B&W DM604 S3 vs KLIPSCH RF-82!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM604 S3 vs KLIPSCH RF-82!

Desse 2 ligger på omtrent i samme prisklasse, hvilken vil spille BEST som front-høyttalere i en hjemmekino på 20-25 kvm eller i en hjemmekino generellt?
    Mange sier at Klipsch er hjemmekino kongen og mange skryter av B&W 600 serien i hjemmekino..Hvilken vil spille best med mest trykk og spille HØYT??
    Design og hvordan det spiller til musikk spiller ingen rolle..dette er spørsmål om hvilken av de 2 som er den beste som FRONTER i en hjemmekino!?!
    IKKE kom med forslag på andre høyttalere, dette er en duell ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hørt masse Klipsch og B&W gjennom årene. Klipsch er iallfall den som leverer høyest dynamikk og morofaktor. Er vel også den som spiller høyest av de to kandidatene du nevner. Har også hørt 604 S3 mange ganger hos venner og på demoer. Har RF-7 og RF-5 selv, og deres styrke er absolutt evnen til å spille høyt med liten grad av forvrenging, dynamikk og evnen til å engasjere. Dem egner seg særdeles godt til hjemmekino! B&W hjemmekino blir noe snillere og tammere selv om dem yter godt dem også Men det blir slik jeg ser en mer koselig hjemmekino som også har meget gode musikalske egenskaper.

604'ene er også mer tungdreven enn rf-82.

Gå for Klipsch! U will not regret! Har Klipsch selv

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du se å få deg klipsch snart! Når har du gått og vurdert lenge nok ;-)
    Kjøp dem, spill dem inn, og bli verdens lykligste kar! Henter mine til fredag...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..ja det ser ut som det blir det ass bare økonomien som ikkje er så altfor bra men får bare drite i det å bestille

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da er du ikke aleine... Kom til bilen min igårkveld, og da hadde noen snørrunger knust bakruta min :-| Men, vi kjøper nå, og betaler kreditten når skattepenga kommer

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er uten tvil min favoritt til hjemmekino!
    Til musikk er det en veldig smaksak...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    B&W hjemmekino blir noe snillere og tammere...
    Da har du hørt B&W på masse forskjellig elektronikk? :razz:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk er det vel mere live-lyd en studio-lyd...
    Så er spørsmålet... Hva er best: Å være på konsert, eller sitte i et studio?
    Jeg ville nå uten tvil ha vært på konserten. Ergo, jeg liker Klipsch!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også liker Klipsch, synes det er kjempe høy morofaktor. Men så er det noe med B&W da..?:wink: Det at du ikke kan klare å skape samme om ikke bedre følelse med B&W, har jeg mine tvil om. Da har du hørt svært få B&W høytalere på god elektronikk.

Tenker ikke nødvendigvis på 604 nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Da har du hørt B&W på masse forskjellig elektronikk? :razz:
    Hei!

Ja, jeg har hørt 604'ene på Thule, Tact, Rotel, Harman Kardon, NAD og Denon Dette gjelder både forsterkere og signalkilder!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme feelingen ang B&W som deg kid. Men du må gå etter hva du synes låter best. Til hjemmekino/konserter/live dvd kommer jeg nok aldri til å gå vekk fra Klipsch. Etter min mening låter dem også mye bedre enn mye annet på de musikksjangrene jeg lytter til; trance, jazz, blues, hip hop etc.

Men jeg har også lovet meg selv at jeg skal ha meg B&W i et rent stereo oppsett med tiden. Det er noe eget ved å eie både Klipsch og B&W Jeg simpelthen elsker dem begge, bare til forskjellig bruk grunnet forskjellig egenskaper!

For meg er det ikke bare en høyttaler, men et møbel, en ting med sin egen personlighet og sjarm Man kan si hva man vil, men de to merkene har jeg blitt utrolig glad i med tiden grunnet utrolig god ytelse, og ikke minst utrolig høy eierglede og mange virkelig gode stunder foran dem Ikke minst, man vet nøyaktig hva man får, og jeg har bare hatt utrolig god erfaring med dem begge!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604 er jo heller ikke akkuratt den lydmessige beste i 600 serien. 603s3 og 601s3 er mine favoritter rent lydmessig i den serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel smakssak og kommer an på hvor stort rom man har. Jeg personlig synes 604S3 er den høyttaleren som låter best

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    604 er jo heller ikke akkuratt den lydmessige beste i 600 serien.
    På hvilke grunnlag? Har du testet dem opp mot dine Oberon? Jeg fatter ikke hva som kan låte bedre i 603 S3 kontra 604 S3?

Isåfall må det være rom-avhengi, da mange sliter å få "store" høytalere som krever mye plass til å spille bra i små rom.. Bare spør, mine kommentarer er basert på hva mitt øre hører, og ikke hvilken konstruksjon som måtte være best på papiret.:wink:

Jeg opplever 604 som mer engasjerende, mye mer fylde, punch og pondus i bassen kontra 603. I små rom har jeg opplevd at mindre høytalere spiller "penere", men ikke at dem er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for avgjørelse, skal kjøpe en av høyttalerne på onsdag!!
    Hvilken skal jeg velge? Det blir samme pris, hvilken hadde dere valgt???!! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604!!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Klipsch du.. Har selv hatt S3 , men Klipsch er mer gøy i kinoen, på musikk så er det som sagt en smaks sak.. RF-82 skal være mere musikalsk en sine forgjengere da, vet ikke hva det skal bety.. sitter selv å venter på RF-82, Klipsch er lettdrevent så du trenger ikke power i det hele tatt, på en annen side er de kanskje vanskeligere å matche med annet utstyr en det S3 er..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604! En høyttaler du mye mer kan slå deg til ro med, også om musikksmaken skulle endres med tiden!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spar til rf5, vistnok en bedre musikkformidler, som GRUSER 604 på dynamikk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    På hvilke grunnlag? Har du testet dem opp mot dine Oberon? Jeg fatter ikke hva som kan låte bedre i 603 S3 kontra 604 S3?

Isåfall må det være rom-avhengi, da mange sliter å få "store" høytalere som krever mye plass til å spille bra i små rom.. Bare spør, mine kommentarer er basert på hva mitt øre hører, og ikke hvilken konstruksjon som måtte være best på papiret.:wink:

Jeg opplever 604 som mer engasjerende, mye mer fylde, punch og pondus i bassen kontra 603. I små rom har jeg opplevd at mindre høytalere spiller "penere", men ikke at dem er bedre.
    Tenker svært lite på den dypeste bassen når jeg er ute å sjekker ut høyttalere. Men jeg syns 603 har langt bedre mellomtone register, samt er mer sammenhengende i det frekvensområdet den takler. Men 604 er en kjempe høytaller som spiller langt høyere, men i mine ører spiller de ikke bedre. S3 ble dog LANGT bedre på 604 modellen enn de foregående, men fortsatt er ikke dette min favoritt.

Og ja, jeg er av de som "vet" de krever ekstremt med strøm! Men oberton er ikke løsningen på alt (veldig mange som har fått det for seg her på forumet...). Har selv Oberton på mine 703, låter langt tøffere med Parasound A21 (skal dog få inn en P3 igjen snart, ble litt med rocknroll over obertonene da.. Men ikke så morro som med A21). Men IcePower er fortsatt mye bra for penga da.

Men smaken er som baken! . 604 trenger ikke spess mer enn 100-150watt, bare de er av den strømsterke sorten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •