Ny lytterunde - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 90

Tråd: Ny lytterunde

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble veldig overrasket da Spendor ga lyd fra seg. Rake motsetningen til Focal!! Nydelig klang, mykt og varmt. Hardhet er et fremmedord for Spendor. Men det var ikke mye liv og røre. Musikken kom ikke helt frem. For snilt og veldig tilbakelendt diskant. Litt tungdrevne men jeg kan tenke meg de låter klart bedre med en sprekere forsterker. Selgeren skulle levere noen spikes som han glemte å gi meg så han fikk høre og var helt enig. Han hadde stor tro på Creek og Jungson.

Tok ikke mange sekundene før Triangle kom opp i tankene mine. Jeg sa at Proac 140 var den som er igjen som konkurent. Morsomt å se reaksjonen hans, han fryktet akkurat den som den største konkurenten. Men han mente at Triangle Altea med Triangles lille sub skal kunne være litt bedre enn Proac. Han mener at Dynaudio Focus 220 blir for kjedelig. Samtidig som jeg vet at den liker mere watt en det Creek gir.

Dermed blir det en match mellom Proac og Triangle?

Hadde vært morsomt å hørt den nye Focal 800 serien da. Merker igjen hvor god Cobalt er(bare den hadde passet rommet mitt).

Jeg hørte jo D15 tidligere. Ja vet den er meget god. Meget oppløst....Men er vel ingen rocker? Men ja du frister meg Basse. Vi får se..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Tenkte jeg skulle friste deg litt.
    Sitter nå med nybrukte Proac Response D15,som skal holde varmen i huset til jeg for kjøpt meg 1027Be/1007Be.
    De har en påkostet ekte sherry finish(må ses,koster 9k ekstra på Lyric for den finishen),og koster 35k og er 10 mnd gamle.
    100 prosent strøkne og de er kjøpt på Lyric.
    Kommer til å selge dem for ca 15k(og det er et ekte kupp).
    Da jeg spurte Tor om disse(D15) mot Proac 140(som har vunnet en del priser tror jeg),ristet han på hodet,og mente D15 var <ekte> vare og kunne ikke sammenlignes med 140.
    Vel vel,tror ikke forskjellene er så store,men D15 er sjelden god,det er sant.
    Jeg liker Tor godt men jeg synes han overdriver.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få skryte av Norsk HiFicenter... Fantastisk service.. ærlige og erfarne..

Fy farao hvilken forskjell fra OHC...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra dine inntrykk av Emily så høres det ut som at ørene dine og preferansene dine er i orden. Derfor har jeg stor tro på at du kan komme til å falle grundig for Usher 6371. Imidlertid trenger de en del power. De krever også en del omtanke når det gjelder plassering da de ikke er av det mest beskjedne slaget, men når det er i orden yter de utrolig til prisen.

Kravene dine peker egentlig ikke på den prisklassen du leter i, men det er du sikkert klar over.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, moro å følge din musikalske "reise" AntonX da jeg er omtrent på samme seilas. Hvor mye guff er det egentlig i Creeken din?

Fått prøvd ut Focus 140?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Kravene dine peker egentlig ikke på den prisklassen du leter i, men det er du sikkert klar over.
    He,he. Men kanskje de beste i klassen?

Jeg synes nok Usher blir for store for mitt rom, er de tungdrevne går det ikke uansett. Jeg er alikevel såpass nysgjerrig på dem at jeg tar meg bryet til en Drammenstur.
    Har Monitor Audio G20 lik karakteristikk i bassen som S6 mon tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, moro å følge din musikalske "reise" AntonX da jeg er omtrent på samme seilas. Hvor mye guff er det egentlig i Creeken din?

Fått prøvd ut Focus 140?
    Sorry! Jeg var sliten. De er ikke stort større enn 110. Med ditt krav til størrelse såvet jeg sannelig ikke... Jeg har ikke hørt mange stativhøyttalere. Alle de jeg liker er ganske store høyttalere.
    Hva med Dali Helicon 300? (krever litt W) For dyre? 110 med sub?

90W. Strømsterk tror jeg den ikke er.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om du ikke har all verden med plass. I tillegg trenger du noe som er relativt lettdrevet...

Det ligger to par Duelund 2-veis på HFS. Det kan være noe for deg tror jeg.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil like lyden til vienna acoustics også.
    beethoven baby grand og concert grand er fantastiske høyttalere. Dyp og kjapp bass og behagelig om enn litt nøytral mellomtone, veldig oppløst diskant. Vienna har også fantastisk finish på høyttalerene sine.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg tror du vil like lyden til vienna acoustics også.
    beethoven baby grand og concert grand er fantastiske høyttalere. Dyp og kjapp bass og behagelig om enn litt nøytral mellomtone, veldig oppløst diskant. Vienna har også fantastisk finish på høyttalerene sine.
    Nå kjenner jeg ikke AntonX, men det slår meg at han muligens ikke har 30-40 K i budsjett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spendor minnet meg om Vienna Acoustics faktisk. Nydelig klang men altfor mykt og snilt. VA har litt spesiell klang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor går smertegrensen?Det vil hjelpe meg/oss mye å skjenne dine begrensinger.
    Har nevnt det tidligere.De mest plaseringvennlige høyttalerene som ikke spiller mot side/bakvegger,er og blir stativhøyttalere,med en god musikalsk sub.
    Ingen gulvstående høyttalere du er ute etter vil komme i nærheten av trøkk og lydbilde som du er på jakt etter.
    Vent 3 uker til så kliner du til med Focal Chorus 807V og den matchende subben(eller Rel Stampede,begge har fjærnkontroll).
    Hvis dette spiller som Focal selv havder,vil dette sette værdenrekord i dynamikk,detaljer og trøkk med tanke på prisen.
    med Andres kompis rabatter vil du også kanskje ha penger igjen til et effekt.trinn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har rett men alle burde være forsiktige med å forhåndsdømme produkter ut i fra det man hører/leser. jeg hadde en ganske klar antagelse av hvordan Spendor skulle låte. Stemte det? Nei.

Nå har jeg fått inn Triangle Altea med sub og Proac Studio 140.
    Gleder meg til å komme hjem.
    Jeg har lekt litt med tanken om stativ og sub nå. Altea er store saker i et lite rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg utnytter sub´en til å teste ut en staivhøyttaler? D 140?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,gjør det.Just for fun,dra til Lyric,lån med deg f.eks Epos M5 / M12.2 eller Proac Tablette Reference 8.her kan flere komme med forslag.
    Har selv testet stativhøyttalere fra Magnat,B&W N805,Dynaudio Focus 110,Epos M12.2 og Electra 1007Be sammen med Rel Stampede sub,og fått gåsehud opplevelse hver gang.
    På tide du begynner å teste ut subber Anton.

Hvis man skal bruke en sub,ville jeg først kjøpt en god sub og så valgt ut f eks en stativhøyttaler til slutt.Å lete etter en høyttaler som har alt(også trøkk) for under 20k eksisterer ikke.Med en god sub blir selv de snilleste høyttalerene i klassen godkjente festhøyttalere.

Tror ditt rom passer best for statv/sub løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det føles som å begynne på nytt. Jeg vil komme i mål nå, ikke begynne å teste alle stativhøyttalere og sub´er.
    Hva synes Basse om Dynaudio Focus serien? 110?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva syns du om dynaudio kontra epos?

vidar p syter så mye om drivet i epos og at danskene er kjedelig i forhold?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 (h)ærlige høyttalere.Har på følelsen at du (Anton) ville komme i mål med Epos M12.2 og en god sub.Eposene kan være vanskelige å få sentrert,men får du det til er sentreringen noe av det råeste jeg har hørt under 35000kr!
    Epos er ingen high-end høyttaler (6800kr),men den har mange high-end kvaliteter (bla mellomtonen),den er også meget nøytral,behagelig og frisk.
    skal den brukes uten sub,ville jeg brukt en forsterker på min 2x100-150watt.
    Muligens er dette det beste høyttalerkjøpet på markedet i forhold til pris/ytelse. MÅ HØRES(men med svært god elektronikk,som dem fortjener).

Focus 110 er rett og slett en voksen høyttaler.Da jeg testet disse med Rel sub slo stortromma så kraftig at jeg trodde det var et terror angrep.
    Dette er en høyttaler jeg føler gjør ALT riktig.For 10k finnes det mange kandidater som har ekstreme kvaliteter,men Focus 110 er den mest komplette høyttaleren jeg har hørt til under 10k.
    God og behagelig diskant,varm detaljert mellomtone og en alltid tilstedeværende bass.Kanskje ikke den kjappeste i klassen,men kjapp nok for meg.De er også svært plaseringvennlige og sentrerer godt nærmest uansett plass og vinkling av høyttalerene.
    Disse er også glad i litt pulver,men jeg tror din Creek Classic 5350SE duger,hvis du bruker sub.
    Denne lille stativhøyttaleren sammen med også lille Rel Stampede ville gitt kompisene dine sjokk på Metallica,og fått naboene til å ringe lensmannen!

Focus 140 har jeg lest skal ha mer av alt,da prater vi high-end,og er da en høyttaler jeg kunne ha kjøpt uhørt utifra Focus 110.
    Denne går dypere enn samtlige Jmlab Cobalt høyttalere!
    Da kunne subben kommet senere.
    (Focus 220 er den høyttaleren som har gått lengst ned i kjelleren i min stue)

Både Epos og Dynaudio gir mye for pengene og har en spillestil som får deg til å høre gjennom samling med et brett flir om munnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og hører musikk med Triangle Altea nå. Jeg prøvde sub´en til Triangle med HT kabel. I følge selger hadde de god erfaring med den tilkoblingsmuligheten. Men det er bare tilkoblingsmulighet til en kanal. Jeg har ikke jumpers eller hva det nå heter. Den bør vel kobles til begge kanaler? Unasett får jeg nesten ikke noe trøkk!! Den bulderer bare nokså lavt? Hva skjer? Eller bør jeg koble fra pre-out på forsterkeren? Jeg har ingen erfaring med Sub.

Førsteinntykk er at Proac 140 er best. Men jeg kan røpe at jeg kanskje har løst et problem. Da jeg koblet til Triangle ble jeg litt overrasket og tenket på hva jeg hadde hørt om MIT kabler. Derfor tok det ikke mange minuttene før jeg koblet til Cobaltene til MIT og ja.... her har det skjedd noe... diskanten hadde roet seg og de låt ikke fullt så lyst..aha..og jeg som ikke hadde tro på at kabler har stort å si!! Jeg satte på Katie Melua og ble sittende å nyte musikk en god stund.. Jeg tror det går noe på bekosning av oppløsningen, men det er ikke så farlig med Focal siden de har veldig høy oppløsning. Høyest av de jeg har testet i prisklassen?

Vel. dette er bare førsteinntrykk..her må det testes mye.. Jeg har 3 meget gode høyttalere stående hos meg. Jeg har lyst til å få hørt Dynaudio 110 eller 140 bare jeg kunne få fart på sub´en. Men alikevel....... Savner jeg egentlig dypbass hos meg? Selv med Antal? Nei, det tror jeg faktisk ikke. I allefall ikke med Proac...

Kommer tilbake med mere i løpet av helga..

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •