Dali Concept 10, Cerwin Vega CLS-215 eller B&W DM604 S3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dali Concept 10, Cerwin Vega CLS-215 eller B&W DM604 S3?

Har solgt CLSC-215 mine, og tenkte på å kjøpe meg ett par CLS-215, men lurte på om jeg skulle kjøpe noe annet enn Cerwin Vega denne gangen! Tenkte litt på B&W DM604 eller Dali Concept 10. Kan Dali Concept 10 eller B&W DM604 levere bass og trykk, som er i nærheten av det CLS-215 kan gjøre? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Har solgt CLSC-215 mine, og tenkte på å kjøpe meg ett par CLS-215, men lurte på om jeg skulle kjøpe noe annet enn Cerwin Vega denne gangen! Tenkte litt på B&W DM604 eller Dali Concept 10. Kan Dali Concept 10 eller B&W DM604 levere bass og trykk, som er i nærheten av det CLS-215 kan gjøre? :?
    Hva skal du bruke htene mest til? Hva hører du på? Når det kommer til B&W så trenger de MYE strøm. Så blir helt klart de htene jeg mener du må legge mest penger i får at elektroniken skal "stemme" over ens. Når du vurderer hter som dali og B&W ser jeg ikke helt hva CV! gjør inni bildet. Cv blir noe helt anet! Hvis jeg var deg ville jeg strekket ut cv fra listen. Hter som dali og b&w er noe du kommer til å sitte med i mange år. Det gjør folk flest. Mens cv blir byttet ut etter bare et år og to av så og si 95% som har dette merket.
    Dette er da min oppfatning..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva kommer du til å bruke htene mest til? Party? Film? Musikk? Techno? Pop? Jazz? Si litt mer om sånt! Tror denne tråden din kommer til å bli bommbandert av cv folket. Så skal vel litt til at jeg klarer og overbevise deg om å kjøpe noe anet! Men cv gir jo value for the money;-) Dali som du nevner er jo utrolig lett drevne. Der er mitt syn på consept. Har consept 8 selv, å de trøkker bra:grin:
    Men skriv litt mer om hva du skal bruke disse htene til;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på stortsett det meste utenom trance, techno og listepop. Pleier stortsett og være den som står for fester i helgene, så dem må orke å spille noen db og ha bra med bass hele kvelden, der var jeg veldig fornøyd med Cerwin Vega, dem svikta meg aldri

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på stortsett det meste utenom trance, techno og listepop. Pleier stortsett og være den som står for fester i helgene, så dem må orke å spille noen db og ha bra med bass hele kvelden, der var jeg veldig fornøyd med Cerwin Vega, dem svikta meg aldri
    Cv er klart de beste når det kommer til slikt bruk(party) Men der tror jeg ikke consept10 heller hadde sviktet deg. Står du mye for fester i helgene tror jeg b&w ikke er så genialt... Med mindre du har noen syke suber? Ville godt for consept 10 var jeg deg. Men du får nok mange meninger her. Cv er jo tros alt stempla som party høytaler;-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare så det er sagt, ingen av de er i NÆRHETEN av å levere samme DB og basstrykket som clsc 215 greier..!! B&W'ene spiller jo ikke høyt i det hele tatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    bare så det er sagt, ingen av de er i NÆRHETEN av å levere samme DB og basstrykket som clsc 215 greier..!! B&W'ene spiller jo ikke høyt i det hele tatt!
    Fabian har helt rett her. Men er det bare trøkk å db du er ute etter? DA ville jeg godt for cv tror jeg nok...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke noen subber. Men bruker jo høytalerene til noe annet enn fest å, så tenkte jeg hvertfall skulle vurdere noe annet enn Cerwin Vega denne gangen. Blir det Cerwin Vega nå igjen, skal dem hvertfall moddes Er ikke helt fornøyd med lydkvaliteten på dem:?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Fabian har helt rett her. Men er det bare trøkk å db du er ute etter? DA ville jeg godt for cv tror jeg nok...
    Er ikke bare ute etter DB og trøkk

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt B&W DM604 S3. Riktignok på hifiklubben og "bare" med Denon AVR-3805. Hadde med meg et lite knippe tivolitrance og fyra litt pent, sikkert mer å gå på. Men det var rett og slett som Homer sier:"BOOOOORIIINGGG!" Lite engasjerende og svært lite trykk. Sikkert bra til Sigvart Klunges beste volume I, men ikke noe for en CV! fan.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mere på utikk etter noe som kunne levere nesten like mye trøkk og db som CV CLS-215, men også hadde andre kvaliteter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, da får det vel bli CV igjen da:?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke til en fornuftig pris, mulig du kommer i mål med RF-7. Men da må du like lyden i de, noen synes de skriker enda mer enn CV!

Hva med å bygge noe selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mere på utikk etter noe som kunne levere nesten like mye trøkk og db som CV CLS-215, men også hadde andre kvaliteter
    Finner ikke andre hter i pris klassen til cv som gir mer trøkk... Men ville vurdert consept 10 var jeg deg. Om du ikke er fornøyd med lydkvaliteten i cv tror jeg du vil bli det med consept;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte faktisk akkurat på det, kanskje noe Klipsch, var mere inne på KLF-30 da dem kanskje er litt billigere hvis jeg finner noen brukt.:? Likte lyden i dem hvertfall

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med å bygge noe selv?
    Skal starte snart med ett par Cognac og Cigar høytalere i Teak

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte faktisk akkurat på det, kanskje noe Klipsch, var mere inne på KLF-30 da dem kanskje er litt billigere hvis jeg finner noen brukt.:? Likte lyden i dem hvertfall
    I denne samenhengen er klipsch helt klart noe å vurdere. Htene er jo ikke nødt å komme fra hifi klubben;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel noen eldre Klipsch med dobble 12"'ere i. De burde vel duge med nok effekt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mulig, vet bare at KLF-30 har dobble 12" og pleier ikke å koste så alt for mye.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 604 funker fint til fest også... helt greit trykk i dem men du trenger litt power... Har dem selv i en 34 kvm stue og når eg drikker går vel gjerne volumet opp og eg får stort sett bedskjed om å dempe det litt så det går an å snakke sammen...( så lenge sjefen e hjemme vel å merke ) Eg ville gått for B&W av disse alternativene hvis du har planer om å høre på musikk også og ikke bare feste :wink:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •