Forskjell på ny å gammel diskant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på ny å gammel diskant?

Jeg var såppas uheldig for en stund tilbake, å fikk knærta ene diskanten i B&W DM604 S3 høyttalerne jeg har. Nå har jeg ENDELIG fått ny diskant! Men har noen en formening om det kan bli noe forskjell på den gammle å den nye diskanten? i mine ører høres det likt ut, men med en gang jeg fikk satt inn diskanten å fyrt på en cd fra Eva Cassidy, så hørte jeg at den nye var noe skarpere enn den andre, men hører jeg etter nå slik jeg gjorde samme dagen jeg satte den inn, så hører jeg at det er helt likt i mine ører. Kom med kommentarer på dette, dere som har litt GOD peiling

Mvh Thomas

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God peiling har jeg ikke, men trodde ikke det skulle være store forskjellen:wink: Har du klart å knærte diskanten med Oberon, eller er det andre skader som skyldes bytte?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke min skyld gitt. Jeg så på film på NORMAL styrke. Ikke høyt i det hele tatt! ikkeno tukting fra før. Det som helst skjedde var at den plutselig vart borte :S Gikk bort til den ene høyttalern å der var det SVAK diskant, å da skjønte jeg med en gang at den var sprengt Så ringte jeg HFK, å de sa at det kanskje det var overbelasting som hadde skylda. SÅ kom faren til en kamerat av meg å så på det, å da var det noe deler inne i sonyen som hadde gått til *******.. å da vart det så mye belasting på diskant delen at den ikke klarte mer Men diskanten var billig da! 575,- MED porto fra danmark ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg var såppas uheldig for en stund tilbake, å fikk knærta ene diskanten i B&W DM604 S3 høyttalerne jeg har. Nå har jeg ENDELIG fått ny diskant! Men har noen en formening om det kan bli noe forskjell på den gammle å den nye diskanten? i mine ører høres det likt ut, men med en gang jeg fikk satt inn diskanten å fyrt på en cd fra Eva Cassidy, så hørte jeg at den nye var noe skarpere enn den andre, men hører jeg etter nå slik jeg gjorde samme dagen jeg satte den inn, så hører jeg at det er helt likt i mine ører. Kom med kommentarer på dette, dere som har litt GOD peiling

Mvh Thomas
    Jeg er nok ingen guru. Men tror bare det du hørte første dagen var fordi diskanten var helt ny. Trenger vel litt innspilnings tid. Kan tenke meg den bare trengte en time og to til å spille likt som den andre. +/-.
    Nå kan jeg nok ikke si meg 100% sikker på dette. Men må jo være noe i den duren?:-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det du sier der. En diskant trenger ikke lange tida. Så vil tro vi har rett begge 2 der trenger ikke akkuart å være helt guru for å høre noe sånt om man har litt peiling i vertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •