Innbygging av sub i en stor kasse (SVS 12.2) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Bygg ei kasse til de to elementene(med rett volum) som passer inni den kassa du har sofaen på. Om det funker, så kan du bare skru fast den kassa inni "hoved" kassa. I værste fall kaster du bort materialer på å lage kassa, men slipper å gjøre opp igjen den du skal ha sofaen på.
    Mulig det finnes andre lure muligheter også da.
    Takktakk! Var noe sånt jeg hadde i tankene. Men hva er rett volum med disse elementene? Tenker da på å bygge to stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Har du ikke plass til å gjøre dette?:

Har nå funnet en måte der jeg kan gjøre dette, altså ha elementer i sofaen. Men vil det bli bra effekt med 2 stk 7" basselement fra BW?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Riste-duppedingser kan ikke måle seg med faktiske høytalere, så prøv deg heller på en kasse og glem "tactile'ene". Effekten i forhold er latterlig........dårlig;-)
    Tja.. jeg synes at en buttkicker ble veldig morsomt. Eneste litt kjipe er at omtrent alt i stolen den var montert i ristet hvis jeg skrudde opp litt..

Men det ga seg naar jeg la paa meg 20kg Har hatt Clark syntesis TST ogsaa og buttkicker er opptil flere ganger bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Har nå funnet en måte der jeg kan gjøre dette, altså ha elementer i sofaen. Men vil det bli bra effekt med 2 stk 7" basselement fra BW?
    Hvis De jeg ser er noen ganske nye 60x, så ville jeg ikke gjort det altså, ødelegge lyden i høyttalerne dine på den måten :s nei vet du hva?!
    Ta og lag basskassen du, så kanskje du får deg et lite nirvana

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kassen er i hvertfall alt for stor, og jeg misstenker den ikke er bygd i MDF. En kasse med såpass kraftige elementer vil trenge kraftig avstivning og noe demping, og du bør montere bassreflexrør...

Med andre ord, dette vil kreve en fullstendig ombygging av hele kassa, så sant du ikke går for Flageborg sitt forslag... Grovt regna er den vel nå på en 7-800 liter netto volum, og 2 stk PB12-Plus trives best i en 150 liters kasse...

Hvis du ikke har sett det er det en tråd på DIY forumet om subben jeg bygde meg av PB12-plus. Er en god del info der..

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=38812

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •