SVS PB 10 ver. 2 stk Phobos.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB 10 ver. 2 stk Phobos.

Jeg har to stk phobos fra Eltek, drevet av hver sin Zachry DSW 400, men er ikke helt fornøyd. Lurer derfor på hvordan en SVS vil gjøre det i forhold til 2 phoboser. Er fullstendig klar over at SVS'en går dypere osv., men lurer på om en SVS spiller like høyt som to Phoboser.
    Bruker pr. i dag en Behringer for å ta bort en topp rundt 57Hz og for å fjerne en dip rundt 37Hz. Har en stue som er helt håpløs i forhold til bass, den er L formet, og det skjer en eller annen form for utfasing slik at jeg har problemer. På litt sikt blir nok stua ombygd, og da blir den 6,1X4,3m, og nok litt lettere å ha med å gjøre.

Ellers har jeg PSB 7PT som fronter, og jeg får heller ikke all verdens bass fra disse heller.

Må jeg i tilfelle opp til PB 12 plus for å få noe mer lydtrykk? Muligheten for 2 stk. PB 10 er der også, men det er noe som heter penger og kjerring og da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv svs pb 10 isd og må bare si meg utrolig fornøyd med denne i mitt rom er så mye bass at flere av vennene mine har blit direkte redd :grin:
    så den anbefales varmt, god på musikk er den også.
    om du får nok bass trykk i ditt rom kommmer vel an på størelsen og hvordan rommet ditt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    har selv svs pb 10 isd og må bare si meg utrolig fornøyd med denne i mitt rom er så mye bass at flere av vennene mine har blit direkte redd :grin:
    så den anbefales varmt, god på musikk er den også.
    om du får nok bass trykk i ditt rom kommmer vel an på størelsen og hvordan rommet ditt.
    Hvor stort rom har du den i? Det rommet jeg har nå er rundt 35kvm, men det er formet som en L og jeg strever med utfasin av en del frekvenser.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rommet mitt er 16m2 og L formet, du kan jo gå for svs pb 12 plus\2 for å vere på den sikre siden eller 2stk. pb 10 da får jo du et større område med god bass og det kan vel hjelpe litt på utfasingingen rommet ditt har.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 plus\2 blir nok litt over budsjett... Ikke for det, har planer om å la vegger, gulv og tak være der de er forløpig. :-) Tanken med PB 10 var at det er overkommelig, og at det går an å kjøpe til en ekstra etterhvert.
    Rommet kommer jo til å bli mindre også, bare jeg får satt opp den veggen. Men jeg vil jo at det skal være OK i mellomtida og da.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror to pb 10 kommer til å funke veldig fint i rommet ditt to subber pleier jo å hjelpe på utfasing og du får 6db økning av lydtrykk i forhold til 1 sub
    har selv planer om pb 12 plus\2 da den ene veggen står litt feil plasert skal se om eg ikke klarer å flytte den litt :wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg egentlig lurer på er hvor høyt kan en PB10 spille i et rom på ca- 35 kvm. Har tolerante naboer, men trenger ikke å plage dem mer enn nødvendig. :-) Junior påsto at ytterveggen ristet da jeg holdt på å støvsuge akkompagnert av Marilyn Manson's Personal Jesus her om dagen, og såpass må det kanskje være? Men dette er jo et volum jeg normalt ikke bruker, men er litt "skeptisk" til en 10 tommer kontra 2 12 tommere, selv om de ikke kan sammenlignes på noen som helst slags måte. Kan jeg forvente at den ene spiller like høyt som de to?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 114dB i min stue på 16-17 kvm.. Med en stk PB10.. Men hadde jeg hatt penger ville jeg helt klart gått for en av 12" versjonene lsound selger...

Hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for PB12plus/2.. Du får jo litt penger dersom du selger phobosene Denne (evt PB12plus) har også peq som kan hjelpe deg litt med integrering, samt tuningen som er mulig pga tre lufterør...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har SA i tillegg. Hvor mye bidrar de med sammen med dette? Har ikke prøvd å måle hvor høyt jeg kan spille etter at 7PT kom i hus, men får prøve en dag. PEQ er ingen nødvendighet, har en Behringer som hjelper til litt her nå også. Ender i tilf. bare opp med å selge forsterkerene til phobos, junior har annonsert at de sikkert passer på rommet hans. :-) Selger da evt. elementene som står inne hos ham nå, men det blir nok ikke mange kronene for dem.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAene bidro nok ikke så veldig mye. Syns å huske det var darla scenen jeg målte 114 dB. Jeg hadde også radioshacken på C-weighting, så den målte kun de "dype" tonene (ikke helt sikker, men tror det er det under 500Hz som måles på c-weighting).
    Har ikke prøvd å måle maks volum kun med SA..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det.
    Er det noen som har prøvd PB 10 i et litt større rom, gjerne opp mot 30 kvm?

Så i en annen tråd at "Liten tue kan velte stort lass", men det er gjerne slik at "Stor stue kan velte liten bass også" :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •