siste spsm før jeg kjøper svs pb10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

siste spsm før jeg kjøper svs pb10

hei! jeg har nå vurdert en rekke subber, og nermest "bestemt" meg for svspb10. selv om jeg ikke engang har hørt den. så da spør jeg. "kicker" den i brystkassa? jeg er ute etter en sånn lyd som slås langt og treffer i mellomgulvet. gjerne et pluss om den gjør alt annet og

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill den hvis den er innenfor budsjettet. Du har jo 45 dagers fornøydgaranti.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tiger.
    Jeg var på jakt etter det samme som deg for en ukes tid tilbake, PB10 imponerte meg stort, så hadde den i rommet i noen få dager. Desverre ble jeg altfor hektet på SVS, så den bli igjen solgt, for så å gå for Plus/2 når feriepengene kommer. PB10 trøkker bra, kjempe bra - mest sannsynlig best i sin elementstørrelse og prisklasse. Du kan fint få buksebeina til å blafre med denne, men tror steget til Plus/2 gir en helt annen opplevelse.

Uansett, som Tiger nevner, 45-dagers full returrett.
    Kjøp, og lever tilbake dersom den ikke leverer opp til forventningene.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er kjekt å tenke over i forhold til at det er 45 dagers retur er jo at man må betale frakten tilbake selv. Så litt taper man på det uansett i tilfelle. Med mindre man kjører den tilbake til Arendal selv da.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offtopic: Bare et nysgjerrig-spørsmål:

Hva gjør de med alle de subbene som kommer i retur? Blir disse solgt som ny igjen hvis de ser "uskadet" ut?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger i alle fall demoutgaver til salgs hos forhandler. Men; Det er ikke mange som returnerer tror jeg. Man blir nok jevnt over så fornøyd at man beholder den man kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil denne imponere meg mer enn energy 12" som sto utstilt på elkjøp og som kosta 5-6000?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Enig med Tiger.
    Jeg var på jakt etter det samme som deg for en ukes tid tilbake, PB10 imponerte meg stort, så hadde den i rommet i noen få dager. Desverre ble jeg altfor hektet på SVS, så den bli igjen solgt, for så å gå for Plus/2 når feriepengene kommer. PB10 trøkker bra, kjempe bra - mest sannsynlig best i sin elementstørrelse og prisklasse. Du kan fint få buksebeina til å blafre med denne, men tror steget til Plus/2 gir en helt annen opplevelse.

Uansett, som Tiger nevner, 45-dagers full returrett.
    Kjøp, og lever tilbake dersom den ikke leverer opp til forventningene.
    hvorfor oppgraderer du så fort? var den ikke stor nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoff3r
    vil denne imponere meg mer enn energy 12" som sto utstilt på elkjøp og som kosta 5-6000?
    Kanskje denne tråden fra AVSforum hjelper deg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor oppgraderer du så fort? var den ikke stor nok?
    Hvis du leser hva jeg skrev nøye, så skjønner du hvorfor..:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hvis du leser hva jeg skrev nøye, så skjønner du hvorfor..:wink:
    ok jeg er treig men.. ser ikke annet enn at du vil ha mer bass. dvs ble det for lite for rommet ditt/du er ekstremt tilhenger av bass og trenger myyyye mer enn godt nok.... er det virkelig nødvendig å gå opp et hakk fra pb10? da kjøper jeg heller energy 12.3 subben som meget fint klarte seg på egen hånd...

rs_banditt: takk for denne. men er energy subbene på vei ut?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! jeg har nå vurdert en rekke subber, og nermest "bestemt" meg for svspb10. selv om jeg ikke engang har hørt den. så da spør jeg. "kicker" den i brystkassa? jeg er ute etter en sånn lyd som slås langt og treffer i mellomgulvet. gjerne et pluss om den gjør alt annet og
    Jeg er ikke helt sikker på om du har helt riktige forventninger til en sub. Mine subber slår ikke på noen måte i brystet, men huset rister hvis jeg virkelig vil spille så grisehøyt. På moderat volum får jeg en festlig kinoopplevelse samtidig som min 6 mnd. gamle sønn får sove i etasjen over.

Skal du ha noe som slår i mellomgulvet så er vel dette i området 100-150hz eller noe? Du må med andre ord ha gulvstående som trøkker, og en forsterker som har nok krefter.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok jeg er treig men.. ser ikke annet enn at du vil ha mer bass. dvs ble det for lite for rommet ditt/du er ekstremt tilhenger av bass og trenger myyyye mer enn godt nok.... er det virkelig nødvendig å gå opp et hakk fra pb10? da kjøper jeg heller energy 12.3 subben som meget fint klarte seg på egen hånd...
    Nei, pb10 leverer varene sine og vel så det.

Jeg valgte å kvitte meg med min PB10 såpass raskt, fordi jeg ikke hadde annen plasseringsmulighet enn ved side av sofa. For at jeg skulle få den bassen og symmetrien jeg ville, måtte jeg da hatt enda en PB10 på motsatt sofaside. Bestemte meg derfor for å selge sub, samt bytte ut rack, slik at jeg heller kan få en Plus/2 midstilt i front. Smak og behag, jeg er veldig kresen og har sære meninger.

PB10 er helt klart den beste 10" jeg har hatt i hus, og det har vært noen innom i det siste, siden dette er størrelsesmessig og prismessig hva jeg kan klare. Desverre når aldri en 10" helt til topps hos meg, uansett pris:wink:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10 er egentlig ganske lik de større modellene. Forskjellen er at 12" utgavene rettog slett har mer av alt, de går dypere, spiller mer brutalt og jeg mener de er litt kjappere på musikk. De har også flere justeringsmuligheter. Prisen er også deretter. Den eneste "ulempen" er kassevolumet som gjør at det kan være vanskelig å finne en plass til den i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke fjernet fra siden til Energy men Mirage sin utgave (omii s12) er ialle fall trukket fra markedet i USA og internett siden (samme sub). Den er på markedet i Europa enda i begge utgaver. Har tenkt å prøve en selv hvis jeg får plass..

S12.3 og S12 er en populære suber i USA som blir sammelignet med PB10 som er litt dyrere enn S12.3.

Energy og Mirage skal komme med noen små subber men uskkert når de kommer. Begynner å gå lei av å vente på de.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med kid. En 10" har sine begrensninger. Men jeg tror ikke du finner en tøffere 10" enn pb10.Jeg ble ikke fornøyd med pb 10 solgte den og kjøpte en pluss/2. Den gir meg den bassen jeg behøver. Min erfaring er også att pb10 er ganske plasserings vanskelig.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PB12-Plus uten å ha hørt den og jeg har ikke angret et sekund! Og som det er presisert lenger opp i tråden; du kan returnere den hvis den mot formodning ikke skulle innfri... Lsound sender deg vel gladelig en variant av PB12 i etterhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg kjøpte PB12-Plus uten å ha hørt den og jeg har ikke angret et sekund! Og som det er presisert lenger opp i tråden; du kan returnere den hvis den mot formodning ikke skulle innfri... Lsound sender deg vel gladelig en variant av PB12 i etterhånd!

pb12 blir desverre langt over budsjett. ser ut som jeg tar meg en tur til på elkjøp og hører energy 12.3 engang til. hvis de har noen igjen kjøper jeg kanskje en. hvis ikke kjøper jeg pb10 og gambler på at den er bra. meningene her er ganske forskjellige og folk har ulike krav (bombe) så hvis jeg hører at energyen er bra så må jo det holde. også får jeg 12" til en ok pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Energy 12.3 er på ukens tilbud! til kr 4295 pluss frakt. En annen her på forumet har vært så venlig å tilbydt meg sin sub, en Velodyne CHT-15R for ca halv pris av utsalgsprisen. hvilke av disse er det beste valget? Velodynen er jo en annen prisklasse og 15" tilåmed. og den ser mye bedre ut. Hvilken skal jeg gå for?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne eller PB10.