Stativer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Stativer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativer

Hei, har brukt en god stund på å lete rundt på nett etter noen stativer som passer til mine høyttalere. De er 38cm høye, areal 22x25cm. Veier vel kanskje en 9-10 kg?

Uansett, jeg vil ha høyttalerne i hodehøyde ved PCen, så stativet bør være ca. 1m-110cm høyt.

Alle nettsjapper jeg har vært innom har bare hatt stativer fra 40-80cm. 80 cm hadde vel kurant, men de hadde bare en flate på 12x12cm ellernoe.. Dette virker mildt sagt lite stabilt. Er lite lysten på at de skal dette ned bare ved en liten "skump"

Noen som har noen ideer? Takk på forhånd

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Tror jeg ikke har sett så mange stativer som er så høye.

Hva med veggstativer?

Genelec har noen for deres høyttalere, men de er ganske dyre. (Omtrent 3000,-)

Få et verksted til å sveise noen i firkant/rund-stål. ( ? )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ja fant noen tilslutt, prisen er ca 2k. Vurderer å slå til på en sånn. Har ikke lyst til å banke ting inn i veggen (prøver å være litt snill med hybelvertinne

Vil også ha mulighet til å kunne snu høyttalerene enkelt, da er også et slikt stativ greit å ha.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten, som Alshus sier om genlec, se på profesjonelle løsninger for å komme opp i de høydene. Og det blir ofte ganske dyrt.

Ville vurdert å bygge selv eller få noen til å lage for meg hvis prisen blir veldig høy.

Det er utrolig irriterende hvor dårlig utvalg det er på stativer, ikke sant?
    Så selv etter høye stativer for en tid tilbake (80-90cm) og de få jeg fant som ikke kostet frastøtende mye hadde frimerker av noen plater på toppen.
    Jeg endte opp med å kjøpe like stativer som til fronthøyttalerene isteden ;-)

En mulighet er å modifisere billige stativer med små plater (b-tech feks) ved å skru inn større plate i begge ender, for de stråler ikke akkurat stabilitet platene nederst heller... :roll:

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •