Micropods eller VM1??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Micropods eller VM1??

Hei
    Jeg skal bygge anlegg, og klarer ikke bestemme meg for hvilke høyttalere jeg skal kjøpe.
    Drømmen er 5 B&W VM-1 eller 4 minipods og cinepod, men det har jeg ikke råd til uansett. De reelle alternativene mine er som følger:

1. 5 micropods + microbass fra podspeakers til ca 5000,-. Da beholder jeg de to gamle høyttalerne mine til musikk og bruker 5.1 til film. De vil etterhvert bli byttet ut, par etter par med minipods. (bilde 1)

2. 2 micropods + microbass bak og en VM-1 i midten framme til ca 4750,- og da bruke mine gamle som fronthøyttalere til jeg får spart opp til å fylle på med et par VM-1 framme og etterhvert et par VM-1 bak. (bilde 2 er av 5.1 settet i VM-1)

3. Spare pengene og vente til jeg har råd til 3 VM-1 +bass, ca 7500,-. Bruker da mine gamle foran til jeg får råd til vm-1 foran også.

Jeg heller litt mot alternativ 1 ettersom det blir en konsekventhet, de er så pene, jeg har mulighet til å selge som sett og hvis jeg ikke selger dem kan jeg bruke dem på soverommet når de er byttet ut i stua. Men vil det bli et mye dårligere alternativ enn de andre, så er ikke det så moro. Hva tror dere?

Resten av anlegget mitt er forøvrig en NAD T524 dvd-spiller, Denon AVR-1802 receiver og Wharfedale 306 85w høyttalere med 8" basselement. Skulle forresten ønske jeg hadde råd til noen av de tøffe anleggene til de store gutta her.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke sett på produkter fra andre enn hifi-klubben?

Hadde jeg vært student på trangt budsjett ville jeg ihvertfall ha myst litt på dynavoice modellene som det har blitt skrytt så fælt av i det siste. De er veldig billige, gir bra lyd for penga og er forholdsvis store.
    Også får du kanskje mere penger til andre poster på budsjettet :-P

Men det er helt klart veldig fornuftig av deg å velge små høyttalere da hver enkelt komponent er mere påkostet og ordentlige kabinetter.
    Men en minimonitor er langt å fortrekke fremfor design alternativene som de selger hos hifiklubben.
    Jeg har ikke hørt VM serien, men jeg har hørt pod speakers et par ganger; og i mine ører så finnes det så utrolig mange bedre alternativer ;-)

A

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Du har ikke sett på produkter fra andre enn hifi-klubben?

Hadde jeg vært student på trangt budsjett ville jeg ihvertfall ha myst litt på dynavoice modellene som det har blitt skrytt så fælt av i det siste. De er veldig billige, gir bra lyd for penga og er forholdsvis store.
    Også får du kanskje mere penger til andre poster på budsjettet :-P
    Joa, jeg har sett på endel andre produkter enn disse, hos endel andre leverandører. Jeg så på Pioneer S-VLF3, men da disse ble totalslaktet av Snickers-IS, så sluttet det å være et alternativ. Jeg har sett på endel små kassehøyttalere, ikke ulike de dynavoicene, og framme er ikke det et problem, men bak fungerer det ikke i forhold til stua vår. Jeg så på KEF KHT 5005 også, men de var jo bare waay out of my league prismessig. I allefall som pakke. Har ikke funnet noen som selger dem separat. Da blir det som beskrevet over med VM1. De som faktisk er et aktuelle, eller som i alle fall ikke er uaktuelle er JBL SCS 260.5. Dilemmaet mitt er om vel om jeg skal kjøpe noen litt dyrere par for par fremfor å kjøpe en 5.1-pakke jeg har råd til med en gang. :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •