Fantastiske Dynaudio Focus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fantastiske Dynaudio Focus

Leste nylig testen i Lyd&Bilde der de gav Dynaudio Focus 140 topp scoore.
    Den koster 14500kr,men L&B mente dette er de beste høyttalerene under 20000kr!!!
    Er selv eier av Focus 220,som jeg seriøst mener er en av de beste høyttalerene på markedet under 30000kr.(Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe Dynaudio Contour 3.4s,men det var før jeg fikk høre Focus 220).
    Før jeg kjøpte Focus 220 hørte jeg på Focus 110,en utrolg kompakt høyttaler som minner mer om en høyreist gulvhøyttaler.
    Alle tre høyttaler parene i Focus serien har nå vært testet i L&B,med kanon tester,der de mener en ny klasiker er født,og prisen for high-end aldrig har vært lavere.
    Morten på NAT kunne stolt fortelle meg om demoen han hadde hørt med Focus serien i Surround (uten sub),hvor sjokket enda ikke hadde lagt seg.
    (Dolby Digital hadde visst også brukt Focus serien på en messe hvor de viste fram sitt nye PLUSS format).
    Har lest om Dynaudio Focus 220 mot Contour 3.4 på forumet i Hifisentralen,der to idioter krangler om hvem av høyttelerene som er best.
    Ingen av dem har hørt Focus serien,men har likevel delte meninger.
    Jeg kan med sikkerhet si at Focus serien har mer dynamikk og snert i bassen(går også dypere).En litt mer <aktiv> spillestil som jeg personlig foretrekker.
    Contour serien spiller litt mer avslappet og fokusert på detaljer,med en utrolig 3D landskap i lydbildet(Focus serien henger ikke langt etter)..

Contour 3.4 koster 35000kr,mens et par Focus 220(21500kr) ,et par 110(9800kr) og senter høyttaleren(7000kr) koster samlet 38300kr ,uten sub.
    velger man DF140 i stede for DF220 er samlet sum KUN 31300kr.

Et lett valg for de fleste av oss som har økonomiske begrensninger ville jeg tro.

For alle dere som vurderer nye høyttalere,og som aldrig har hørt Dynaudio Focus,håper jeg dere har muligheten til å få hørt dem.

Håper det er fler som har meninger og tanker om Focus serien.
    Dette var min,la oss høre din.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynaudio Focus

Skal til NAT imorgen for å høre på Focus 110. Skal ha et 5.1 oppsett i et rom på 13 kvm. Har tenkt å bruke 110 som front, litt usikker om jeg skal ha noen mindre bak. Morten på NAT anbefalte meg en Anthony Gallo sub som vistnok skal være bra. Er i utgangspunktet sugen på REL Strata 5. Kommer til å bli brukt 60/40 musikk/film. Gleder meg som en unge. Jippi....

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og lest L&B's tester av de nevnte modellene. Men så kjøpte jeg svenske Hifi&Musik igår, og der er disse testet: (karakterer, lyd, finish, prisvärdhet)
    Acoustic Energy AE1 classic- 8 5 8
    Audiovector M1 super- 7 8 8
    Canton Vento- 6 8 8
    Dynaudio Focus 110- 6 7 7
    Monitor Audio Gold Signature- 10 7 9
    Sonus Faber Concertino Domus- 7 10 6

Alle (3)testernes favoritt er Monitor Audio, og to av de har Acoustic Energy på andre plass. En av de har Dynaudio på tredjeplass.

Jeg tror mao alle bør høre alternativene i klassen før man utbasunerer en til referanse eller testvinner. Det lille jeg har hørt av Monitor Audio fra før har iaffal vært bra, kunne tenkt meg en test av denne og.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh. 220 ble kåret til best i test i samme blad for et par mnd siden
    og ifølge eiere og norsk audio teknikk er 110 bedre, i likhet med 42 mot 52, hurtigere, fastere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rel Storm 5

Sitat Opprinnelig postet av lydhund
    Skal til NAT imorgen for å høre på Focus 110. Skal ha et 5.1 oppsett i et rom på 13 kvm. Har tenkt å bruke 110 som front, litt usikker om jeg skal ha noen mindre bak. Morten på NAT anbefalte meg en Anthony Gallo sub som vistnok skal være bra. Er i utgangspunktet sugen på REL Strata 5. Kommer til å bli brukt 60/40 musikk/film. Gleder meg som en unge. Jippi....
    Lover deg på mitt liv at Rel Stampede holder i massevis.trenger ikke Storm 5 i et så lite rom.Dropp Gallo,og gå for Rel,Får ikke rost de subbene nok.
    Selges bla på Stereofil,og jeg tror det er mulig å få prutet litt også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •