For pinglete forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question For pinglete forsterker?

Sitter med en Denon AVR 1906 receiver og tenker på å kjøpe dynavoice høytalere...

Hva mener dere om feks Dynavoice M65, Dynavoice C-6 og Dynavoice S-6. Er receivern min for pinglete til å drive de? Er litt drit å kjøpe noe også får jeg ikke kjørt det tilfredsstillende. Evt kan jeg jo kjøpe Dynavoice F-6, Dynavoice C-4 og Dynavoice S-4 som er mer lettdrevne høytalere.

Trenger virkelig noe feedback her.. :wink:

http://www.dynavoice.se/index.php3?menuid=1

Kemb0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1906 vil ikke ha sjans til å drive de høyttalerne tilstrekkelig, beklager å måtte si det. Du må desverre opp en klasse eller to

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ganske høy følsomhet på 65erne, og Denonen er 80w i 8 Ohm, så jeg trur du vil få grei med lyd med 1905.
    I tilfelle du etterhvert merker at det er litt lite, er det jo bare å fylle etter med en brukt effektforsterker når økonomien tilsier det. F.eks en Nad eller litt eldre Rotel, som ofte går for 2000-2500,-

Edit: Trøtt som fy. Har gått i stereomodus
    Må nok ha mere krefter til det første alt.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Er jo ganske høy følsomhet på 65erne, og Denonen er 80w i 8 Ohm, så jeg trur du vil få grei med lyd med 1905.
    I tilfelle du etterhvert merker at det er litt lite, er det jo bare å fylle etter med en brukt effektforsterker når økonomien tilsier det. F.eks en Nad eller litt eldre Rotel, som ofte går for 2000-2500,-
    Enig i dette-... Det vil nok fungere helt greit. Men etterhvert kan du jo bare spe på med et effekt trinn på frontene, da vil jo dette avlaste recieveren så du får bedre lyd hele veien rundt

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følsomheten er høy på CV også, men du trenger fortsatt en kraftig forsterker for å drive dem godt.

Bruk mer penger på forsterker og litt mindre på høyttalere, så kommer du lengre.

Eller kjøp mer lettdrevne høyttalere, for eks. Cabasse.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke Denon kjent for å være spesielt strømsterke, de har fin lyd og masse muligheter, men strømsterke.. nehh. Ihvertfall ikke de minste surround reciverene. Tror nok ikke at du skal hive veldig mye tungt på den, kjøp heller skikkelige effekt Amp'er så går alt så mye bedre.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ikke skyt meg for jeg har ikke lest alle innleggende, men Høytalere med høy følsomhetsfaktor, som f.eks. Klipsch som jeg kjenner godt (92dB/1W) så skulle man jo tro at en 10W forsterker ville være mer enn nok.

Det er nok ikke så enkelt.
    Membranene (til bassene) må kontrolleres med "jernhhånd", dvs gi de en strømsterk forsterker som kan gi 200W og de spiller himmelsk.

Dytt på en "elkjøp" (blir jeg skutt nå ?) forsterker på 50W og det låter antagelig akkurat passe (les skarpt i svingende pga. manglende kontroll).

Ikke la dere lure av lettdrevdre HT (mht. følsomhet), det er vel det jeg prøver å formidle...

ALLTID kraftigst mulig forsterker (så slipper du klipping, defekte diskanter, slapp Bass..)

/L

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere?

Hei..

Det er høyttalerene som bestemmer hvordan lyden skal være. Høy følsomhet og stabil impedanse er en viktig faktor i denne sammenhengen.
    Med en effekt på 80W pr kanal så kan du kjøpe høyttalere som har en følsomhet på over 90db, og impedanse som ikke dropper under 3 ohm, så vil du få mye å bra lyd.
    Jeg har Audiovektor MI3 på en rørforsterker på 2x22W. Skulle ikke tro det var mulig med så mye og kontrollert lyd fra en "lav effekt" forsterker. Kan vel egentlig ikke sammenligne transistor og rør på den måten, men det er en veiledning.

Eksempel:
    25W på høyttalere med 92db, vil spille høyere en, 100w på høyttaler med 86db følsomhet

Lykke til!
    BJB

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.myhometheater.homestead.c...alculator.html
    Her kan du regne ut hvor høyt det vil lyde.
    Mulig at Kemb0 allerede har bestemt seg for høytalere, men ville bare ta med en ting. Dersom du satser på et 5 kanals oppsett så kan du jo alltids ta i bruk de 2 ekstra (ubrukte) utgangene på din 1906 slik at du biwire frontene med disse.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Dersom du satser på et 5 kanals oppsett så kan du jo alltids ta i bruk de 2 ekstra (ubrukte) utgangene på din 1906 slik at du biwire frontene med disse.
    Du mener vel bi-ampe:-D

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt........Roter alltid med de to :-)

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en receiver på 80 denon-watt vil du nok få litt problemer med å utnytte doble åtte-tommere til sitt fulle. Du vil ha mye å gå på. Men hvis du har senere oppgradering av forsterkeri i tankene så er det nok en god investering. Det er i alle fall 100% sikkert at Denonen ikke vil kunne utnytte det fulle potensialet i høyttalerne.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Følsomheten er høy på CV også, men du trenger fortsatt en kraftig forsterker for å drive dem godt.

Bruk mer penger på forsterker og litt mindre på høyttalere, så kommer du lengre.

Eller kjøp mer lettdrevne høyttalere, for eks. Cabasse.
    Der er det jo ofte snakk om 4x15" som mange ganger krever større kontoll en 4x8" f.eks

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1906 vil ikke ha nubbesjans til å drive det der. Men kjøp for all del de høytalerne - men spe på med et effekttrinn så fort du kan! Du vil selvsagt få lyd, men ganske kjedelig og tilnermet bassløs.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på litt her :-P hvilken reciever er bra for å få et bra utbytte av høytalerene?

Vil F6 være et bedre valg med 1906?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •