Er gammelt like bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er gammelt like bra?

Reciever 7240PE (1987) Hvor bra er denne idag ?
    Infinity reference golvhøytalere. De er snekra i Denmark og innmat er laga i Frankrike. De heter alikevel infinity (USA) Kasta delefilteret og satte inn RS 4000 delefilteret fra 1987 og band-diskanten fra 1987 og høytalerne fikk en helt annen lyd. Alt ble bare bra , når vi ser bort ifra at kassen manglet dempestoff . Kan man erstatte de fire 8" -høytelerne med en SUB og få komprimert hele stasen? Det er mye enkel sammensnekra drittkasser og delefilter tilsalg, blir vi lurt til å tro at endel høytalere i prisklassen opptil 10 000,- er kvalitet?
    Se bilder av høytalerne. obs. har borra store hull for å komme lettere til i modifiseringen.
    jpg ble for stor,ingen bider foreløbig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD forsterkeren/reciveren var min første hifi komponent hvis ikke jeg tar helt feil. Vanskelig å si hvordan både den og høyttalerne er opp mot dagens utstyr. Men jeg skulle tro, at dersom du hører på to-kanals lyd, så har du ikke mye forbedring å hente ved å bytte ut til dagens budsjett anlegg.
    Kanskje mest på designet, men neppe mye på lyd.

Selv kjører jeg med utstyr fra 80 tallet selv. Både høyttalere og sub er fra 1981-82, mens forsterker settet sansynlig vis er fra midten av 90 tallet.
    Og jeg synes det låter veldig bra, selv om det er gammelt.

IMM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ergammelt like bra?

Høytalerne er 3-veis og heter Infinity Reference 61 mk II. Vil påstå at dette kan komme til å låte utmerket etterhvert som man får forbedret kassene med dempemateriale og noe veiledning av lydbølgene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •