SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne DD12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 123
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne DD12

Hei, er i en fase der hvor jeg har tenkt på å handle meg en ny sub. De overnevnte lurer jeg da litt på å kjøpe. Pris forskjellen er jo "enorm", men da er spm mitt: Er lyden veldig forskjellig? Noen som har hørt disse spille mot hverandre?

Takker for alle fornuftige svar!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er testet i Dvd & Hjemmekino for ca et halvt år siden. Hvis du tar et søk på forumet vil du finne mye info rundt dette.
    SVS er en ekstrem sub som egner seg veldig godt til hjemmekino og også til musikk.
    Velodyne er meget lett å intergrere og egner seg veldig godt til musikk og til hjemmekino.
    Hvis du vil ha det beste fra to verdener (minus servokontroll på element) kan du kjøpe Plus/2 og Velodyne SMS 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er to vidt forskjellige subwoofere. SVSen er jo som du sikkert vet MYE mer brutal, og kan ikke sammenlignes med Velodynen. Velodyne har jo masse mer dilldall som kalibreringsmikrofon osv. som kan gjøre at denne låter mye bedre i ditt oppsett.
    SVSen er vel mye bedre på film en Velodyne, og Velodyne er en god del bedre på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid flott med sånne tilbakemeldinger. Jeg vet ikke om jeg da skal prioritere film eller musikk. Tenkte at kanskje det var en av dem som skiller seg ut og kunne spille musikk like bra som film.

Er det noen andre subber som kanskje egner seg bedre dersom man ønsker begge deler?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Alltid flott med sånne tilbakemeldinger. Jeg vet ikke om jeg da skal prioritere film eller musikk. Tenkte at kanskje det var en av dem som skiller seg ut og kunne spille musikk like bra som film.

Er det noen andre subber som kanskje egner seg bedre dersom man ønsker begge deler?
    Her finner du masse forslag og meninger om akkurat dette:

http://avforum.no/forum/h-yttalere/36400-svs-xtz-eller-rel.html

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne spiller absolutt sinnsykt bra på film også, men du får kanskje ikke det ektsra sperket med den.

Jeg ville gått for Plus\2 da denne spiller helt rått på film, og egentlig veldig bra på musikk, men det krever da kalibrering!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD-12 spiller høyt nok for de fleste til film også, men SVS løsner ørevoksen et steg videre.... Det er ikke noe pingleelement som sitter i Velodyne heller, og med en over 1000watts forsterker blir det i allefall litt lyd.. Jeg vurderer DD-12/15/18 selv. Om de er verdt pengene, er det værre å svare på. Jeg prøver å finne et sted der jeg får en god pris på de nå. Eventuelt så vurderer jeg en REL i samme prisklassen. Nå bor jeg i leilighet, så størrelsen er et poeng også.

SVS er størrelse bikjehus, og med kvadratmeterpris i leiligheten på 40 000,- blir nok ikke prisen så gal på en liten Velodyne alikevel... :P

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Dette er to vidt forskjellige subwoofere. SVSen er jo som du sikkert vet MYE mer brutal, og kan ikke sammenlignes med Velodynen. Velodyne har jo masse mer dilldall som kalibreringsmikrofon osv. som kan gjøre at denne låter mye bedre i ditt oppsett.
    SVSen er vel mye bedre på film en Velodyne, og Velodyne er en god del bedre på musikk.
    Synsing?
    Nuvel, jeg har lest utallige tester av samtlige SVS og Velodyne DD subwoofere, og forutsatt at SVS kalibreres skikkelig har de ikke noe som helst å skamme seg over musikalsk sett later det til! Se f.eks. testene av disse subwoofere i tidligere utgitte DVD & Hjemmekino.
    Så kan man jo legge SMS-1 til SVS og da klarer jeg ikke helt se hvordan Velodyne kan konkurrere. Joda, kanskje penere å se på, lettere å snike forbi fruen og man slipper å bygge ut stua, men rent teknisk sett kan jeg ikke skjønne annet enn at SVS da knuser Velodyne på pris.

Vent litt, synser jeg selv nå? Curses!!!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Synsing?

DVD-Hjemmekino har jo nettopp vært gjennom ny dåp, så kanskje vil skulle døpe om AvForum til SynseForum :wink:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    DVD-Hjemmekino har jo nettopp vært gjennom ny dåp, så kanskje vil skulle døpe om AvForum til SynseForum :wink:
    Stemmer det ja! Har vel ikke helt fulgt med i det siste, ergo mangler faktakunnskapene, så da får det synses over en lav sko. Men særlig vedrørende SVS har forumet i langt tid vært forpestet med ufattelige mengder og vas som fort har sklidd ut i usakligheter og krangling. Ganske latterlig, ja, så jeg tenkte ingen ville bry seg om mitt litt synse-bidrag

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Synsing?
    Nuvel, jeg har lest utallige tester av samtlige SVS og Velodyne DD subwoofere, og forutsatt at SVS kalibreres skikkelig har de ikke noe som helst å skamme seg over musikalsk sett later det til! Se f.eks. testene av disse subwoofere i tidligere utgitte DVD & Hjemmekino.
    Så kan man jo legge SMS-1 til SVS og da klarer jeg ikke helt se hvordan Velodyne kan konkurrere. Joda, kanskje penere å se på, lettere å snike forbi fruen og man slipper å bygge ut stua, men rent teknisk sett kan jeg ikke skjønne annet enn at SVS da knuser Velodyne på pris.

Ja, setter man en SMS1 på plus\2 så hadde ikke jeg vært i tvil! Da er denne bedre på de fleste områder. Men jeg har hørt både plus\2, DD12,DD15 og DD18, og jeg syntes DD serien er en god del bedre på musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes detta var morro å se. Dere mener da at SVS subben sammen med SMS1 er bedre. Den koster jo tross alt 10000 mindre med kalibreringen! Mange ganger tenker ihvertfall jeg at såpass dyre produkter som Velodyne burde være bedre med tanke på prisen...

Mange kompenserer med to stk PB10-NSD, hvordan vil det være i forhold til en SVS PB12-Plus?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En pluss/2 vil være tøffere enn to pb 10. Men har du ett vanskelig rom kan det nok også bli ett større sweetspot med to suber. To pluss/2 Da er du sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    En pluss/2 vil være tøffere enn to pb 10. Men har du ett vanskelig rom kan det nok også bli ett større sweetspot med to suber. To pluss/2 Da er du sikker.
    To pluss ja, d hadde vært noe det :grin: Hadde det ikke vært for all plassen de skal ha.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass sats på SVS plus/2 (plus SMS 1)

Har du penger sats på DD 12

Skjønner ikke hvorfor du blander inn PB 10 evt x 2 og sammenligner den med en plus ??

det blir OT i denne tråden :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du plass sats på SVS plus/2 (plus SMS 1)

Har du penger sats på DD 12

Skjønner ikke hvorfor du blander inn PB 10 evt x 2 og sammenligner den med en plus ??

det blir OT i denne tråden :?
    Jeg tenkte på 2x PB 10 fordi den er mindre og koster halve prisen. Jeg har skrevet over at jeg kunne tenke meg innspill på andre merker også, selv om jeg hovedsaklig kunne tenke meg en av de i topicen.

Jeg synes begrunnelsen din er lite saklig. I det hele tatt mangler det vel også en begunnelse.

Har du penger sats på en DD 12? Hvorfor skulle jeg satse på den? Hvis jeg har plass sats på en SVS plus/2 + SMS 1?

Er dette noe du har lyttet til siden du uttaler deg slik, eller er det begrunnet på ren gjetting? :???:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan uansett ikke forvente å velge ett av følgende sammensetninger basert på kun uttalelser her i tråden:

- 1 x Velodyne DD12
    - 2 x PB10
    - 1 x PB12-Plus
    - 1 x PB12-Plus/2

Tviler på at noen har hørt alle disse 4 alternativene i samme rommet. Derfor kan ingen uttale seg uten å måtte synes noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du kan uansett ikke forvente å velge ett av følgende sammensetninger basert på kun uttalelser her i tråden:

- 1 x Velodyne DD12
    - 2 x PB10
    - 1 x PB12-Plus
    - 1 x PB12-Plus/2

Tviler på at noen har hørt alle disse 4 alternativene i samme rommet. Derfor kan ingen uttale seg uten å måtte synes noe...
    Det skjønner jeg selfølgelig. Men hvordan kan man uttale seg om noe man ikke har hørt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gå metodisk til verks og spørre deg en del spørsmål:

1. Hvor stort er rommet subben skal stå i og er der åpninger til andre rom?
    2. Hvilken form og takhøyde har rommet?
    3. Hvilke volum lytter du ved, både film og musikk?
    4. Hvor en kritisk musikklytter er du?
    5. Hva består resten av anlegget ditt av?
    Om du svarer på det så tror jeg at jeg skal kunne komme med noen tips og råd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med disse 2. Velodyne DD serien spiller rimelig bra i alle rom. SVS spiller som en sub til mange ganger prisen, om den får stå der den passer best (det vil si, ofte et sted du ikke vil den skal stå ).

Mitt valg hadde uten tvil blitt SVS egentlig, pga pris, og ytelsen den KAN prestere om forholdene er lagt til rette. Et anna tips, gå for SVS plus (1x12") og Velodyne SMS-1. Da får du en sub av rang!

Du har iallefall valgt 2 meget gode subwoofere å velge mellom. Pris forskjellen på 10000kr er jo helt vill egentlig, men så bruker Velodyne endel tid/penger til forkning etc og da. Bare for at vi forbrukere skal få det enda lettere .

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •