SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne DD12 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 123
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har også sagt at du aldri har testet en mer musikalsk sub enn SVS PC-Ultra. Så kanskje folk kan slutte å bruke musikalske egenskaper som et argument MOT svs da en av landets fremste subwoofereksperter har erfart noe annet?

Jeg har ihvertfall både kjellerdyp jordskjelvbass og musikalske bassegenskaper i lange baner med min PC-Ultra, og har aldri vært inne på tanken om å bytte.

8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-Ultra er supermusikalsk, og jeg angrer enda på at jeg solgte den. Minuset ved den var at elementet bunnet med et vanvittig brak når volumet ble for høyt (film). Det skjer aldri med en servostyrt sub (som DD serien).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en supermusikalsk sub?! Skulle jeg egentlig likt å vite . Fine fagord, men hva pokker betyr det for den vanlige mannen i gata?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er kjapp nok til å "henge på" på de fleste typer musikk eksempelvis. At subben er treg er ikke så avslørende på filmbruk som ved integrering til musikk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så en sub er da supermusikalsk etter hva folk syns og oppfatter? Ikke noe spessielt med fasit med andre ord.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen fasitsvar innen lyd & bilde når det gjelder ører, øyne og meninger uansett da? :razz:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-Ultra er det vel svært få her som har erfaring med, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    For å opprettholde den aggressive tonen: Egentlig ikke!

Så over til det mer hyggelige svaralternativet: Det finnes allerede en offisiell SVS-tråd her på forumet, og ørten andre har postet meninger om SVS og det finnes flere tester som kan lastes ned fra f.eks. importøren til SVS. Det skulle da være meningsløst å måtte spørre etter enda flere synspunkter på SVS. Og flere av de som har testet SVS i Norge har Velodyne som sammenligningsgrunnlag.

Kjøp den Velodynen du likte. Tipper du alltid vil angre på at du ikke kjøpte den, dersom du kjøper SVS.
    Jeg har lest en del tråder angående SVS subbene her inne. De er greie de, men etter som jeg ser i alle tråder, så er det like mange meninger som det er svar :-? Man blir liksom aldri enige.

Enkelte i denne tråden "påstår" at SVS er det beste og spiller høyest. Mens andre heller til Velodyne..

Når dette er sagt og alt er lest, så er det vel bare en ting å gjøre. Hive seg i bilen til Arendal (1 times kjøring fra meg) og lytte til SVS subbene. Lurer på om jeg får hakeslepp av dem, som enkelte påstår! :smile:

Deretter dra ned på hifi senteret nok en gang for sammenlikning av SVS og Velodyne subben.. (Det er nemmlig en stund siden jeg har hørt DD subben)

Eller hva mener dere? Jeg synes dette har vært en intressang og spennede tråd, men mange innspill på godt å vondt :smile: Tydelig at man treffer en nerve hos enkelte når man setter disse to merkene opp mot hverandre! Men hva hadde vel ikke en tråd vært uten uenighet!

Vil bare takke alle for innspill og kommentarer! Skal love at jeg kommer med tilbakemelding etter jeg har hørt dem!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva er en supermusikalsk sub?! Skulle jeg egentlig likt å vite . Fine fagord, men hva pokker betyr det for den vanlige mannen i gata?
    et lite snev av egen fantasi og du er kommet langt på vei. Enten det, eller å sitte og vente på at noen forer deg med teskje. Fasit for beskrivelse av lyd ja, det hadde vært noe. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maarten: Høres ut som en god plan.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Jeg har lest en del tråder angående SVS subbene her inne. De er greie de, men etter som jeg ser i alle tråder, så er det like mange meninger som det er svar :-? Man blir liksom aldri enige.

Enkelte i denne tråden "påstår" at SVS er det beste og spiller høyest. Mens andre heller til Velodyne..

Når dette er sagt og alt er lest, så er det vel bare en ting å gjøre. Hive seg i bilen til Arendal (1 times kjøring fra meg) og lytte til SVS subbene. Lurer på om jeg får hakeslepp av dem, som enkelte påstår! :smile:

Deretter dra ned på hifi senteret nok en gang for sammenlikning av SVS og Velodyne subben.. (Det er nemmlig en stund siden jeg har hørt DD subben)

Eller hva mener dere? Jeg synes dette har vært en intressang og spennede tråd, men mange innspill på godt å vondt :smile: Tydelig at man treffer en nerve hos enkelte når man setter disse to merkene opp mot hverandre! Men hva hadde vel ikke en tråd vært uten uenighet!

Vil bare takke alle for innspill og kommentarer! Skal love at jeg kommer med tilbakemelding etter jeg har hørt dem!
    God tur...........:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    God tur...........:wink:
    Jo takk for det!! 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS bygger svært gode subwoofere. Så gode er de at enkelte løfter dem opp til "gudestatus" og tilber boksene. Siden hypen er så voldsom er også motreaksjonene voldsomme, og diskusjonene går selvsagt ganske friskt for seg. Ta på deg spamfilteret og la være å lese innleggene til de mest ekstreme (både de positive og de negative). Gjør du det vil du se at SVS fremdeles henger høyt på subwoofer-himmelen.

Det hele koker egentlig ned til ett punkt; har du plass til den digre boksen eller ikke. Har du det så kjøp, har du ikke finner du nok noe annet. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vurderer jeg enten REL eller Velodyne akkurat nå, da jeg trenger noen som er lett å integrere med høyttalerne mine. Hvis det stemmer det Alex og Gorm sier om PC Ultra kunne jo denne være spennende også, hadde de ikke vært for størrelsen.

Rel vet jeg låter enormt bra, spesielt hvis man legger litt kroner på bordet. Superstramt uten noe som helst pløsebass, og veldig enkelt å integrere med veldig mye av høyttalere på markedet. Favoritt blant mange musikk-entusiaster, og spiller perfekt nermest over hele frekvensområdet uten å være for ekstrem på noen spesielle områder.

Velodyne er størrelsemessig perfekt for en leilighet, spiller høyt og har store muligheter til kalibrering som gir et godt utgangspunkt for å tune det beste ut av anlegget. Jeg syntes dog de er priset litt høyt, men som med alt annet.... kvalitet koster.

Eventuelt kjøper jeg Focal sin nye sub. Har ikke hørt denne enda, men slik jeg forstår på de som har hørt den, tar den igjen de hz den ikke har på bunnen, oppover i frekvensene, og den skal være en utmerket sub til Focal Electra serien. Time will show.

For trådstarter er vel det beste å ta en lytterunde, kanskje hos noen forumedlemmer. Som tidligere nevnt, er det utrolig mange meninger om slike ting, så det beste er å stole på sine egne ører.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvis det stemmer det Alex og Gorm sier om PC Ultra kunne jo denne være spennende også, hadde de ikke vært for størrelsen.
    .......samt det faktum at den ikke er å få kjøpt. :???:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det hele koker egentlig ned til ett punkt; har du plass til den digre boksen eller ikke. Har du det så kjøp, har du ikke finner du nok noe annet. ;-)
    :razz: :razz: :razz: :razz:

Maarten; hva var det jeg sa.....

Takk skal du ha Gorm, her er vi hjertelig enige :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......samt det faktum at den ikke er å få kjøpt. :???:
    12.2 elementet lukket mye av ytelsesgapet mellom Ultra og Plus, 12.3 lukker det vistnok så godt som helt. Det kunne forresten være en interessant uhøytidelig test, 12.3 VS Ultra?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må bare få lov til å annbefale en pluss/2. jeg har alltid vært opptatt av rå og uforvrengt bass, pluss/2 er den første suben som har innfridd helt hos meg. har hørt så vidt på dd18 og den imponerte meg også, Men ikke prisen. bruk 45 dagers returen hvis du ikke blir fornøyd med en pluss/2.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne tråden har fått en fin vinkling, bare skittkastingen tok slutt. Bra folkens!

Jeg har vel hørt samtlige av SVS-subbene utenom Plus/4, og jeg har hørt DD18 og DD12, samt noen andre modeller av Velodyne. Det er meget bra subwoofere alle sammen, men som så mange andre synes jeg at prisdifferansen til Velodyne ble for brutal. Nå som jeg har fått to PB12-plus/2 til å spille så bra, ville jeg ikke byttet mot noe annet. Men det har tatt tid med integreringen, noe som kan være lettere med DD pga korreksjonssystemet.

At SVS ikke er musikalsk er en myte, men det er lettere å integrere en sub som ikke går så dypt, ergo er det lettere å få et godt resultat. Når andre subwoofere jeg har testet ikke går dypere enn 25 Hz vil man ikke få forstyrelser fra de lavere frekvensene, som kan bære de øvre på merkelige måter. Da vil det kanskje føles bedre, men da gir man samtidig avkall på de laveste frekvensene. Det blir mao et valg man tar.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-Ultra er supermusikalsk, og jeg angrer enda på at jeg solgte den. Minuset ved den var at elementet bunnet med et vanvittig brak når volumet ble for høyt (film). Det skjer aldri med en servostyrt sub (som DD serien).
    Jada, ingen tvil om at PC-Ultra er supermusikalsk, og at den går ekstremt dypt. Minuset er bare at den har en tendens til å bunne når den blir foret med kraftige salver dyp bass. Det skal sies at dette dog sjelden skjer før man virkelig lar den jobbe på spreng, men det skjer jo av og til.

Likevel - jeg har så langt (dessverre?), etter 17 mnd. med PC-Ultra aldri hatt gleden av å høre en sub (verken fra SVS eller andre) i min kino/stue som har vært så til de grader musikalsk som denne. En tube har sine klare kvalitative fordeler når det kommer til sømløs integrasjon, og dette gjelder ikke minst når vi snakker om området 40-14Hz (+/÷). Man føler - man kjenner, men man HØRER ikke at suben jobber når musikken flyter mot deg..... aaaahhhh...!

Jeg angrer jo selvfølgelig fortsatt at jeg ikke kjøpte to stykker når jeg først hadde sjansen... :-?

DD-serien har jeg fortsatt til gode å høre hjemme hos meg selv, men dette skal jeg kanskje få endret på kjapt...? Det er tross alt viktig å erfare forskjeller i eget oppsett - ikke etter til dels mislykkede seanser hos andre...? Jeg vil jo helst tro at Velodyne har fått til ett og annet... :wink:

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •