SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne DD12 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 123
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RS: Nå aner jeg ikke hvor gammel du er, men kan du forsøke å holde en saklig tone? På forhånd takk.

Tallene kommer fra målinger utført av avtalk, et forum som er eid av en Velodyne forhandler, så du kan være sikker på at de viser DD12 fra dens beste side.

DD subbene er på ingen måte dårlige. Men de er små lukkede konstruksjoner og kan derfor ikke konkurrere med en stor portet hva lydtrykk i de dype frekvensene angår. De er i mine øyne også altfor dyre sammenlignet med hva de leverer. Her i Danmark hvor jeg bor kan vi om importøren er i godt humør få kjøpe DD subber til ½ pris, og da begynner de å bli et reelt alternativ. Men morsomt nok hadde jeg en hjemme hos meg for litt siden for å lytte til Plusen. Han hadde først vært og lyttet til DD18 som han kunne få for 15-16K ny. Men etter å ha hørt Plusen var han slett ikke sikker om DD18en var verdt de 4-5000 kronene ekstra sammenlignet med en Plus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Manic Miner, hvilke subwoofere prøvde du før du fikk SVS?

Trådstarter, Velodyne kan visst skaffes ganske billig fra Dannmark. Det burde sjekkes i hvert fall.
    I løpet av 2-3 år var jeg igjenom

Cervin Vega LW12
    Audio Pro Blue Diamond
    Audio Pro Avantek Nine
    Audio Pro Ace Bass 2
    Infinity Kappa Sub

Og før du spør, jeg har prøvd Velodyne DD. Nærmere bestemt så har jeg prøvd PB10 vs DD18.

Det stemmer at Velodyne subber til tider kan kjøpes billig i Danmark. Den danske importøren finner du her www.vassagohifi.com

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en brukt DD15 tilsalgs på bruktbørsen til www.hifisentralen.no
    Sikkert masse god lyd for pengene...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Og før du spør, jeg har prøvd Velodyne DD. Nærmere bestemt så har jeg prøvd PB10 vs DD18.
    Interressant! hvilken av disse gikk av med seieren, og hva var "pros and cons"?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid noen som hevder at "Velodyne er bedre på musikk mens SVS er best på film". Det kan være fordi DD-serien er lettere å integrere korrekt, men dersom man bruker litt tid på SVS'en har disse mer å fare med. Det er nå min mening.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt spiller dere egentlig?!

EDIT: På meg virker det hele ut som en matcho greie. Dere tester subbens grenser, men jeg regner med dere så si aldri maxer de ellers. Det er liksom om å få det på papiret, skryte av det, thats it.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er alltid noen som hevder at "Velodyne er bedre på musikk mens SVS er best på film". Det kan være fordi DD-serien er lettere å integrere korrekt, men dersom man bruker litt tid på SVS'en har disse mer å fare med. Det er nå min mening.
    Er enig i det du skriver.
    -Hvis du i tillegg tar med størrelse og mulige plasseringer i rommet.
    -Betydelige prisforskjeller.

Har selv hatt pb-10 og Velo spl-1000II til test samtidig.
    Med nøyaktig samme oppsett.
    Pb-10 spilte ca.2-3 db høyere i de lave frekvensene.
    pb-10 gikk ca.3hz lavere i frekvensene.
    Velo var betydelig lettere og integrere særlig på musikk.
    Konklusjonen er pb-10 er jækla bra, men i mitt rom hadde jeg rett og slett ikke plass til den. Til pris/kvalitet er det et kjempekjøp.

Pb-10 vs dd-18 med "Manic Miner" tester har jeg ingen tro på blir objektiv.

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sunfire...

Ser du også er åpen for andre merker enn velodyne og svs..Hva med å titte litt på sunfire sub'ene? Har ikke annet enn godord å komme med om disse, med unntak av litt trafo støy når anlegget ikke spiller. Dog har jeg bare prøvd enn eldre sub, og etter det jeg har hørt skal ikke dette være et problem lengre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne er jo en lukket sub og derfor langt enklere å integrere enn en svs . I tillegg er den penere å se på og en god del mindre enn pb12/plus-2.
    Det er jo absolutt ingen tvil om at DD12 spiller dypt og høyt, men det koster.
    Svs er jo langt mer brutal og så koster den i tillegg 10K mindre så det er vel i hovedsak hvor stor mulighet du har til å eksprimentere med plassering og waf som bestemmer.
    Jeg har ihvertfall solgt min svs pb10isd og kommer til å bestille meg en audiovector k-sub super som er en lukket konstruksjon, det kommer til å fungere bedre i mitt oppsett.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp der ligger problemet. Du er ikke her for å hjelpe trådstarteren eller bidra med noe konstruktivt. Det eneste du har å komme med er surmaget kritikk av andres meninger. Om jeg skulle besvare dine spørsmål så ville heller ikke det bidra til noe positivt, men det ville kun føre til at tråden sporet ennå mere av.
    Ikke noe surmaget kritikk. Du må slutte å ta "kritikk" av SVS personlig. Skulle tro du var eneimportør. Poenget mitt er å avlive myten om at SVS er perfekt for alle.

Jeg vet ikke helt riktig hva du har i mot SVS, kanskje du som barn ble bitt av en? Mange av oss som har SVS subwoofere er langt i fra førstereisgutter på lydhavet, så når vi sier at SVS er gode subwoofere er det på grunnlag av solid erfaring. Jeg har også hatt mange mennesker hos meg for å lytte til SVS, så langt har alle blitt meget imponerte. På grunnlag av mine egne og andres erfaringer tør jeg derfor å anbefale SVS som et reelt alternativ.
    Jeg betviler ingens erfaring, men gang på gang det er snakk om subwoofere kommer det en og annen frelst SVS-disipel og forteller hvor HØYT SVS spiller, og derfor er de det åpenbare valget for trådstarter.

Sjelden er det spørsmål/interesse om størrelse på rommet, integrering med andre høyttalere, musikk/film smak/preferanser etc etc. Det er bare å kline inn en, helst 2 voldsome SVS så løser alle problemer seg.

Jeg vet at hvis jeg slenger ut en kommentar om at "REL Storm spiller ringer rundt hvem som helst av SVS subwoofere mht lydkvalitet og integrering". eller min selvbygg til 6-7000 spiller "ringer rundt hvem som helst av SVS". klarer du helt sikkert å kommentere det også uten å ha noe som helst erfaring med overnevnte produkter. Og allikevel forventer du at folk skal ta deg seriøst.

Siden du nå gidder å svare, så kan du kanskje gi meg link til testresultatene for Velodyne DD-12?

Jeg har forøvrig aldri sagt at SVS er dårlig, tvert i mot. Men det er merkverdig hvordan "erfarne brukere" slik du sier du er, klarer å avskrive produkter/forslag du aldri har prøvd.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du finner en brukt DD15 tilsalgs på bruktbørsen til www.hifisentralen.no
    Sikkert masse god lyd for pengene...
    Link? Jeg søkte på Velodyne/DD15/DD-15, men uten noen resultater... :-?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at Velodyne subber til tider kan kjøpes billig i Danmark. Den danske importøren finner du her www.vassagohifi.com
    Jeg sendte en mail til den danske importøren du nevner, om en pris på Velodyne DD-sub, men fikk kun et merkelig svar om at de ikke hadde de.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Link? Jeg søkte på Velodyne/DD15/DD-15, men uten noen resultater... :-?

Oi, min feil..
    Den er tydligvis solgt, har liggi der i flere dager nå...
    Godsaker forsvinner fort

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Interressant! hvilken av disse gikk av med seieren, og hva var "pros and cons"?
    I kategorien lyd pr. krone vant PB10, i kategorien lyd; DD18.

Ham som jeg var hos er en discofreak, så testen bestod ikke finlytting til akustisk musikk, men noen filmscener og alt i fra techno til disco. Rommet var 25m2 og lukket. Til film kunne begge to riste sofaen, og selv om DD18 kunne riste den noe hardere var ikke forskjellen så stor som man skulle tro. Til musikk gikk det mye på å spille høyt og tight, og der kunne ikke PB10en følge med. Den traff limiteren og ble stående og hoste mens DD18 dunket disco så det svei i ørene.

Jeg har ikke hørt med ham ennå, men til høsten når været på nytt blir dårligt kunne det vært gøy med en rematch med DD18 vs Plus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Er enig i det du skriver.
    -Hvis du i tillegg tar med størrelse og mulige plasseringer i rommet.
    -Betydelige prisforskjeller.

Har selv hatt pb-10 og Velo spl-1000II til test samtidig.
    Med nøyaktig samme oppsett.
    Pb-10 spilte ca.2-3 db høyere i de lave frekvensene.
    pb-10 gikk ca.3hz lavere i frekvensene.
    Velo var betydelig lettere og integrere særlig på musikk.
    Konklusjonen er pb-10 er jækla bra, men i mitt rom hadde jeg rett og slett ikke plass til den. Til pris/kvalitet er det et kjempekjøp.

Pb-10 vs dd-18 med "Manic Miner" tester har jeg ingen tro på blir objektiv.
    Hva nøyaktig er "de lave frekvensene"?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon, du har allerede en gang sagt at ditt eget selvbygg spiller langt bedre enn en SVS. Så jeg må nesten spørre deg hvilke SVSer det er du har hørt?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon, du har allerede en gang sagt at ditt eget selvbygg spiller langt bedre enn en SVS. Så jeg må nesten spørre deg hvilke SVSer det er du har hørt?
    Just my point. Du snakker over din kunnskap. Uten å ane noe om min selvbygg setter du spørsmålstegn med at noe overhode KAN låte bedre enn SVS. Legg merke til at jeg skrev "dersom jeg slenger ut en kommentar om at min selvbygg....." Jeg skrev ikke at den gjør det, og allikevel begynner du å etterspørre mitt erfaringsgrunnlag og forsvare SVS igjen.

Det er merkelig at med en gang noen begynner å snakke om noe de syntes er bedre enn SVS stilles det spørsmål ved følgende:

1. Hva har du sammenlignet med? Forklar hva du gjorde... (noe må være rart, det finnes da ikke noe bedre enn SVS)

2. Hvor mye erfaring har du? (må være veldig begrenset, vi vet best)

3. Du klarer nok ikke å plassere din subwoofer riktig (hos meg fungerer det bedre enn alt annet)

4. Andre subwoofere låter ikke så bra hos meg (selvfølgelig hadde de optimale fohold her)

etc etc. Jeg har full forståelse for at mange syntes SVS er himmelen, men dersom man hevder SVS er best til alt (selv i prisklassen) når man kun har erfaring på et fåtall av andre subwoofere, er man i bestefall naiv.

Kan godt være jeg sitter med en SVS selv en gang, men da fullstendig klar over at det finnes mye annet snacks på markedet også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har aldri hørt en SVS? Det forklarer en del. Prøv å se om du kan få deg en lytterunde hos noen på forumet.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva nøyaktig er "de lave frekvensene"?
    Under 18hz

Skulle beholdt måleresultatene på pb-10, men skal se om jeg kan få låne en til ny test

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har aldri hørt en SVS? Det forklarer en del. Prøv å se om du kan få deg en lytterunde hos noen på forumet.
    Når sa jeg at jeg aldri har hørt en?

Jeg skjønner at du har litt vanskligheter med å forstå hva jeg skriver, men jeg trodde virkelig det skulle være lett å forstå for en person som innhar den utrolige egenskapen i å fortelle hvordan en høyttaler låter ved å se på et bilde av den og lese av spesifikasjonene.... Det er jo nærmest en 6.sans du har der.... utrolig.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •