Er det no fasitsvar på valg av basser med tanke på romstørrelse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det no fasitsvar på valg av basser med tanke på romstørrelse?

Er det no fasitsvar på valg av basser feks SVS PB10, 12/12 når man tenker på romstørrelse?

Har egentlig ikke lyst til å bruke mere spenn enn hva en pB10 koster... menmen.. må jeg opp på noe grovere så må jeg... :-?
    Den skal brukes til både film og musikk.

Stua mi er forholdsvis stor (45m2 med en åpen løsning til spisestue som er ca 20m2)) og jeg vil ikke gå på no bommert hvis PB10 ikke holder mål med tanke på størrelsen på rommet...

Noen som er i nærheten av romstørrelsen min som har SVS der? Er du isåfall fornøyd med valget av den SVSn du har valgt der?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LSOUND har 45 dagers fornøyd garanti. Hvis ikke PB10 holder mål kan du sende den i retur og bestille en større modell. Jeg tror kanskje jeg uansett ville gått for plus eller plus/2 med så stort rom.

Har selv PB10 på 20m2 stue og den holder greit, men skal kjøpe en til for å få bedre spredning av bass og mer headroom.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv ingen SVS sub, men en god 12" (DIY fra Dynabel, "Brontes") som sparker godt i fra. 45Kvadrat er mye rom å fylle, så muligens du bør gå rett på en eller to Pluss eller vist du er litt værsting, to stk. pluss/2, da må du spikre fast malinga ; )

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Jeg har selv ingen SVS sub, men en god 12" (DIY fra Dynabel, "Brontes") som sparker godt i fra. 45Kvadrat er mye rom å fylle, så muligens du bør gå rett på en eller to Pluss eller vist du er litt værsting, to stk. pluss/2, da må du spikre fast malinga ; )

/L
    Ja det er grusomt mye å fylle, så er noe usikker på hva jeg skal gjøre her...
    hehehe blir nok ikke 2 stykk ihvertfall, for da har jeg ihvertfall ikke kroner til spiker :-P

men uansett.. litt vanskelig å si hvor kravstor jeg egentlig er til bass også egentlig siden jeg aldri har hatt en basser i hjemmet mitt, så det blir nok uansett en veldig overgang for meg vil jeg tro

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tempo
    Er det no fasitsvar på valg av basser feks SVS PB10, 12/12 når man tenker på romstørrelse?
    Har aldri vert borti noe fasit svar. Men tips går det alltid an og få. Om du ikke har hatt en sub før, er det kanskje like greit og bare kjøpe PB10. Da vil du jo fort finne ut av selv om den gir plenty med bass eller ei. Om den ikke skulle strekke seg opp mot dine krav sender du den bare tilbake. Vil nok bli en stor forandring med bare PB`en. Selv om du har stort rom. Litt unødvendig og svi av 15 lapper for en STOR box (plus 2) om den skulle være for vill... hehe. Men nå har jo du et stort rom.. Blir litt vanskelig å svare på dette. Jeg synes du skal bestille den minste modellen for og se om den er god nok..

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg vært deg ville jeg gått for ett par med 2x10" i hvert tårn eller ett par 12" .Kommer jo an på hvor mye bass du vil ha/liker.. men alle tar seg jo en fest iblandt
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •