an og gjøre noe med

Muligens litt kjipt at det bade er ett sted å handle greiene, men så lenge de modererer seg med prisingen og har et fornuftig lager så går jo det greit.

/L

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Noen opplever Velodyne som mer presise, men her snakker vi stort sett en helt annen prisklasse hvis du skal ha en Velodyne som matcher SVS på maks lydtrykk og dyp bass.
    Det er sikkert noen som opplever velodyne som mer presise, men det er da ingen velodyne som matcher de største SVS'ene på verken lydtrykk eller dybpass? Hvis det er noen kommersielt tilgjengelige subber som gjør det i det hele tatt?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Negativ modus] Vi har jo nettopp hatt en slik tråd, og den ender nok garantert med at det som negativt med SVS blir vridd til noe positivt slik at denne tråden (igjen) handler om SVS sin fortreffelighet. Har vi ikke nok slike tråder?[/Negativ modus]

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke direkte misfornøyd, men sliter med å få den virkelig heftige opplevelsen. Har prøvd ca. 6 forskjellige plasseringer og kurven har blitt ganske lik uansett. Heftig dipp fra 35 hz til 60hz. Men rå i området rundt 20hz da Om det er spesielt for SVS å være så vanskelig å plassere vet jeg ikke, men synes det er ganske trasig at en sub skal være "umulig" å plassere.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ikke fornøyd med PB10 i forhold til forventningene.

Jeg kjøpte en PB10 for å få en helt "syk" 10" som spiller fletta av alt annet, og ja, den er bedre på dypbass enn noen annen 10" jeg har hatt i hus(Har hatt flere, siden disse passer fysisk best).

Må jo ærlig innrømme at det er den råeste 10" jeg har sett og hørt til en latterlig lav pris, og skulle jeg levd med den, måtte jeg hatt to stk. Av en så enkel grunn som at kraftslag i brystet var totalt fraværende. Selvfølgelig får den buksebeina til å bevege seg og det er høy morofaktor, minner meg litt om CV som er laget for dypbass isteden. Oida! Der ble jeg for evig og alltid hatet av x-antall SVS entusiaster og cv-eiere. (Les: Jeg liker begge deler, til sitt bruk)

Jeg synes PB10 ble altfor stor fysisk i forhold til hva den leverte, dypbassen er imponerende, men jeg følte den manglet mye annet. Skulle jeg hatt en sub til under 6000, hadde jeg ikke vurdert noe annet. Men oppgraderingsdjævelen biter, og man får rett og slett så utrolig mye mer av alt med en Plus/2.

Merk dere:
    Jeg liker SVS, og solgte min PB10 fordi jeg skal ha Plus/2 som skaper det trøkket jeg ønsker i brystkassa. PB10 er den beste 10" jeg har hørt til prisen.

Som mange har nevnt, denne tråden arter seg sikkert likt som alle andre SVS tråder her på forumet. Jeg har prøvd å trekke frem noe jeg ikke liker ved PB10, noe som fører til at lommeboka ikke liker meg igjen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •