Svs - Xtz Eller Rel??? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 94
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    La oss bare fastslå et par ting med en gang

• Målingene representerer det du vil høre hva lydtrykk, frekvensgang og forvrengning angår. Det er ikke til å komme seg rundt på noen måte
    • Begge de to REL subbene du ser på er to små lukkede 10", de kan rent fysisk ikke holde følge med en stor portet 12" hva lydtrykk angår.
    Når det er sagt så gjenstår det å finne ut av hvor mye lyd du behøver. Husk at når du beregner størrelsen av et rom skal du også ta med andre rom som ligger inntil om der ikke er en dør som kan lukkes.

Jeg har selv min Plus på 30m2. Det er tilstrekkeligt med mindre jeg skal spille så ørevoksen smelter, da kommer den litt til kort med film. Til musikk er den mer enn nok.

Jeg tror at om du har subben tett på deg vil begge RELene kunne levere lydtrykk nok, i alle fall til musikk. Det er selvfølgelig også avhengig av hvor høyt du spiller. Plusen vil ha reserver nok til at du kan plassere den lengre i fra deg.

Siden RELene er små og lukkede vil de komprimere, dvs at den dybe bassen vil forsvinne først. Så om dyb bass er viktig for deg tror jeg at jeg garantert kan si deg at de er et nummer for små til ditt rom.

Jeg bruker selv min Plus til musik 90% av tiden, så det er for meg den absolut viktigste egenskapen. Før jeg "gikk over" til SVS hadde jeg en Infinity Kappa Sub. Den har fått glitrende kritikker over hele Europa, og jeg tror tyske Audio fremdeles har den som beste sub i dens prisklasse ( ca 11k). Allerede da jeg kjøpte PB10en viste den mange fortrinn i til musikk. Bla kunne den henge med i svingene på Gladiator soundtracket uten at teksturene i bassen forsvant. I dag vet jeg at det var fordi den hadde lavere forvengning. Jeg er meget kritisk til hvordan en sub takler musikk, og så vidt jeg vet er jeg den eneste her på forumet som bruker Plusen i 12hz tune til musikk? Det er fordi jeg kan høre forskjellen på et par utvalgte spor, jeg har prøvd det på andre, og de kan det ikke. Så når jeg sier at Plusen er en fortreffelig musikksub for meg, så burde den kunne være det for langt de aller fleste.
    Dette var mye bedre Mister :wink:
    Istedet for å "disse" andre produkter, prat heller positivt om det du faktisk har, og del de erfaringene med oss andre, skal vi si oss enige på det? :wink:
    Da har jeg så langt fått 2 bekreftelser på at Plus'en er bra på musikk, Tiger hevder jo at den er bedre på musikk en 2 stk XTZ og når det kommer fra han så betviler jeg ikke det, XTZ er herved slettet fra lista. Det var informasjon av denne sorten jeg var ute etter.
    Nå er jeg også sykelig opptatt av Finish, men plusen i Rosenut er da ikke stygg, er det forøvrig noen som har live-bilder i denne finishen, ja den kan ses på Lsound sin hjemmeside, men det blir ikke det samme.
    At SVS er rå til film er det vel ingen her på forumet som betviler.
    Da er det 2 kandidater igjen Plus eller REL.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp REL så vi kan få litt bredde her på forumet. Kjedelig at alle springer etter den samme SVS-ballen...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøp REL så vi kan få litt bredde her på forumet. Kjedelig at alle springer etter den samme SVS-ballen...
    Hehehe, du skal ikke se bort ifra det Tiger. Venter på at Trond B skal komme med sine erfaringer på Stormen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Storm 5

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Legg nå ut noen erfaringer på STORMEN da Trond B!!!!! Vi er spente :grin:
    Er meget godt fornøyd! Går litt dypere og har mer kontroll enn Strata og virker meget kjapp. Null svampebass! Har en utrolig evne til å smelte sammen med fronthøyttalerene.
    Hvis du som har Midgard skal velge REL bør du gå for Storm som har en balansert high level inngang. Mono modifiserte (gratis) kablen til Strata for at den skulle virke sammen med Oberon. Satte på en svart boks med 2 stk. 1uF Polypropylene kondensatorer i serie med + signalet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noen av oss sier bare "Ja takk!" :grin:
    Jeg skjønner at du er fornøyd med din SVS, men jeg kan forsikre deg om at det finnes bedre subwoofere på markedet også...

Det hjelper ikke det aller minste om REL kan få death metal til å fremstå som englesang om de ikke samtidig kan gjøre det tilstrekkeligt høyt. Derfor bør nok Vettemann fortelle litt om rommet de skal stå i, og hans lyttevaner.
    Poenget er vel at death metal skal fremstå nettopp death metal. Ikke alle spiller så bildene faller av veggen, men jeg forstår at det er en fordel med nok trykk når man bruker den til hjemmekino.

RELen spiller sikkert akkurat like flott som før, men det hersker rimelig stor enighet om at lyd i bassområdet domineres av 3 faktorer: Lydtrykk, frekvensgang og forvrengning. Så disse 3 skal være på plass i tilstrekkelige mengder før man eventuelt begynner å lytte etter andre minituøse detaljer, og det er det CEA standarden vil fortelle en del om.
    Tror du har misforstått litt.

Lydtrykk forteller hvor høyt subwooferen spiller (SPL), og er selvfølgelig vesentlig. Men til musikk er ikke kravene så voldsomt store, så fremt man er over stadiet der man syntes Cerwin Vega er imponerende lyd. Til film er jeg enig med deg, der må man ha litt skikkelig trykk dersom man skal få en skikkelig total-opplevelse. Det forutetter vel at man har en enebolig eller veldig tolerange naboer. SVS har jeg forstått er suverent til prisen her, og muligens også et naturlig valg for trådstarter. DET betyr ikke at andre subwoofere ikke spiller høyt nok for de aller fleste.

Frekvensgang forteller hvordan subwooferen oppfører seg i et åpent "rom", dog lite om hva du kan forvente hjemme hos deg selv. Fordelen er selvfølgelig om den er mest mulig linjær.

Forvrengning er et artig tema med subwoofere. Fjerner du all forvrengning fra en subwoofer, vil de aller fleste vanlige folk hevde at en subwoofer med litt mer forvrengning vil låte bedre. Har du sett intervjuet med Bruce Hall? Det bør du.

Hvor vil jeg med alt det her? Vel nærmest INGENTING av de overnevnte faktorene forteller noe som helst om hvor PENT, stramt og detaljert en subwoofer spiller, selv om jeg er enig at de kan til en viss grad fortelle om hvordan subwoofer man snakker om. Likeså med vanlige høyttalere, ingen organisasjon skal komme å fortelle meg hvor bra høyttaleren jeg hører på spiller, kun basert på spesifikasjoner.

Jeg sier ikke med dette at SVS mangler evnen til å spille bra nok for de fleste til musikk, men man får ikke pose og sekk i denne prisklassen. Og det finnes mye annet flotte subwoofere på markedet laget av firma med årelang erfaring, og godt er det. Jeg skjønner at SVS er frelsen på dette forumet, men det er lov å utvide horisonten litt og ikke la seg blende av frekvensgang og lydtrykk....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Forvrengning er et artig tema med subwoofere. Fjerner du all forvrengning fra en subwoofer, vil de aller fleste vanlige folk hevde at en subwoofer med litt mer forvrengning vil låte bedre. Har du sett intervjuet med Bruce Hall? Det bør du.....
    Jeg har ikke tid til å svare på det hele nå, men om jeg ikke husker feil så sier Bruce Hall det stikk motsatte, nemlig at man kan høre forskjell på 10% og 5% og 0.5% forvrengning, og at forvrengning ikke er en fordel. Noe annet ville være underlig siden intervjuet handlet om DD subbene :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tid til å svare på det hele nå, men om jeg ikke husker feil så sier Bruce Hall det stikk motsatte, nemlig at man kan høre forskjell på 10% og 5% og 0.5% forvrengning, og at forvrengning ikke er en fordel. Noe annet ville være underlig siden intervjuet handlet om DD subbene :grin:
    Jeg sa ikke at man ikke kunne høre forskjell... Men hvis du hører på intervjuet så er det en grunn til at man har muligheten til å justere nettopp dette på DD-subene...

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det hersker rimelig stor enighet om at lyd i bassområdet domineres av 3 faktorer: Lydtrykk, frekvensgang og forvrengning. Så disse 3 skal være på plass i tilstrekkelige mengder før man eventuelt begynner å lytte etter andre minituøse detaljer, og det er det CEA standarden vil fortelle en del om.
    Du har mye god info å komme med Manic, og forsett med det. Men det er på høy tid at du innser at ikke alle er enig i dine meninger om god lyd. For mange er nemlig lydsignatur og integrering i musikken det uten sidestykke viktigste.

SVS spiller med mye "kjøtt på pinnen", og personlig syns jeg ikke dette låter bra til min musikk. Her er det ønsklig med tørr bass med snert og definisjon som får også grovmessing eller en kontrabass til å låte naturlig, ikke bare fete bassgitarer og teknorytmer...

Som du sier selv; "lydtrykk, frekvensgang og forvregning". Vel, når jeg hører på musikk snakker vi stort sett et såpass moderat lyttevolum at evne til SPL tør jeg påstå kommer desidert sist på min liste. Forvregning er sjelden et problem ved dette volumet...

Så hva når jeg ser på film? Joda, til film er SVS pervers, men jeg ser i gjennomsnitt en film i uka. Musikk lytter jeg kritisk til minst 2-3 timer daglig, så for meg er det et lite kompromiss....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvensgang er numero uno for hva du hører. Den bassen du beskriver at du foretrekker er enten bass med en fallende kurve, eller at bass under ca 35hz er totalt fraværende.

Jeg vil aldri påstå at frekvensgang, forvrengning og lydtrykk er ALT, men det utgjør en stor del av hvordan vi oppfatter lyd i bassregionen.

Hvis Vetteman feks er på utkikk etter live følelsen i stortrommen så skal han ha et rimelig headroom, og godt med trykk i fra ca 25-40hz. Smekket i brystkassa ligger fra 50, også langt opp som til 250hz.

Jeg liker en flat eller svakt fallende frekvenskurve, i 12hz tune er Plusens kurve svakt fallende, og det passer meg utmerket.

De som vil eksperimentere med frekvensgang kan kjøpe en Behringer, eller en SMS-1 og justere inn akkurat den kurven man foretrekker.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvensgang er numero uno for hva du hører.
    Jeg har en pløsete bass, med flott frekvensgang. Bassen fungerer greit til type film, men den mangler totalt muligheten til å sparke fra når ting skjer fort. For det ser du nemmelig ikke utifra en typisk frekvenskurve.

I tester blir selvfølgelig frekvensgang målt, men den endelige karakteren kommer etter testeren har satt seg ned å hørt på subwooferen.

Se for eksempel hva Lyd og Bilde skriver om REL Storm 5:

"Det tar ikke mange sekundene med lytting før Storm 5's kvaliteter blir tydelig for testpanelet. Akkurat som sine brødre er dette en ytterst musikalsk subwoofer, i det at den følger musikksignalet til punkt og prikke uten etterheng. Bassen er så kjapp, dynamisk og distinkt som det er lov å ønske seg av en subwoofer, nesten uansett pris.

Musikkopptak med for eksempel kontrabass gjengis så presist at en lett kan skille ut hver eneste lille klimpring på strengene. Subwooferne går nesten naturstridig dypt i forhold til størrelsen, uten å favorisere bestemte frekvenser. Samtidig smelter de sømløst sammen med lyden fra hovedhøyttalerne"

"Vil du ha en moderne bassløsning som går hånd i hånd med selv svindyre high-end høyttalere, trenger du ikke se lenger enn REL Storm 5. Dette er først og fremst en hi-fi subwoofer med musikken i fokus, men takket være finurlige tekniske løsninger bygger den også bro mellom hi-fi og hjemmekino."

Dette er forøvrig ikke noe uvanlige kommentarer når REL ligger på testbenken.

Jeg skjønner at du har et nært og kjært forhold til SVS, men skal du uttale deg om andre subwoofere, må du legge ned spesifikasjonene/bildene og ta deg en tur å høre på de FØR du uttaler deg om noe som helst.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig du har rett i at dette har med frekvensgang og gjøre, men jeg har hørt subber som gir denne lyden og fortsatt spiller ned til 20 hz. Men da snakker vi også om en del dyrere subber...

Det jeg da lurer på er hvorfor en tuba låter grøtete, hvis det kun er pga frekvensgang. Hvis du har et signal fritt for forvregning fra et godt opptak uten støy, og en sub som presterer å spille det forvregningsfritt, da skulle jo en tuba låti akkurat som i virkeligheten....

Nå skal det jo selvfølgelig taes med at man ikke trenger noen sub for å gjengi hele klangkroppen til en tuba eller en kontrabass. Poenget mitt var at for stereofreaks som lytter mye til aukustisk musikk, så finnes det langt bedre kandidater en SVS der ute...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Mye mulig du har rett i at dette har med frekvensgang og gjøre, men jeg har hørt subber som gir denne lyden og fortsatt spiller ned til 20 hz. Men da snakker vi også om en del dyrere subber...

Det jeg da lurer på er hvorfor en tuba låter grøtete, hvis det kun er pga frekvensgang. Hvis du har et signal fritt for forvregning fra et godt opptak uten støy, og en sub som presterer å spille det forvregningsfritt, da skulle jo en tuba låti akkurat som i virkeligheten....

Nå skal det jo selvfølgelig taes med at man ikke trenger noen sub for å gjengi hele klangkroppen til en tuba eller en kontrabass. Poenget mitt var at for stereofreaks som lytter mye til aukustisk musikk, så finnes det langt bedre kandidater en SVS der ute...
    Frekvensgang er selvfølgelig ikke alt, det har jeg ikke sagt. Men det er utgangspunktet for den lyden du hører. Mangler du en del av frekvensspekteret, eller er en del av det hevet vil lyden fremstå som en helt annen. Det burde ikke være så vanskelig å forstå

Likeledes forvrengning. Lyden av instrument består av harmonier, hvis subben legger til egne vil det forandre lyden av instrumentet.

Nå er det ikke så mange tubaer tilstede i den musikken jeg lytter til :grin: Jeg kjenner heller ikke frekvensområdet for en tuba, så derfor er det litt vanskelig å svare på. Men grøtete vil jeg i utgangspunktet tilskrive forvrengning. Nettopp det opplevde jeg med soundtracket til Gladiator når jeg prøvde å avspille det på mange forskjellige subber, teksturen, eller karakteren om du vil, i lyden forsvant. Gladiator soundtracket er om du ikke kjenner det med komplett orkester og vokal.

Når jeg så fikk PB10en kunne den til min store overraskelse gjengi Gladiator soundtracket. Jeg hadde ikke regnet med at den kunne det fordi jeg på det tidspunktet var av den oppfatning at musikk skulle avspilles i 2.0 kanaler. Hvis du leter i den offisielle SVS tråden vil du finne et innlegg fra meg hvor jeg skriver med kun store bokstaver fordi jeg var i sjokk over at en sub til 5000kr kunne det som min forrige, en sub til 11.000kr ikke kunne.

Og det bringer meg til mitt neste poeng. Man kan ikke bruke pris til å bedømme lyd. Jeg tror at om noen med litt viten åpnet en SVS og feks en Velodyne og skrev en BOM (Bill Of Materials) ville det bli åpenbart at du om ikke annet får mere materialer for pengene hos SVS. Når den danske importøren selger feks en DD18 til 15-16K, så gjør han ikke det med tap. Da kan du selv forestille deg hvor høyt avanse nivået er. Jeg har selv blitt tilbudt en, så dette vet jeg.

Jeg vil aldri påstå at SVS er alt for alle, og spesielt når det er snakk om musikk så finnes det langt flere kandidater. Det er ikke fordi jeg oppfatter SVS som dårligere enn andre til musikk, langt derifra.

Jeg må nesten spørre deg hvilken SVS det er du har hørt gjengi tuba musikk?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det bringer meg til mitt neste poeng. Man kan ikke bruke pris til å bedømme lyd. Jeg tror at om noen med litt viten åpnet en SVS og feks en Velodyne og skrev en BOM (Bill Of Materials) ville det bli åpenbart at du om ikke annet får mere materialer for pengene hos SVS. Når den danske importøren selger feks en DD18 til 15-16K, så gjør han ikke det med tap. Da kan du selv forestille deg hvor høyt avanse nivået er. Jeg har selv blitt tilbudt en, så dette vet jeg.
    Når det gjelder pris, vet du kostprisen på en SVS siden du begynner å trekke paraleller med Velodyne? Hvis du ikke vet det, så burde du ikke uttale deg angående hvor man får mest for pengene. Sett fra et annet synspunkt, tror du at det utelukkende er kostprisen som legger grunnlaget for hva man betaler for når man kjøper en høyttaler? Man kan ikke bruke pris til å bedømme lyd, ei heller spesifikasjoner slik jeg har inntrykket at du gjør. Men opp til en viss sum, så gir pris en tålig god pekepinn på hva du kan forvente. Det er tross alt konkurranse i dette markedet, og godt er det.

Jeg vil aldri påstå at SVS er alt for alle, og spesielt når det er snakk om musikk så finnes det langt flere kandidater. Det er ikke fordi jeg oppfatter SVS som dårligere enn andre til musikk, langt derifra.
    Du sier du ble regelrett sjokkert når du hørte SVS, hvorfor utelukker du muligheten til at du kan bli sjokkert av et annet merke også? SVS er ikke noe naturlig referanse i den prisklassen uansett bruksområde, selv om det utvilsomt gir mye SPL pr. krone.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    ..........Nå må jeg se å få en sub eller to i hus ganske så kjapt................................Har lest endel om REL i det siste og disse får svært så god omtale for å være musikalske, .................................Har også vurdert 2 stk XTZ, eventuelt 2 PB 10.
    Og vær nå vennlig å begrunn svarene godt :wink:
    Dette er bare opp til deg å avgjøre, for det er ditt rom og dine ører som skal tilfredsstilles. Kanskje denne rekkefølgen kan passe dine omgivelser:

1. REL - velges av "HiFi-folket" for bruk til musikk
    2. SVS - du kan returnere produktet og få pengene tilbake, hvis du ikke er fornøyd.
    3. XTZ - pianolakk, svensk, blir billig hvis du kan kjøre over grensen å hente selv.

Det er bedre med 2 SUB'er enn 1 SUB.

Det blir spennende følge valget ditt videre ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dette er bare opp til deg å avgjøre, for det er ditt rom og dine ører som skal tilfredsstilles. Kanskje denne rekkefølgen kan passe dine omgivelser:

1. REL - velges av "HiFi-folket" for bruk til musikk
    2. SVS - du kan returnere produktet og få pengene tilbake, hvis du ikke er fornøyd.
    3. XTZ - pianolakk, svensk, blir billig hvis du kan kjøre over grensen å hente selv.

Godt oppsummert Flageborg. At man har muligheten til å teste SVS først, er suverent, og bør absolut være med i vurderingen til trådstarter. 2 subwoofere kan også være et godt alternativ, og kan løse eventuelle plasseringsproblemer.

XTZ, er det virkelig svenskt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Manic Miner
    Jeg har hørt SVS pb10, og går utfra at de større modellene spiller med samme lydsignatur, men høyere SPL.

Hvis dette ikke stemmer, så si ifra, så får jeg prøve og ordne meg en demo av noe større...

@Flageborg
    Tror du er inne på noe her

@Vetteman
    Så sant du med konsert DVD'er ikke mener Stan Getz & Charlie Byrd (jazz) så vil jeg tippe SVS er et perfekt valg for deg, da jeg har fått inntrykk at du ønsker å kombinere konsert opplevelse med heftig filmbruk

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forstå at noen og enhver kan bli litt skeptisk ifht hva SVS påstås, på dette forumet, å levere. Skeptikere bør høre et vel-kalibrert anlegg med SVS.

Jeg har hørt Roko's elektrostater med SVS PC Ultra, og jeg har hørt mine egne Cobalt 816 S med 2 x SVS PB10. Jeg er tilhenger av å samle fakta, og jeg ønsker å TRO minst mulig, og faktum er at SVS låter svært bra både til musikk og film. Lenger enn dette kan jeg ikke argumentere fordi jeg ikke har så veldig mye annet enn en billig Yamaha YST å sammenligne med.

Hvis noen ønsker en liten demo av SVS, så er de velkomne hit!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet ligger Ski igjen:wink:?
    Vurderer veldig en PB10 ekstra selv, kunne vært artig....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Betyr dette (generelt) at to stk PB10 er bedre enne en stk PB12 plus/2 eller PB 12 plus for den saks skyld.

Har du noen "generell" formening om hvor de to evt. sla plasseres.
    Skjønner at dette må vurderes i hvert enkelt tilfelle, men finnes det noen "tommelfinger-regel"?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Betyr dette (generelt) at to stk PB10 er bedre enne en stk PB12 plus/2 eller PB 12 plus for den saks skyld.

Har du noen "generell" formening om hvor de to evt. sla plasseres.
    Skjønner at dette må vurderes i hvert enkelt tilfelle, men finnes det noen "tommelfinger-regel"?
    Mener vel kanskje at det er bedre med 2 svs`er en 1 av de 2 andre merkene. Eller 2 PB10 er bedre en 1 PB10.
    Plasseringen bør du bruke litt tid på. Men lurt å prøve først en plass mellom front htene. Eller du kan gjøre det slik at du setter suben der du sitter når du hører på musikk/film, og krype litt rundt i rommet for så og høre hvor bassen er best. Der du synes bassen er best plassere du suben;-)
    Om det var det du lurte på da:-?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •