kjøpe nye høytalere, 5-6 høvdinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøpe nye høytalere, 5-6 høvdinger

heisann,
    skal snart kjøpe høytalere og trenger tips, forsterker som skal kjøpes er en nad372. har sett på dali 6006, patos basic 410, og psb image t45. Høytalerne skal brukes mest til metal, punk og rock, men også noe spilling og filmtitting.
    Noen forslag? er ikke så veldig inne på høytalere så tips mottas med takk :grin:

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som passet din musik smak best må vere cervin wega og nad og cv er ein god kombi og det er ikkje så dyrt..

www.hifiklubben.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke lyst på cw, alt for mye bass etter min smak! glemte å si det, men vil ikke ha noen høytalere med overdøvende bass, vil ha klarere lyd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av .com
    har ikke lyst på cw, alt for mye bass etter min smak! glemte å si det, men vil ikke ha noen høytalere med overdøvende bass, vil ha klarere lyd
    vist du ikkje vil ha cv så hadde jeg valg å kjøpt ein annan recever\forsterker vist ikkje så får du ikkje utnytta den klare å reine lyden av dei andre høytalerane sikkelig...
    Eit valg du kan ta er yamaha ns 777 eg kjøpte mine på avhifi.no spiller rått..å dei drivest av ein denon avr 2106..
    Men skal du drive dette i stereo eller i surrond..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har tenkt meg er et stereoannlegg, hvis 372'en blir for kraftig kan jeg jo kjøpe den litt billigere 352'en

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har tenkt meg er et stereoannlegg, hvis 372'en blir for kraftig kan jeg jo kjøpe den litt billigere 352'en
    Det var ein rå forsterker da men vist du vill ha stereo og vill ha fin å rein lyd villa eg helder ha valgt noko anna en nad som Denon Pma-1500ae den koster 6998 kr og er ein heilt kanon forsterker sikkert å vist du kjøper for exe yamaha ns 777 so kommer det til å spille heit topp...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er B&W DM602.5 S3 da?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse: http://www.stereofil.no/produkter/ho...ensys_dc2.html

Du kan jo sende en mail og høre om du kan få en god pris... Det er verdt å prøve

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Det var ein rå forsterker da men vist du vill ha stereo og vill ha fin å rein lyd villa eg helder ha valgt noko anna en nad som Denon Pma-1500ae den koster 6998 kr og er ein heilt kanon forsterker sikkert å vist du kjøper for exe yamaha ns 777 so kommer det til å spille heit topp...
    Jeg har selv hatt både Nad og Denon selv og syns Naden var mer musikalsk en Denonen, så jeg tror det blir litt feil å ikke anbefale Nad til han. Nad er jo som sakt veldig sterke.
    Til trådstarter, har du muligheten til og få hørt på noen av de høyttalrene?
    Det vil nok bli det beste, ta med deg egen musikk og finn ut om det er noe du kunne tenke deg. Og vist du ikke har kjøpt forsterker så kan duy jo også høre på forskjellige merker der og. Det er egentlig det beste for det andre sier kan hende du syns er bare "dritten" lissom..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal nok dra innover til hifiklubben i oslo og evt. andre steder og høre før jeg bestemmer meg helt. hvordan blir det å koble til pc da? bruker såpass mye penger på det synes jeg (er 15 år) at jeg kjøper dvd spiller senere

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer helt an på lydkortet ditt naturligvis.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er åpen for brukt har jeg et par Patos B500 til salgs. Dette er den største modellen i serien før 310,410,510. Pris 3500,- Etter min mening mye høyttaler for pengene.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville testet HK970 hvis du er ute etter ny stereo forsterker, en bra forterker som ser bra ut også i prisklassen mellom Nad sine C373 og C352. og gjerne med CD-spilleren HD970. Ser ihvertfall mye bedre ut en NAD :wink:

En liten link: :smile:

http://www.bmh.no/webshop/index.php?...shop&Itemid=27

Når det gjelder HTer så kan jo du prøve å finne noe brukt så får du enda mer ut av pengene ;-) Gjerne B&W 603 eller 604.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt Nad i kombinasjon med Dali i flere år og er kjempe fornøynd. Syntes disse utfyller hverandre meget bra. Her heller ikke noe å klage på når det gjelder rein lyd. Jeg hører på alt fra Bach til Atari Teenage Riot. Denne kombinasjonen kan jeg absolutt anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett mye på høytalere på nettet nå i det siste, og funnet ut at jeg skal kjøpe surrond reciever med to høytalere, så kan jeg kjøpe flere høytalere senere for å kjøre 7.1, uten å kjøpe ny reciever/forsterker.
    det jeg da har sett på er psb image t55. og marantz sr-5600. hva synes dere om dette oppsettet? har også snust på muligheten med t65 og kjøpe en relativt ny, brukt reciever

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    vist du ikkje vil ha cv så hadde jeg valg å kjøpt ein annan recever\forsterker vist ikkje så får du ikkje utnytta den klare å reine lyden av dei andre høytalerane sikkelig...

Det der er bullshit!

Nad lager gode forsterkere.

Det er veldig lett å anbefale det man selv har framfor andre produkter, men har du hart på ALLE de konkurrerende produktene på markedet? Hvis du ikke har det, hvordan kan du da anbefale akkurat den eller den forsterkern til en annen person som kan ha totalt forskjellige preferanser enn det du kanskje har?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett mye på høytalere på nettet nå i det siste, og funnet ut at jeg skal kjøpe surrond recieve sr-5600. hva synes dere om dette oppsettet? har også snust på muligr med to høytalere, så kan jeg kjøpe flere høytalere senere for å kjøre 7.1, uten å kjøpe ny reciever/forsterker.
    det jeg da har sett på er psb image t55. og marantzheten med t65 og kjøpe en relativt ny, brukt reciever
    Høres ut som en god plan. Marantz og PSB spiller sikkert bra sammen det. Hvis du skal ha surround senere, så er det lurt å kjøpe høyttalere som inngår i en serie med center og bakhøyttalere også.

Er du fornøyd - er jeg fornøyd.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med C.Alshus her, Nad lager gode forsterkere, var veldig godt fornøyd med 272 på mine B&W DM604 S3. Lyden var rein og fin, men blei bedre med Rotel.

Ser du skal ha Marantz og PSB ja. Det blir sikkert bra Lurt av deg å kjøpe en eller to ting av gangen i stede for å kjøpe alt samtidig. Så kan du heller oppgradere når du får råd, og du får et mye bedre anlegg over tid

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -HELT- enig med Frodo her... helt håpløst å kjøpe alt samtidig, med mindre du får en kemboutbetaling fra jobben, eller mye igjen på skatten, osv osv osv...

jeg vil også varmt anbefale tannoy, spørs dog om du får den som pug-nose la ut innenfor ditt budsjett, men lillebroren er også veldig fin. Tannoyene har heller ikke vondt av for lite effekt, så en voksen NAD vil nok gjøre vei i vellinga der

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo å prøve å få en demo av diverse ht'er. Noen andre ht'er jeg kan anbefale er Dali Concept 6/8 eller Ikon 6. Begge disse gir mye for pengene, og det er mange som kjører Concept på Nad og er fornøyd. Denon og for den del.

Mitt tips: Lytt og hør hva du liker Til slutt er det jo du som skal bli fornøyd, ikke vi

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •