SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne DD12 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 123
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    .......samt det faktum at den ikke er å få kjøpt. :???:
    Jeg har da hørt rykter om at Lsound muligens skal begynne å ta inn tubene igjen med tid og stunder, og kan det jo alltids tenkes at man kan få tak i PC-Ultraene på denne siden av atlanteren igjen også..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    12.2 elementet lukket mye av ytelsesgapet mellom Ultra og Plus, 12.3 lukker det vistnok så godt som helt. Det kunne forresten være en interessant uhøytidelig test, 12.3 VS Ultra?
    Nå skal vi huske på at det ikke bare er elementet som er forskjellen her. Forsterkerne som sitter i ultra-modellene er kraftigere, og har også PEQ (det har visst ikke alle plus-modellene etter hva jeg skjønner). Forøvrig har det kommet nye ultra-modeller i statene, og det ville vel vært rart om den store prisforskjellen mellom plus og ultra kun var der av symbolske årsaker? Nei, det er nok ikke bare plus-modellene som har blitt videreutviklet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nå skal vi huske på at det ikke bare er elementet som er forskjellen her. Forsterkerne som sitter i ultra-modellene er kraftigere, og har også PEQ (det har visst ikke alle plus-modellene etter hva jeg skjønner). Forøvrig har det kommet nye ultra-modeller i statene, og det ville vel vært rart om den store prisforskjellen mellom plus og ultra kun var der av symbolske årsaker? Nei, det er nok ikke bare plus-modellene som har blitt videreutviklet.
    Forsterkeren er den samme. Ultraen har lavere impedans enn 12.2 og trekker derfor mere effekt, 12.3 har også lavere impedans. Jeg tror 12.2 var på 4ohm, og 12.3 er på 3. Det er en ny Ultra underveis, ETA en gang i 2007, kanskje :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Forsterkeren er den samme.
    Plus/2 har jo 900 watts BASH amp mens ultra/2 har 1000 watts BASH amp?

Når det gjelder sylinderne har både plus- og ultra-modellene 525 watts forsterker, men det er kun på Ultra man får PEQ - noe man heller ikke får i standardutførelsen på boksutgavene av plus-subbene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus/2 har jo 900 watts BASH amp mens ultra/2 har 1000 watts BASH amp?
    Forsterkeren er den samme, det er forskjellen i impedans som gjør at Ultraen trekker mere effekt. Egentlig så burde SVS oppdatere specsene på de nye Plusene siden de også nå vil dra mere effekt pga den lavere impedansen. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bommet med hensyn til ohm, 12.2 er på 4ohm, og 12.3 på 3.5.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er et overflødig spørsmål. Men oppgis ikke forsterkereffekt i 4 ohm ? Og dette gjøres fordi lasten under bruk vil variere veldig og dermed ikke gi noe fast mål. Uansett er jo watt omtrent like brukbart som hk som måling på hva en gjenstand egentlig yter.
    Det vil jo da si at hvis det er samme forsterkeren i plus/2 og ultra burde den ha oppgitt samme effekt uavhengig av last.

Til sammenligning. Mine monoblokker er på 120 watt 8 ohm, ved 4 ohm gir de 240 watt men det er fremdeles 120 watt monoblokker.

Kan vel foresten kanskje hende at det er mer relevant å gjøre dette med en sub som jo vil drive det samme elementet bestandig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med Plus/Ultra, 900/1000w er noe jeg leste en gang, men det er en stund siden så det kan være at jeg husker feil.

En subwoofer er et lukket system, lasten er kjent, så derfor er det egentlig mest riktig å oppgi effekten ved elementets nominelle impedans. En stereoforsterker kan tilkobles mange forskjellige laster, og bør derfor oppgis nettopp til både 4 og 8ohm.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at forsterkerne er like eller ikke? På sidene til SVS står det ihverfall 1000 watt på Ultra og 900 watt på plus. Høres det ikke litt merkelig ut om de har oppgitt forskjellig effekt fordi ultraelementet har lavere impedans, om så er tilfelle?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at forsterkerne er like eller ikke? På sidene til SVS står det ihverfall 1000 watt på Ultra og 900 watt på plus. Høres det ikke litt merkelig ut om de har oppgitt forskjellig effekt fordi ultraelementet har lavere impedans, om så er tilfelle?
    Nei, de oppgir ikke impedansen. Men forsterkern leverer selvfølgelig mer i 3ohm enn 4ohm... Riktig detta.

EDIT: Min BW sub er oppgitt til 1000watt (på forsterker siden), om det er 4 eller 2 ohm vet jeg ikke, og er lite interresant, siden jeg vet at den er 1000watt på den konfigurasjonen den er satt til.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg har hørt, så skal hvis Plus være veldig nærme Ultra nå som de har nye elementer. Har lest litt tester fra Statene, å de jeg har lest mener det er mer "pudder" i de nye elementene, men mer viktig kanskje, de er enda mer musikalske.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt meg sub. Det ble SVS, men ikke PB12, men PB10. Jeg ble rimelig forskrekka da jeg så størrelsen på PB12. Den var jo helt sinnsyk. Så derfor gikk jeg for "lillebroren", og jeg angrer ikke et sekund. Den spiller helt vanvittig, og til den prisen. Har hørt mye forskjellig, men dette slår ut konkurenter som Sunfire, Velodyne osv. Klart at de nevnte subbene har høyre WAF, men pokker som SVSen spiller. Dette var morro!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

jeg bruker min pb12/2 til 90% film og etter det jeg har lest i tester-magasiner så får du ikke tak i så mye råere subb og den blir vel flere steder i statene sammenlignet med dd18 til en helt annen pris og det er vel noen velodyne eiere her inne som føler seg snytt når en sub i en helt annen prisklasse har samme kvaliteter menmen smaken er som baken,det som er sikkert er at svs får helt rå omtaler verden over og blir sammenlignet med konkurenter til 4-5 ganger prisen men jeg personlig har liten erfaring med sub og det er sikkert flere titals produsenter som lager bra subber

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegnsetting er en fin ting *andpusten*

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegnsetting er en fin ting *andpusten*
    Røykekondis?:-D
    Hehe, neida. Ble faktisk litt andpusten selv!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg bruker min pb12/2 til 90% film og etter det jeg har lest i tester-magasiner så får du ikke tak i så mye råere subb og den blir vel flere steder i statene sammenlignet med dd18 til en helt annen pris og det er vel noen velodyne eiere her inne som føler seg snytt når en sub i en helt annen prisklasse har samme kvaliteter menmen smaken er som baken,det som er sikkert er at svs får helt rå omtaler verden over og blir sammenlignet med konkurenter til 4-5 ganger prisen men jeg personlig har liten erfaring med sub og det er sikkert flere titals produsenter som lager bra subber
    Personlig synes jeg DD18 er hakket bedre enn Plus/2, men om det er verdt prisforskjellen er jeg i tvil om. For noen er selvfølgelig ikke pris et tema:wink: Slev kunne jeg godt tenkt meg DD18, men av økonomiske årsaker blir det Plus/2.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel aldri vært noen tvil om at SVS gir mest for pengene, og er kanskje det soleklare valget for de fleste til hjemmekino (så fremt man har plass og tolerange naboer). Når det er sagt så er dette forumet veldig gjennomsyret av SVS tilhengere, noe som har gjort fornuftige diskusjoner om alternativer ganske vanskelig til tider. På andre forum så leser man flere hundre sider opp og ned om hvor fornøyde entusiaster er med DD-serien.... DD-18 er referanse i Stereophile (!), og hele DD-serien generelt har utelukkende særdeles gode kritikker. Ulempen for de fleste er som nevnt ovenfor.......prisen.

Vurderer selv både SVS, Velodyne DD etc etc ettersom jeg er på jakt etter ny sub. Har hørt begge merker, men akter å prøve de på mitt eget oppsett først........når jeg får tid.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    .........Når det er sagt så er dette forumet veldig gjennomsyret av SVS tilhengere, noe som har gjort fornuftige diskusjoner om alternativer ganske vanskelig til tider...........
    Det er ikke prisen på Velodyne som avgjør mitt SUB-valg, men evnen til å levere musikk og film i all sin "dybde"

Når selv ex-Velodyne-eiende entusiaster velger å gå videre i "lyd-livet" med sin nye SVS...........så er det basert på erfaring.

Alt dette vet du allerede..........så selv om:
    "fornuftige diskusjoner om alternativer ganske vanskelig til tider.........."

må du innrømme at du liker slike diskusjons-utfordringer

Det er jo ikke så lenge til du skal opparbeide litt egen erfaring?, så vi bare følger med etterhvert...............

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bra sagt Flageborg.

Håkon liker å disktuerè, det er det ingen tvil om. Aktiv i de fleste heftige mål og meninger her inne, men det fører jo til mye mer interessant lesing også. Pluss at han begynner å få en del bra utstyr, så blir spennende å følge med videre i leiligheten hans og se hvordan han utvikler sine erfaringer med utstyr mange lengter etter. Blir spennende!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er ikke prisen på Velodyne som avgjør mitt SUB-valg, men evnen til å levere musikk og film i all sin "dybde"

Når selv ex-Velodyne-eiende entusiaster velger å gå videre i "lyd-livet" med sin nye SVS...........så er det basert på erfaring.
    Sant sant, Flageborg. Det er faktisk DET som har gjort at (selv jeg... ) har begynt å bli litt nysjerrig på SVS. Jeg har hørt SVS, og syntes størrelsen har gjort modellene 100% uaktuelle i min stue. Men om jeg klarer å temme en slik, og den viser seg å integreres perfekt i midt oppsett, så lurer jeg på om ikke lyden blir prioritert fremfor utseendet.... Har ikke fått den store aha opplevelsen av SVS (til musikk) enda, men så var nok heller ikke det/de oppsettet jeg hørte på like godt kalibrert slik som "dere" gjør det...
    Alt dette vet du allerede..........så selv om:
    "fornuftige diskusjoner om alternativer ganske vanskelig til tider.........."

må du innrømme at du liker slike diskusjons-utfordringer
    Joda, diskusjoner "fremprovoserer" ny lærdom, og regelrett tvinger fakta på bordet, så ja jeg må innrømme at jeg heller tar en god diskusjon, enn å ta til takke med det du selv kaller synsing. Vi er jo tross alt inne på et diskusjonsforum er vi ikke...
    Det er jo ikke så lenge til du skal opparbeide litt egen erfaring?, så vi bare følger med etterhvert...............
    Skal prøve litt forskjellig ja, så da får vi se. Litt OT: Bør man forresten ha en Behringer for å se hva en SVS er god for? Får svært begrenset plasseringsmuligheter med en SVS, og muligheten for en jevn frekvensgang da med disse hundehusene er vel som å vinne i lotto...

BTW, har du noen gang hørt en DD-18 som var skikkelig kalibrert og integrert, Flageborg?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •