energy subwoofer. noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

energy subwoofer. noe å satse på?

er på evig leting etter en god sub til en billig penge, og kom over en Energy 12" subwoofer på elkjøp til kr 6000.

prisen er i overkant av det jeg vil ut med, men lyden var upåklagelig, vi fikk en test med noen filmer og det låt helt vilt. akkurat sånn lyd som jeg er på utkikk etter (at man kan føle lyden på kroppen i form av trøkk og risting) jeg lurer dog på om den spilte FOR mye bass for mitt rom. siden den låt helt vilt selv i elkjøp sine gigantiske lokaler. det skal nevnes at 10" til energy og 10" til yamaha ikke hørtes i d hele tatt.

det er lite snakk om energy på dette forumet ser det ut til. er det andre subber jeg kan kjøpe som er bedre eller billigere? vil altså ha PUNCH i brystkassa og risting. ikke flafring eller bass som forplanter seg i hele huset og river ned potteplantene over gata.

edit: her er specs og bilder av den!

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på SVS PB10, Cerwin Vega CLS(C)-12S/15S, SVS PB10 koster en del mere enn Energy og Cerwin Vega subwoofera, men det koster å være kar Cerwin Vegane er visst helt supre til film til den prisen.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. var og så på specsa på Energy subwoofern, så ikke så ille ut, du får heller dra litt rundt og sjekke forskjellige subwoofere, det er jo tross alt du som skal ha subwoofer og du får kjenne med kroppen og høre med øra dine til du finner den du vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test som en ser greier den å levere ned til 20HZ.

Hvordan den er iforhold til PB10 vet jeg ikke, denne subben er mye diskutert i AVSFourm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 10"`eren til Energy, og føler eg har gjorde eit godt kjøp når eg betalte 4000. Har ikkje all verdens erfaring med sub`er, men synst denne suben fungerer ypperlig! Husk at du og har 30 dager å teste produktet når du handler hos Elkjøp, det gir deg jo ein mulighet til å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang CV! clsc15s

jeg var på hifiklubben og testa 15"eren til CV!, og jeg ble beklageligvis ikke imponert. men han hadde ikke noen filmer å teste den på. bare noen testsanger som sugde ballene mine. jeg syntes bassen forplanta seg i hele huset og forsvant der bak en plass. jeg fikk ikke noe bass "på meg" som gjorde opplevelsen helt tam.

men jeg skal vente nå til de får inn 10" og 12" fra cv, kanskje de nye seriene med høyttalere har kommet og. men da skal jeg få mast til meg en lyttetest i demorommet med en film.

så man kan bare levere tilbake stasjet man kjøper på elkjøp helt uten grunn?/ikke fornøyd?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en SVS PB10-ISD koster vel rundt 6k levert på døra fra lsound? noe å tenke på...

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en venn av meg er 10-tommeren og den låter driit bra syns nå jeg en annen jeg kjenner har clsc-15s til cerwin vega og den låter dårligere en energyen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •