Minge.... Klipsch RF-35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Minge.... Klipsch RF-35

Jeg fikk mine splitter nye Rf-35 igår,og jeg har kun en Denonm AVR-2805,og jeg er full! Men fy **** disse høyttalerne spiller Amerikansk Heavy meget bra og høyt!KISS!)Men jeg jeg trenger en effektforsteker....Rotel eller Vincent har jeg tenkt på ..... Hva anbefaler dere..??????
    .....Og ja,jeg er full!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oljetransport
    Jeg fikk mine splitter nye Rf-35 igår,og jeg har kun en Denonm AVR-2805,og jeg er full! Men fy **** disse høyttalerne spiller Amerikansk Heavy meget bra og høyt!KISS!)Men jeg jeg trenger en effektforsteker....Rotel eller Vincent har jeg tenkt på ..... Hva anbefaler dere..??????
    .....Og ja,jeg er full!
    Ville titta litt på Vincent SP-331 eller PArasound A23. Syns ikke Rotel har noe spessielt som spiller noe bedre enn disse 2 rakkerene til klipsch iallefall. Men er jo mulig det finnes enda fler alternativ der ute. Men dette var mine tips i farta!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høytalere som deg. Har hørt de på en Rotel 1090 (2x380w 8ohm), å da var de helt syke. Lassesen målte de da til 123db i lytte posisjon, hvis jeg ikke husker feil i lytte posisjon. Dette var med Mark Knopfler. Helt konge. Regner med å ha min Rotel 1092 (2x500w 8ohm) til mandag eller tirsdag. Blir litt overkill på de, men skal bytte de ut med RF-7 i løpet av sommeren. Uansett, kan ikke få for mye power :-D

Er som de fleste sier her på forumet. Klipsch trenger ikke all verden med watt for å spille høyt, men skal man utnytte de skikkelig, så trenger de mye power.

Skål, å ta deg en pils for meg også :-D

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med super høyttaler!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer helt an på hvilke preferanser du ønsker Rotel gir en utrolig live og "in your face" følelse når du ser på film og lytter til hjemmekino. Parasound skal ha en noe mer avbalansert klang. Vincent blir altfor hardt på Klipsch etter min mening og det blir veldig skrikende ubehagelig å høre. Har dog mye ppower, men det hjelper ikke hvis det er vondt å høre på.

Parasound A-23/2250, Rotel RB-1090/1092/1080 er vel de mest aktuelle kandidatene. Jeg har RB-1090 på mine rf7, og 1090 er egentlig overkill (les: et nødvendig overkill) til de høyttalerne. Det er en dynamikk som er helt hinsides, og det er rett og slett ufattelig morsomt å høre på!

Edit: Hvilken klangsignatur og hvordan Rotel RB-1092 låter på Klipsch vet jeg ikke. Dette må du nesten prøve selv. Synes også den er litt dyr......

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste rådet jeg kan gi er å la øl-ørene få fri mens du velger ut ny forsterker
    CV og PA låter konge når promillen er høy
    Rotel har blitt nevnt, og er en god match til klipsch.
    Jeg hadde nok lånt et øre (ikke øl-øre) til midgard eller embla før jeg hadde bestemt meg. Masse krefter, og en overkommelig pris.
    Lykke til.

Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thank You!

Takk for mange svar! Klarte ikke komme meg på nettet før idag,da hele søndagen var ødelagt pga 10 halvlitere kvelden før::
    Men disse høyttalerne imponerer meg i dag oxo Og i dag er jeg edru
    Lettest blir det vel å få tak i en brukt Rotel RB 1080 eller no-burde være bra nok,og lettest å få tak i..
    Men jeg må nok vente litt-samboeren må bruke noen dager på å akseptere Klipshene først

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •