SVS PB10-ISD vs NSD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB10-ISD vs NSD

Noen som vet hva de konkrete forskellene på den nye og "gamle" modellen er?

Sp vidt jeg forstår dreier der seg om nytt element og ny design (etter mail fra l-sound) men vil det være noen forskjell i ytelse og lyd på disse modellene?

Kjedelig å ha en pb10-isd hvos nsd utgaven er bedre...

Anyone?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge mail fra lsound, er det ingen ytelsesforskjell. Hvorvidt dette stemmer, aner jeg ikke.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått høre det samme, men savner litt mer informasjon om hva forskjellene egentlig er..

Men var din mail fra l-sound et svar på et spørsmål fra deg, eller er du på en priortert mailingliste? For jeg har ikke fått noe mail om nsd utgaven lissom...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål jeg stilte før jeg kjøpte min ISD:wink:
    Beskjeden jeg fikk hørtes ut som gjaldt for alle endringer fra isd til nsd. Også Plus/2 modellen. Noen kan gjerne dokumentere dette, slik jeg tolket det...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Fornøyd med din pb10?

Godt fornøyd med min, men rommet mitt gir meg en dårlig respons.

Men utover det rister det godt når jeg ser på film, så jeg klager ikke.. Men skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg til å flytte å kjøpe en pb12 plus/2.... sikle....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var fornøyd blir vel det rette ordet:wink:
    Den ble sendt avgårde igjen allerede i dag, valget ble enten å kjøpe en PB10 til i mitt rom, eller selge igjen, og oppgradere fronthøytalere noen hakk, deretter gå rett på en Plus/2.

Så det ble salg:wink:

Men tiden jeg fikk med SVS, var herlig og morsom. Synes den var altfor stor til å være en 10", men så leverer den jo varene sine på film så det holder. Slet litt med å få den til å spille ordentlig til musikk, men mye hadde nok hjelpt med en uke ekstra i rommet, med både kalibreringer og flere plasseringsmuligheter. Regner med neste eier blir overlykkelig. Jeg kommer helt klart til å gå tilbake til SVS igjen!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min opplevelse var at den trengte noe innspillingstid, men det kan nok variere fra øre til øre...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ferdig innspilt, men la ikke så altfor mange timer i kalibrering etter en lytteseanse på 800-serien til B&W + litt annet snæcks. Så som sagt, nå blir det fronter først, deretter hjemmekino. (Man kan ikke få til alt samtidig, selvom jeg gjerne ville fått det til)

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Jeg

har ikke fått svar fra lsound, lurer på hvorfor egentlig..... :-?

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk en splitter ny svs pb10-nsd fra Lsound i går, så nå kjører jeg 2 stk svs pb10-nsd og en isd, jeg hører ingen forskjell på dem bare så det er sagt.

Og jeg sendte mail der jeg spurte om ytelse og mulighet for og bytte element,

Her er svaret jeg fikk:
    --------------------------------------------------------------------------
    Da PB10-NSD fungerer helt likt som PB10-ISD vil det på ingen måte være noe forskjeller med bruk av to i samme oppsett. Utseendet er 100% likt fortsatt. SVS lager nå sine egne elementer og dermed måtte de komme med et nytt design.

NSD elementet passer dessverre ikke til ISD kabinettet så vi kan ikke tilby oppgradering til NSD… men, det ville ikke vært en oppgradering av ytelse da ISD og NSD yter likt.
    ------------------------------------------------------------------------

Og til dere som er i tvil, 2stk svs er mye mye mye bedre enn en

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig.. Utseendet er fremdeles 100% likt, men det er ny design, og isd elementet passer ikke i den nye nsd kassen.. (eller omvendt)

Utseendet er da heeeelt likt.. Jadda..

Men tror at de spiller rimelig likt, hvertfall er det ennå ingen indikasjoner på det motsatte!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilnærma likt svar. Hørtes litt rart ut at det skal yte hundre prosent identisk, når elementene bytter produsent, og dem ikke går omhverandre i kassene, mens designet/konstruksjonen skal være helt lik. Men dem vet vel hva dem snakker om:wink:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer PB10-nsd. Men det er nesten slik at jeg ville ha fåretrukket å kjøpe 10-isd isteden. Det elementet er godt kjent og det er drøssevis av referanser her (gode sådane ), men det er få som har det nye elementet.

Slik som en annen sa: Det lukter kostnad-besparelser lang vei, håper dette ikke har gått utover elementet, og at det nye elementet yter like bra som det gamle. Selv om jeg nesten er i tvil :???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at SVS vil ha det på ryktet sitt, men man vet jo aldri. Kostnadsbesparelser er helt ok for oss kjøpere, så sant det ikke går på bekostning av kvalitet/ytelse. Hadde vært morsomt om noen skikkelige høytalerkonstruktører hadde tatt en grundig sjekk av ISD vs NSD.

Foreløpig velger jeg jo å tro på hva lsound og svs sier, ingen ytelsesforskjell.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kassen er helt lik, dvs samme volum og samme flatelengde forrhold... Med nytt design sikter han helt sikkert til elementets design da kassa som sagt er helt lik. Og at elementet ikke passer i gamle kasser har ingen ting med selve kassa og gjøre, men størrelsen på hullet og nedfresingen til elementopphenget...

Slik tolker jeg det i hverfall... var vel ikke no hokus pokus med det? Og sett at de to elementene har samme parametre vil de jo naturligvis låte helt likt, til tross for forskjellig produsent...

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det du sier, elementet er noe forskjellig mot det gamle, opphengets størrelse kommer ikke så godt til syne på den nye, pga monteringsflensen går lengre ut, det er en slags pyntelist.

Veldig dårlig forklaring av meg men kanskje noen skjønner det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •