Dynavoice M-65 vs Dali Concept 6!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65 vs Dali Concept 6!

Hvilken er best? Enkelt å greit..er ett spørsmål som EKSTREMT mange som er ute etter nye budskjett fronthøyttalere får bruk for!
    Aldri hørt om Dynavoice før jeg leste testen på Lyd & Bilde der dem fikk veldig god kritikk og til prisen av 2500 kr!!

Hva er den beste høyttaleren av desse 2?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nesten ørene dine bestemme..

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har sjølv concept 6, og kan trykt anbefale den videre, så eg hadde kjøpt concept`en, for da veit eg kva eg får. Dynavoice er sikker ein god høytaler til prisen, men det er begrensa kva du sår for 2500kr. det er no vertfall min meining.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ebox har et par M65 modeller til rett over 1700,-
    kanskje det gjør valget enklere?

Runar

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke disse Dynavoicene er noe å kjimse av, Lyd&Bildes journalist virket rimelig imponert...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste også siste nummer av LydogBilde og synes det han skrev var veldig overbevisende, var veldig lyst på M65 selv. Det eneste som er så synd er at en må til sverige for og få hørt på dem, eller er det noen andre som veit noe sted de selges i norge bortsett fra nettbutikk?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datakjeden
    Bergen
    Mandag - Fredag: 10:00-20:00 Lørdag:
    10:00-18:00 Datakjeden
    Tromsø
    Mandag - Fredag: 09:00-17:00 Lørdag:
    10:00-14:00Datakjeden
    Oslo
    Mandag - Fredag: 10:00-18:00 Lørdag:
    10:00-18:00 Datakjeden
    Tønsberg
    Mandag - Fredag: 10:00-17:00 Lørdag:
    10:00-15:00Datakjeden
    Stavanger
    10:00-16:00Datakjeden
    Trondheim
    Mandag - Fredag: 09:00-18:00 Torsdag:
    09:00-19:00Lørdag:
    10:00-18:00Datakjeden
    Stovner
    09:00-18:00

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M-65 får du for under 2000 svenske. Bla. Fynda som ligger litt nedenfor Göteborg sender vel disse til Norge. Skulle tro man slapp billig unna, med tanke på kursen også.

Concept 6 gir mye for pengene, men igjen, mye annet snæcks på markedet også. Dynavoice synes jeg virker litt mer spennende, dersom man er litt eventyrlysten :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Datakjeden
    Må ikke dem bestille M-65 hvis man skal ha? :???:

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-65 har fått mye positive tilbakemeldinger av de svenske forbrukerne. Tror snitte lå på rundt 8,5 av 10 mulige. Hvordan tror dere M-65 spiller sammenlignet med M-85? De har jo nesten helt samme spesifikasjoner (250 W, 93db, 25Hz-32kHZ). Til og med de fysiske dimensjonene er nesten helt lik.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og bilde...

Karakterskalaen i Lyd og Bilde er på det beste litt tvilsom. Ikke bare benytter de en karakterskal fra 1-10 uansett pris, så vurderingen av Dynavoice høyttalerene reflekterer vel kun over hva du kan få i det prissjiktet. En annen ting med lyd og bilde er at de ikke bruker referanseutstyr til å teste nytt utstyr, i testene går det jo klart frem at de vilkårlig kobler utstyr de har inne til test opp med hverandre. Så når de bruker det de har for hånden - utstyr de knapt kjenner - til å teste annet utstyr er det hele litt tvilsomt.

Ting som taler for Dali Concept 6 (i mine øyne)

- Du slipper porto og pallfrakt fra netthandlene, de er store og tunge og sendes ikke per post. Her sparer du minst difereansen til Concept 6
    - Hifiklubben gir bedre garantivilkår og bedre sikkerhet enn et nettkjøp. Pluss 6mnd ekstra garanti ved innmelding i klubben.
    - Det er dessuten også lettere å få rettet opp i evt. feil om du kjper hos HFK. Der slipper du å sende inn høyttalerene igjen, via posten\tollpost\dhl. Du får også "kvalifisert" hjelp over disk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Ting som taler for Dali Concept 6 (i mine øyne)

- Du slipper porto og pallfrakt fra netthandlene, de er store og tunge og sendes ikke per post. Her sparer du minst difereansen til Concept 6
    - Hifiklubben gir bedre garantivilkår og bedre sikkerhet enn et nettkjøp. Pluss 6mnd ekstra garanti ved innmelding i klubben.
    - Det er dessuten også lettere å få rettet opp i evt. feil om du kjper hos HFK. Der slipper du å sende inn høyttalerene igjen, via posten\tollpost\dhl. Du får også "kvalifisert" hjelp over disk.
    Var et par heftige påstander her som jeg ikke er sikker på at du har dekning for. Hvordan vet du at HIFIklubben har bedre garantivilkår og at det er lettere å rette opp feil om du kjøper hos HFK? For en del av oss her ute "på landet" må vi uansett forholde oss til at vi må få det sendt i posten eller på annen måte. Og at folk har bare positive opplevelser med HFK er jeg heller ikke sikker på. Har selv handlet både hos div. nettbutikker og hos HFK, og kan egentlig ikke si at jeg har fått dårligere service den ene eller andre plasse. Det jeg har opplevd av løftebrudd og inkompetanse har jeg stort sett opplevd på de lokale elkjøp og expert butikkene, men ofte har jeg ikke noe alternativ hvis jeg ikke skal kjøre på timevis for å komme til ei ordentlig sjappe.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt uenig med påstanden jeg også.. samtidig som HiFi klubben likevel ikke sitter på noe delelager. Jeg har opplevd god service både hos Norske og Svenske nettbutikker, der dem faktisk dekker fraktkostnader ved garantifeil. Har så langt bare hatt god erfaring med HiFi klubben også, men har hørt maange som har opplevd dårlige ting ved HFK(Man må gjerne ha god toldmodighet for å bli happy med dem).

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv ikke et godt forhold til HFK, og prøver på ingen måte å glorifisere de. Påstanden min er dog at det er lettere å forholde seg til en forhandler over disk når man skal handle ting i den vektklassen. Men, man kan selvfølgelig kjøpe Dynavoice over disk også, så det argumentet faller igjennom.
    Uansett er det vel ørene som bestemmer, således burde han jo helst høre begge før han tar et valg. Men det finnes flere høyttalere i det prissegmentet også.

Et spm. Er ikke dynavoice fra samme produsent som Proson? Det har jo vært plenty med rykter i den retningen, er det n oen som vet noe konkret?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stor sannsynlighet for at de er bygd på samme fabrikk, men det er ikke sikkert at det er samme oppdragsgiver for det. XTZ er vel også et merke som kommer fra noenlunde samme sted regner jeg med. Har også bare hørt rykter angående dette, vet ikke sikkert.

Når det gjelder Dynavoice høyttelerne , så kjenner jeg en som både har F-6 og M-65, og han er fornøyd med begge parene. Han har også åpnet dem, og skryter av byggekvaliteten, sammenlignet med andre høyttalere. I tillegg er delefilter og element av bra standard også. Tror nok at man får mye igjen for pengene. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fynda.se

Apropos Fynda så sender de ikke til norge, men til nærmeste svenske postkontor. Men til gjengjeld så sender dem fraktfritt til svenske posten. Skal selv bestille m65 serien, når jeg bare får feriepenger :-P . 3300 med kabler og stativer for hele pakken kontra 3500 for kun dali fronter. Jeg falt i alle fall for fristelsen. Så det blir harrytur når lønninga kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svensk service.

jeg har ved mange anledinger handlet både med fynda.se å fyndborsen å servisen er ikke til å klage på. en gang sende fyndborsen feil høytalerstativ til meg å da fikk jeg beholde di jeg fikk feil pluss at di sendte ett par nye å to ganger har jeg hadd feil med ett element. da sendte di bare nytt med en gang så jeg fikksett det selv. så jeg har bare meget gode ting å si om di to plassene

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interssant diskusjon dette med bra innspill.Har veldig lyst til og teste Dynavoice jeg også.Hvilken butikk i norge er billigst? Har bare sett komplett.no sine priser.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Jeg kjøpte M-85 før jul hos PCutsyr.no. Da kostet de 2200.
    Idag ligger de på 3450... Dynavoice har fått mye skryt, og de har noen latterlige priser. Selv er jeg kjempefornøyd. Men at man kan lage to stk.
    høytalere i kina som tilsammen veier 60 kg.. for så og sende de til Norge..
    Og selge de for 2600 inkludert frakt ???? Forstår det ikke.
    Men M-85 kostet ikke mere før jul hos PCUTSTYR.NO

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •